YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Budimex oddał do ruchu drogę S7
23 września 2017 r. kierowcy po raz pierwszy pojechali dwiema jezdniami nowej drogi ekspresowej S7 Jędrzejów-granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XII Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, 26-29.09.2017, Gdańsk 2017-09-26
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA i Grupa PKP mają zaszczyt zaprosić Państwa na 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, które odbędą się w dniach 26-29 września 2017 r. w AmbeExpo w Gdańsku.[...]


Prefabrykaty z Pekabeksu w czołowych projektach infrastrukturalnych
Rozmowa z Przemysławem Borkiem, prezesem zarządu Pekabex BET SA.[...]


Czekając na ożywienie, wykonawcy drogowi planują inwestycje w sprzęt budowlany
Pomimo wciąż tylko wyczekiwanego, a nie realnego ożywienia w budownictwie drogowym, firmy wykonawcze podtrzymują swój umiarkowany optymizm i są przekonane, że prędzej czy później przyspieszenie nadejdzie, zarówno w obszarze dróg krajowych, jak i lokalnych. W parze z rosnącymi oczekiwaniami idą także realne plany inwestycyjne firm budowlanych, które znaczące środki zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie swoich parków maszynowych.[...]


Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.[...]



Warbud z I nagrodą konkursu VINCI INNOVATION AWARDS 2017

Zwyciężył projekt „Redukcja parcia gruntu na ścianę oporową za pomocą bloków z polistyrenu EPS”, w kategorii Sprzęt i Narzędzia. Jego autorami są: Grzegorz Kacprzak i Paweł Madejski z Biura Technicznego Warbud SA oraz Tomasz Kosiński z Polgabionu. W historii VINCI INNOVATION, pomysły i rozwiązania Warbudu były nagradzane już kilkakrotnie, jednakże „złoto” w jednej z głównych kategorii zdobyliśmy po raz pierwszy.
Autor: Warbud SA



8 września 2017 r. w hotelu Hilton we Frankfurcie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród laureatom z „Regionu Europa”. Łącznie, w tegorocznej edycji, Warbud zgłosił 9 projektów. Spośród 196 pomysłów nagrodzono 12 najlepszych w następujących kategoriach: Popularyzacja/Rozpowszechnianie, BHP, Zrównoważony Rozwój, Partnerzy, Transformacja Cyfrowa, Procesy i Techniki, Marketing, Sprzęt i Narzędzia, Zarządzanie.


Jury w uzasadnieniu werdyktu podkreśliło, że po raz pierwszy w Polsce zastosowano przy realizacji obiektu kolejowego bloki styropianowe, które zapewniły stabilność ściany tunelu. Ponadto, technologia łącząca lekki nasyp styropianowy z gruntem zbrojonym, jest mniej czasochłonna niż metody tradycyjne. Innowacja ta może być dostosowana i wykorzystana na każdej budowie w sytuacji, gdy należy szybko i znacząco zredukować parcie gruntu tradycyjnie wykonanego nasypu na konstrukcje oporowe.


Opis zwycięskiej innowacji



W wyniku prowadzenia rozbudowy dworca kolejowego w Gdańsku, firma Warbud napotkała problem kontynuacji budowy ze względu na brak możliwości zasypania gruntem jednej ze ścian oporowych tunelu, usytuowanej wzdłuż dolnej krawędzi istniejącej skarpy. Zagadnieniem do rozwiązania było zaprojektowanie ściany oporowej, która docelowo miała być skrajną ścianą tunelu kolejowego, nad czynną magistralą kolejową. Zaproponowano zastosowanie lekkiego wypełnienia z bloków z polistyrenu EPS do zmniejszenia parcia na ścianę żelbetową. Zastosowano wykonanie odciążenia ściany przy użyciu bloków EPS w dolnej części i gruntu zbrojonego w górnej części. Na podstawie opracowanego projektu wykonawczego wbudowano ponad 6000 m3 bloków EPS. Bez odciążenia ściany oporowej przy użyciu bloków EPS nie byłoby możliwe zachowanie terminów przewidzianych w harmonogramie. Niemożliwe byłoby wręcz kontynuowanie prac przy wykonaniu tunelu kolejowego z powodu braku stateczności konstrukcji.

Grzegorz Kacprzak odbierając nagrodę powiedział:
- Z ogromną radością staję przed Państwem by odebrać tę nagrodę, będącą uhonorowaniem pracy wielu moich koleżanek i kolegów, pracowników firmy Warbud, jednej z największych firm budowlanych w Polsce, wchodzącej w skład VINCI Construction International Network.


Korzystając z okazji, chciałbym z tego miejsca podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do tego sukcesu, przede wszystkim współautorom projektu Tomkowi Kosińskiemu z firmy Polgabion i zespołowi Warbudu, w tym Pawłowi Madejskiemu, jak również kadrze budowy Forum Gdańsk.


Dziękuję Jury za wybór naszego pomysłu dotyczącego redukcji parcia poprzez wykonanie „lekkiej zasypki” z bloków styropianowych (EPS) w połączeniu ze ścianą oporową z gruntu zbrojonego.


Osobiście, traktuję tę nagrodę jako ukłon w kierunku naszej firmy, firmy Warbud, która bardzo mocno akcentuje potrzebę budowania kultury innowacji w biznesowej codzienności. Posiadamy doświadczony, różnorodny zespół, ambitny i silnie zmotywowany, a przede wszystkim konsekwentny w swych działaniach.


Przyznana nagroda jest już trzecią w ramach Vinci Innovation Award dla Warbudu. Po raz pierwszy otrzymaliśmy ją wspólnie z firmą Menard Polska, w 2009 jako Special Jury Prize - za posadowienie budynku mieszkalnego na kolumnach CMC, w trudnych warunkach gruntowych. W 2011 roku uhonorowani zostaliśmy Safety Prize, za działania w zakresie BHP - „First Aid System at Warbud”. Dzisiejsza nagroda pokazuje, że nie spoczęliśmy na laurach i cały czas staramy się być innowacyjni. Dziękujemy za kolejną dawkę pozytywnej energii do poszukiwania nowych pomysłów.





Reklamy
Uponor Soletanche Lloyd Polska Amago Mosty Polskie DCS SSAB Sitech Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję