Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Warbud buduje most w Kostrzynie nad Odrą

Inżynierowie z Warbudu przebudowują most drogowy na rzece Warcie w Kostrzynie nad Odrą. W pierwszej kolejności powstaje przeprawa tymczasowa, która zostanie uruchomiona na czas rozbiórki istniejącego oraz budowy docelowego mostu.



  Kolaż: Warbud SA, www.warbud.pl
To na tym aspekcie koncentruje się dziś zespół budowy. Rafał Chrostowski, Kierownik Kontraktu w Warbud SA, relacjonuje: - Do końca lutego w dno rzeki wbiliśmy wszystkie rury stalowe podpór realizowanego mostu tymczasowego. Zakres ten zrealizowaliśmy planowo, a był to dla nas kluczowy etap budowy, gdyż od początku marca do końca czerwca z uwagi na obostrzenia środowiskowe nie wolno nam prowadzić prac ingerujących w koryto rzeki. Rury zostały zabite na głębokość ok. 6 m poniżej dna rzeki. Łącznie, to niemal 100 elementów. Aktualnie wykonujemy stalowe oczepy. To na nich oprze się w przyszłości ustrój nośny mostu tymczasowego. Budowa jego podpór potrwa co najmniej do końca kwietnia 2022 roku. Wszystkie prace prowadzone są z poziomu wody, z wykorzystaniem pontonów, na których ustawiono ciężki sprzęt (tj. dźwigi), a także z barek i pchaczy służących do transportu materiałów drogą wodną.

- Trudne warunki wodne, mam tu na myśli wysoki poziom wody w dorzeczu Warty i  Postomii, uniemożliwiły nam na ten moment rozpoczęcie budowy nasypu dojazdu do mostu tymczasowego od strony południowej. Ten etap budowy dopiero przed nami –
mówi R. Chrostowski.

Źródło: tekst Warbud SA, www.warbud.pl




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Porr Soletanche Keller GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję