






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Warbud buduje centrum przesiadkowe w Opolu
Opole. Centrum miasta. Na finiszu budowa obiektu łączącego w sobie funkcje dworca autobusowego komunikacji dalekobieżnej, węzła przesiadkowego do linii miejskich oraz trójpoziomowego parkingu samochodowego.


- Inżyniersko to dość trudny temat – mówi Jakub Woźniak, Kierownik Kontraktu Warbud S.A. - Skomplikowany żelbet, multum kolizji, do tego pozostałości dawnej infrastruktury i rozbieżności projektowe. Mieliśmy sporo nieprzewidzianych wyzwań po drodze. Konstrukcję Centrum Przesiadkowego zaprojektowano jako prefabrykowaną z płytami kanałowymi. Na nich stropy z powłoką żywiczną. Sam transport i montaż przeszło 60 słupów o długości 18 m, ponad 250 belek obwiedniowych oraz 1500 płyt kanałowych, przysporzył nam trudności.
W podziemiach obiektu będzie 8 stanowisk dla autobusów, na wyższych kondygnacjach – 355 miejsc postojowych dla aut, w tym 8 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Parter to strefa dla podróżnych, z kasami, poczekalnią, toaletami i punktami usługowymi. Oprócz niej powstanie tu część administracyjno-techniczna. Przestrzeń kondygnacji (+4) zaaranżowana zostanie na restaurację. Z przylegającego do niej 250-m powierzchni tarasu, ujrzymy jak na dłoni sąsiedni dworzec PKP Opole Główne. - Wizytówką obiektu będzie z pewnością oryginalna niejednorodna elewacja, która łączy elementy ceramiki z obudową siatki cięto-ciągnionej i elewację żywą. Obsadzona tysiącem roślin na specjalnych panelach będzie silnym akcentem przestrzennym. Doda bryle lekkości i nowoczesnego wyglądu –
podkreśla J. Woźniak. - Podobnie jak zielony dach odwrócony o powierzchni 3500 m2, którego znakomitą większość także pokryje zieleń. Wertykalnymi żywymi ogrodami będą nawet obudowy podestów technicznych. Wraz z nowym budynkiem zmieni się i otoczenie dworca. Ulice 1-go Maja, Kołłątaja oraz Armii Krajowej zyskają nową konstrukcję i nawierzchnie. Pojawi się tu także łącznik, 6 zatok autobusowych i komfortowa infrastruktura rowerowo-piesza. Kiedy? Na finał inwestycji poczekamy do sierpnia 2022 r.
W podziemiach obiektu będzie 8 stanowisk dla autobusów, na wyższych kondygnacjach – 355 miejsc postojowych dla aut, w tym 8 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Parter to strefa dla podróżnych, z kasami, poczekalnią, toaletami i punktami usługowymi. Oprócz niej powstanie tu część administracyjno-techniczna. Przestrzeń kondygnacji (+4) zaaranżowana zostanie na restaurację. Z przylegającego do niej 250-m powierzchni tarasu, ujrzymy jak na dłoni sąsiedni dworzec PKP Opole Główne. - Wizytówką obiektu będzie z pewnością oryginalna niejednorodna elewacja, która łączy elementy ceramiki z obudową siatki cięto-ciągnionej i elewację żywą. Obsadzona tysiącem roślin na specjalnych panelach będzie silnym akcentem przestrzennym. Doda bryle lekkości i nowoczesnego wyglądu –
podkreśla J. Woźniak. - Podobnie jak zielony dach odwrócony o powierzchni 3500 m2, którego znakomitą większość także pokryje zieleń. Wertykalnymi żywymi ogrodami będą nawet obudowy podestów technicznych. Wraz z nowym budynkiem zmieni się i otoczenie dworca. Ulice 1-go Maja, Kołłątaja oraz Armii Krajowej zyskają nową konstrukcję i nawierzchnie. Pojawi się tu także łącznik, 6 zatok autobusowych i komfortowa infrastruktura rowerowo-piesza. Kiedy? Na finał inwestycji poczekamy do sierpnia 2022 r.
Źródło: tekst Warbud SA, www.warbud.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.