Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Warbud buduje centrum przesiadkowe w Opolu

Opole. Centrum miasta. Na finiszu budowa obiektu łączącego w sobie funkcje dworca autobusowego komunikacji dalekobieżnej, węzła przesiadkowego do linii miejskich oraz trójpoziomowego parkingu samochodowego.



  Kolaż: Warbud SA, www.warbud.pl
- Inżyniersko to dość trudny temat – mówi Jakub Woźniak, Kierownik Kontraktu Warbud S.A. - Skomplikowany żelbet, multum kolizji, do tego pozostałości dawnej infrastruktury i  rozbieżności projektowe. Mieliśmy sporo nieprzewidzianych wyzwań po drodze. Konstrukcję Centrum Przesiadkowego zaprojektowano jako prefabrykowaną z płytami kanałowymi. Na nich stropy z powłoką żywiczną. Sam transport i montaż przeszło 60 słupów o długości 18 m, ponad 250 belek obwiedniowych oraz 1500 płyt kanałowych, przysporzył nam trudności.

W podziemiach obiektu będzie 8  stanowisk dla autobusów, na wyższych kondygnacjach – 355 miejsc postojowych dla aut, w  tym 8  punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Parter to strefa dla podróżnych, z  kasami, poczekalnią, toaletami i  punktami usługowymi. Oprócz niej powstanie tu część administracyjno-techniczna. Przestrzeń kondygnacji (+4) zaaranżowana zostanie na restaurację. Z  przylegającego do niej 250-m powierzchni tarasu, ujrzymy jak na dłoni sąsiedni dworzec PKP Opole Główne. - Wizytówką obiektu będzie z  pewnością oryginalna niejednorodna elewacja, która łączy elementy ceramiki z  obudową siatki cięto-ciągnionej i  elewację żywą. Obsadzona tysiącem roślin na specjalnych panelach będzie silnym akcentem przestrzennym. Doda bryle lekkości i  nowoczesnego wyglądu –
podkreśla J. Woźniak. - Podobnie jak zielony dach odwrócony o  powierzchni 3500 m2, którego znakomitą większość także pokryje zieleń. Wertykalnymi żywymi ogrodami będą nawet obudowy podestów technicznych. Wraz z  nowym budynkiem zmieni się i  otoczenie dworca. Ulice 1-go Maja, Kołłątaja oraz Armii Krajowej zyskają nową konstrukcję i  nawierzchnie. Pojawi się tu także łącznik, 6  zatok autobusowych i  komfortowa infrastruktura rowerowo-piesza. Kiedy? Na finał inwestycji poczekamy do sierpnia 2022 r.

Źródło: tekst Warbud SA, www.warbud.pl




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg GEO-Instruments Keller Soletanche Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję