YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Raporty


MIB na Rail Baltica Global Forum 2017-04-25
24 kwietnia 2017 r. wiceministrowie infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel i Justyna Skrzydło wzięli udział w Rail Baltica Global Forum odbywającym się w stolicy Łotwy, Rydze. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2016 – relacja filmowa




XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, 09-11.05.2017, Kielce 2017-05-09
Targi Kielce mają zaszczyt zaprosić Państwa na XXIII Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, które odbędą się w dniach od 9 do 11 maja 2017 r. w Kielcach. Prócz targów AUTOSTRADA-POLSKA w tym samym czasie odbędą się jeszcze trzy inne targi: XVIII Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych Maszbud, IX Międzynarodowe Targi Transportu Drogowego – Pojazdy Użytkowe Rotra oraz XIII Międzynarodowe Targi Infrastruktury, Salon Technologia i Infrastruktura Lotnisk Traffic-Expo-Til.[...]


Najważniejsze inwestycje drogowe powstają teraz na południu kraju
Rozmowa z Tomaszem Pałasińskim, dyrektorem krakowskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]


Praktycznie o rusztowaniach i deskowaniach
Oferowane na rynku elementy systemowe pozwalają na dopasowanie deskowań i rusztowań zarówno do prostych, jak i bardziej skomplikowanych pod względem geometrii obiektów. Spełniając rygorystyczne wymagania normowe, deskowania i rusztowania wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów – są proste w budowie i szybkie w montażu. Prawidłowy montaż i użytkowanie są szczególnie istotne, gdyż błędy podczas prac budowlanych mogą skutkować groźbą poważnych wypadków.[...]


Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Powstaniu Muzeum II Wojny Światowej towarzyszyła idea utworzenia instytucji, która ukazywałaby II wojnę światową, łącząc perspektywę polską z doświadczeniami innych narodów europejskich. Muzeum zostało powołane 26 listopada 2008 r., a na siedzibę instytucji wybrano Gdańsk. 1 września 2010 r. został rozstrzygnięty międzynarodowy konkurs na koncepcję architektoniczną budynku Muzeum. Jego siedziba, zaprojektowana przez gdyńskie studio architektoniczne Kwadrat, została zbudowana przy ul. Wałowej, nad Motławą, blisko historycznego centrum miasta.[...]



W Warszawie buduje się taniej niż w większości metropolii UE

Mimo wzrostu średnich kosztów przedsięwzięć budowlanych, Warszawa pozostaje jedną z najbardziej przyjaznych dla nowych inwestycji metropolią Unii Europejskiej, jak podaje najnowszy raport International Construction Costs Index, opublikowany 15 marca przez Arcadis, wiodącą, globalną firmę projektowo-konsultingową. Stolica Polski awansowała w rankingu najdroższych miast z 32. na 29. pozycję w porównaniu do roku ubiegłego, co oznacza, że średni koszt nowych inwestycji wzrósł w porównaniu do innych miast ujętych w zestawieniu.
Autor: Michał Kotarski, Arcadis Sp. z o.o.





Zdjęcie: ShutterstockMiejsca 1-10 są przedstawione poniżej (w nawiasie znajduje się informacja o zmianie pozycji w porównaniu do roku ubiegłego):
1. Nowy Jork (-)
2. Hongkong (+1)
3. Genewa (+1)
4. Londyn (-2)
5. Makau (-)
6. Kopenhaga (-)
7. Sztokholm (-)
8. Frankfurt (-)
9. Paryż (-)
10. Wiedeń (+1)
29. Warszawa (+3)

Dominacja europejskich metropolii

Globalnie, koszty inwestycji budowlanych są najwyższe w Nowym Jorku, Hongkongu i Genewie. Jednak pierwsza dziesiątka rankingu została zdominowana przede wszystkim przez rozwinięte miasta zachodnioeuropejskie.

W ogólnej klasyfikacji najdroższych dla inwestycji budowlanych miast można było zaobserwować duże zmiany. Jedynie 7 metropolii utrzymało swoją pozycję, z czego aż 6 z nich znajduje się w pierwszej dziesiątce (1. Nowy Jork, 5. Makau, 6. Kopenhaga, 7. Sztokholm, 8. Frankfurt, 9. Paryż; grupę tę uzupełnia Kijów na 22. pozycji). Największy spadek, bo aż o 8 miejsc, zaliczyły Szanghaj i Manila, zajmując odpowiednio 35. i 38. pozycję. Z kolei największy awans stał się udziałem nowozelandzkiego Auckland (13.), Belgradu (30.) i Tajpej (40.) – każde z tych miast przesunęło się o 4 pozycje do góry.

Niepewna sytuacja polityczna w UE


W pierwszej dziesiątce rankingu znalazło się aż 7 miast europejskich. Dodatkowo prawie wszystkie 22 miasta UE (oprócz Londynu i Mediolanu) zaliczyły awans w rankingu. Ranking pokazuje również znaczne zróżnicowanie średnich kosztów budowlanych w miastach Unii Europejskiej. Ceny w Warszawie, Pradze, Lizbonie czy Atenach są o 50% niższe niż w Paryżu i Frankfurcie. Inne miasta Europy Zachodniej, takie jak Bruksela, Mediolan i Amsterdam, plasują się w połowie stawki.

Nadchodzące wybory we Francji, Niemczech i Włoszech oraz widmo Brexitu zwiększają krótkoterminowe ryzyko inwestycji budowlanych w Europie. Jednak mimo trudnej sytuacji gospodarczej i surowych reguł budżetowych narzuconych przez Unię Europejską, w wielu krajach planowane są liczne inwestycje infrastrukturalne, które będą napędzać popyt na specjalistów i materiały, prowadząc do dalszego wzrostu kosztów.

Inwestycje będą napędzać wzrost cen w Europie


Eksperci z niemieckiego rynku nieruchomości prognozują, że Frankfurt, jako jedna z największych globalnych metropolii finansowych, skorzysta najbardziej na opuszczeniu UE przez Wielką Brytanię. Przewiduje się wzrost spekulacyjnych transakcji na rynku nieruchomości i rosnącą aktywność branży budowlanej w związku z wywołaną przez Brexit relokacją biur międzynarodowych firm finansowych z Londynu do Europy kontynentalnej.

Z kolei infrastruktura Paryża przechodzi właśnie największą metamorfozę od 2. połowy XIX wieku. Inwestycje sektora publicznego obejmują między innymi projekt „Grand Paris Express” polegający na rozbudowie metra w aglomeracji paryskiej o 200 km, dzięki czemu system transportu publicznego w stolicy Francji będzie w stanie obsłużyć każdego dnia aż o 2 miliony pasażerów więcej.

W te trendy wpisuje się również Warszawa, z takimi projektami jak rozbudowa Metra Warszawskiego, czy planowane doprowadzenie linii tramwajowej na Wilanów, a w szerszym kontekście również inne największe miasta Polski, o czym świadczy chociażby ukończona niedawno stacja Łódź Fabryczna. Inwestycje w infrastrukturę pociągną za sobą z dużym prawdopodobieństwem podtrzymanie prosperity na rynku deweloperskim.

Piotr Rusinek, Dyrektor Operacyjny Pionu Budynków w Arcadis Polska, skomentował wyniki raportu: - Europejski sektor budownictwa zwiększył się w 2015 roku o 1,5%, głównie dzięki szybko rosnącym rynkom krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Aktualne prognozy przewidują wzrost sektora w Europie na poziomie 2,6% rocznie, za co odpowiedzialne będzie 6 największych rynków UE, do których zalicza się też, jeden z najszybciej rosnących, rynek Polski. Wygląda na to, że pomimo różnych niewiadomych, europejski sektor budowlany ma wreszcie szansę odrodzić się po trudnym okresie, który nastał w wyniku globalnego kryzysu finansowego.

Zdjęcie: Shutterstock




Reklamy
Uponor BASF Menard MPWIK E droga Freyssinet Warbud Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję