YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Mota-Engil Central Europe wybuduję obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego
17 listopada podpisano umowę na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Wykonawca inwestycji (Mota-Engil Central Europe) może już aktualizować dokumentację. Kierowcy pojadą nową trasą wiosną 2021 r. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe 2017 „MOSTY. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy”, 28-29.11.2017, Wrocław 2017-11-28
Katedra Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa oraz Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej serdecznie zapraszają na Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe 2017: „MOSTY. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy”, które odbędzie się w dniach 28-29 listopada 2017 r. we Wrocławiu. Seminarium zostanie poprzedzone warsztatami WorkShop, które odbędą się 27 listopada 2017 r.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.[...]



W Szczecinie powstaną elementy mostu nad fiordem Roskilde

Prefabrykowane żelbetowe segmenty, które Mostostal Warszawa dostarczy Duńczykom do budowy mostu wysokowodnego, powstaną na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.



Pierwsze elementy konstrukcji będą gotowe za dwa miesiące. Produkcja obejmie 492 segmenty o wadze ponad 50 000 ton.

W czerwcu Mostostal Warszawa podpisał kontrakt na prefabrykację i dostawę żelbetowych segmentów, które mają zostać wykorzystane przy projekcie drogowym Duńskiej Dyrekcji Dróg – Roskilde Fjord Link. Przeprawa będzie stanowiła część powstającej właśnie południowej obwodnicy miasta Frederikssund w północnej części wyspy Zelandia. Wartość zlecenia wynosi ponad 50 milionów złotych. Już wiadomo, gdzie nastąpi prefabrykacja elementów mostu. Mostostal Warszawa nawiązał współpracę ze Szczecińskim Parkiem Przemysłowym. Na placu przy Nabrzeżu Drzetowskim, zostaną zorganizowane cztery stanowiska produkcyjne. Właśnie trwają prace przygotowawcze. Przy przedsięwzięciu będzie pracować około 80 pracowników. Mostostal Warszawa planuje również wyszkolić na potrzeby realizacji uczniów Technikum Budowlanego w Szczecinie.

- W Parku powstaną żelbetowe elementy mostu długiego na 1,4 km, które zostaną przetransportowane później drogą morską do Danii i tam scalone. Na nabrzeżach stoczniowych powstaną segmenty długie na 3 metry, szerokie na 20 m i wysokie na 4 m, a także krótsze segmenty podporowe. Z tych elementów powstanie kompletna konstrukcja przęseł mostu –
powiedział Zbigniew Przybyłowicz, Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony Środowiska Mostostal Warszawa.

Most nad fiordem Roskilde będzie miał 1360 m długości i 19,7 m szerokości. Przebiegnie po nim dwupasmowa droga ekspresowa. Przeprawa będzie również niemal trzykrotnie dłuższa od szczecińskiego Mostu Pionierów przez rzekę Regalicę. Konstrukcję nośną mostu utworzą 492 segmenty o wadze rzędu 115 ton każdy. Przewiduje się, że elementy mostowe powstaną przy wykorzystaniu stalowych szalunków hydraulicznych. Zastosowana zostanie nowoczesna metoda budowy polegająca na składaniu gotowych elementów konstrukcji i ich sprężaniu kablami, z wykorzystaniem kratownicowej mobilnej konstrukcji wsporczej, co umożliwi szybki montaż. Gotowe segmenty będą transportowane m.in. za pomocą specjalistycznego pojazdu, tzw. carriera, na place przy pochylni Wulkan, a następnie przy pomocy suwnicy bramowej o udźwigu 450 t będą ładowane na pontony i dalej transportowane drogą morską do Danii.

W dniu 13 lipca br. na terenie SPP odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zbigniew Przybyłowicz (Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony i Środowiska), Andrzej Strzeboński (prezes SPP) oraz Marek Bączkowski (wiceprezes SPP) przedstawili szczegóły przedsięwzięcia realizowanego na terenie byłej stoczni.

Autor: Mostostal Warszawa S.A.




Reklamy
DCS AARSLEFF Strabag SSAB Mosty Polskie Budimex Amago BASF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję