YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na zaprojektowanie S7 Czosnów – Kiełpin
16 lutego 2018 r. warszawski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów-Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej. [...]

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017




XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentowanie 2018”, 01.03.2018, Warszawa 2018-03-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Polskie Zrzeszenie Wykonawców Fundamentów Specjalnych zapraszają na XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentów 2018”, które odbędzie się 1 marca 2018 r. o godz. 10:15 w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie.[...]


Wraz z budową autostrad na terenach górskich pojawiły się w Polsce tunele
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektorem tej uczelni w latach 2005–2012.[...]


Rzeszów – tu żyje się lepiej
Nie za duży, nie za mały, czysty, ładny, z bardzo dobrymi drogami i ciągle pojawiającymi się usprawnieniami technicznymi – Rzeszów. To jedyne miasto obok Warszawy, w którym w najbliższych latach populacja się nie zmniejszy. Co sprawia, że ludzie chcą mieszkać w stolicy Podkarpacia? Argumentów nie da się wyliczyć na palcach jednej ręki.[...]


Ruszyła budowa S7 w. Szczepanowice - w. Widoma
Umowa na projekt i budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S7, węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, została podpisana 8 stycznia 2018 r. z firmą Mota-Engil Central Europe SA, która zaproponowała najkorzystniejszą ofertę.[...]



W Szczecinie powstaną elementy mostu nad fiordem Roskilde

Prefabrykowane żelbetowe segmenty, które Mostostal Warszawa dostarczy Duńczykom do budowy mostu wysokowodnego, powstaną na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.



Pierwsze elementy konstrukcji będą gotowe za dwa miesiące. Produkcja obejmie 492 segmenty o wadze ponad 50 000 ton.

W czerwcu Mostostal Warszawa podpisał kontrakt na prefabrykację i dostawę żelbetowych segmentów, które mają zostać wykorzystane przy projekcie drogowym Duńskiej Dyrekcji Dróg – Roskilde Fjord Link. Przeprawa będzie stanowiła część powstającej właśnie południowej obwodnicy miasta Frederikssund w północnej części wyspy Zelandia. Wartość zlecenia wynosi ponad 50 milionów złotych. Już wiadomo, gdzie nastąpi prefabrykacja elementów mostu. Mostostal Warszawa nawiązał współpracę ze Szczecińskim Parkiem Przemysłowym. Na placu przy Nabrzeżu Drzetowskim, zostaną zorganizowane cztery stanowiska produkcyjne. Właśnie trwają prace przygotowawcze. Przy przedsięwzięciu będzie pracować około 80 pracowników. Mostostal Warszawa planuje również wyszkolić na potrzeby realizacji uczniów Technikum Budowlanego w Szczecinie.

- W Parku powstaną żelbetowe elementy mostu długiego na 1,4 km, które zostaną przetransportowane później drogą morską do Danii i tam scalone. Na nabrzeżach stoczniowych powstaną segmenty długie na 3 metry, szerokie na 20 m i wysokie na 4 m, a także krótsze segmenty podporowe. Z tych elementów powstanie kompletna konstrukcja przęseł mostu –
powiedział Zbigniew Przybyłowicz, Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony Środowiska Mostostal Warszawa.

Most nad fiordem Roskilde będzie miał 1360 m długości i 19,7 m szerokości. Przebiegnie po nim dwupasmowa droga ekspresowa. Przeprawa będzie również niemal trzykrotnie dłuższa od szczecińskiego Mostu Pionierów przez rzekę Regalicę. Konstrukcję nośną mostu utworzą 492 segmenty o wadze rzędu 115 ton każdy. Przewiduje się, że elementy mostowe powstaną przy wykorzystaniu stalowych szalunków hydraulicznych. Zastosowana zostanie nowoczesna metoda budowy polegająca na składaniu gotowych elementów konstrukcji i ich sprężaniu kablami, z wykorzystaniem kratownicowej mobilnej konstrukcji wsporczej, co umożliwi szybki montaż. Gotowe segmenty będą transportowane m.in. za pomocą specjalistycznego pojazdu, tzw. carriera, na place przy pochylni Wulkan, a następnie przy pomocy suwnicy bramowej o udźwigu 450 t będą ładowane na pontony i dalej transportowane drogą morską do Danii.

W dniu 13 lipca br. na terenie SPP odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zbigniew Przybyłowicz (Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony i Środowiska), Andrzej Strzeboński (prezes SPP) oraz Marek Bączkowski (wiceprezes SPP) przedstawili szczegóły przedsięwzięcia realizowanego na terenie byłej stoczni.

Autor: Mostostal Warszawa S.A.




Reklamy
PAM Keller Soletanche Remkan Mosty Polskie Budimex Amago DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję