YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Aktualizacja PBDK
Wczoraj światło dzienne ujrzała aktualizacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dzięki aktualizacji zostanie zrealizowanych więcej inwestycji drogowych za 135 mld zł. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



W Szczecinie powstaną elementy mostu nad fiordem Roskilde

Prefabrykowane żelbetowe segmenty, które Mostostal Warszawa dostarczy Duńczykom do budowy mostu wysokowodnego, powstaną na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego.



Pierwsze elementy konstrukcji będą gotowe za dwa miesiące. Produkcja obejmie 492 segmenty o wadze ponad 50 000 ton.

W czerwcu Mostostal Warszawa podpisał kontrakt na prefabrykację i dostawę żelbetowych segmentów, które mają zostać wykorzystane przy projekcie drogowym Duńskiej Dyrekcji Dróg – Roskilde Fjord Link. Przeprawa będzie stanowiła część powstającej właśnie południowej obwodnicy miasta Frederikssund w północnej części wyspy Zelandia. Wartość zlecenia wynosi ponad 50 milionów złotych. Już wiadomo, gdzie nastąpi prefabrykacja elementów mostu. Mostostal Warszawa nawiązał współpracę ze Szczecińskim Parkiem Przemysłowym. Na placu przy Nabrzeżu Drzetowskim, zostaną zorganizowane cztery stanowiska produkcyjne. Właśnie trwają prace przygotowawcze. Przy przedsięwzięciu będzie pracować około 80 pracowników. Mostostal Warszawa planuje również wyszkolić na potrzeby realizacji uczniów Technikum Budowlanego w Szczecinie.

- W Parku powstaną żelbetowe elementy mostu długiego na 1,4 km, które zostaną przetransportowane później drogą morską do Danii i tam scalone. Na nabrzeżach stoczniowych powstaną segmenty długie na 3 metry, szerokie na 20 m i wysokie na 4 m, a także krótsze segmenty podporowe. Z tych elementów powstanie kompletna konstrukcja przęseł mostu –
powiedział Zbigniew Przybyłowicz, Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony Środowiska Mostostal Warszawa.

Most nad fiordem Roskilde będzie miał 1360 m długości i 19,7 m szerokości. Przebiegnie po nim dwupasmowa droga ekspresowa. Przeprawa będzie również niemal trzykrotnie dłuższa od szczecińskiego Mostu Pionierów przez rzekę Regalicę. Konstrukcję nośną mostu utworzą 492 segmenty o wadze rzędu 115 ton każdy. Przewiduje się, że elementy mostowe powstaną przy wykorzystaniu stalowych szalunków hydraulicznych. Zastosowana zostanie nowoczesna metoda budowy polegająca na składaniu gotowych elementów konstrukcji i ich sprężaniu kablami, z wykorzystaniem kratownicowej mobilnej konstrukcji wsporczej, co umożliwi szybki montaż. Gotowe segmenty będą transportowane m.in. za pomocą specjalistycznego pojazdu, tzw. carriera, na place przy pochylni Wulkan, a następnie przy pomocy suwnicy bramowej o udźwigu 450 t będą ładowane na pontony i dalej transportowane drogą morską do Danii.

W dniu 13 lipca br. na terenie SPP odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zbigniew Przybyłowicz (Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony i Środowiska), Andrzej Strzeboński (prezes SPP) oraz Marek Bączkowski (wiceprezes SPP) przedstawili szczegóły przedsięwzięcia realizowanego na terenie byłej stoczni.

Autor: Mostostal Warszawa S.A.




Reklamy
MPWIK Uponor BASF E droga Keller Mosty Polskie Menard DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję