


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
W Szczecinie nowe przęsła i tory zapewnią bezpieczną podróż koleją
Pociągi kursują już po wyremontowanej części wiaduktu kolejowego nad ul. Kolumba w Szczecinie. Wykonawca zamontował dwa kolejne przęsła i ułożył na nich nowy tor. Wartość inwestycji PLK to ponad 10 mln zł.


Sześć nowych przęseł oraz nowy tor na wyremontowanej części wiaduktu na ul. Kolumba przy stacji Szczecin Główny zapewniają bezpieczny przejazd pociągów. Przebudowane i wzmocnione zostały przyczółki wiaduktu oraz filary. Filary zostały odnowione, pomalowane i zabezpieczone przed korozją, dzięki czemu poprawi się ich stan oraz wygląd.
Na drugiej części wiaduktu wykonawca zdemontował wszystkie przęsła pod drugim torem. W ich miejsce zostanie zamontowanych i zespolonych sześć nowych przęseł. Zamontowane zostaną również nowe słupy, na których zawieszona zostanie sieć trakcyjna. Wykonawca prowadzi także prace związane z przebudową przyczółka pod zdemontowanym przęsłem oraz montażem nowych elementów posadowienia przęseł na filarach.
40-metrowy odcinek muru oporowego obok wiaduktu przy ulicy Owocowej również został wyremontowany. Wykonawca naprawił i uzupełnił ubytki w ścianie oraz gzyms ogrodzenia. Mur został wzmocniony, oczyszczony i pomalowany. Prace zwiększyły bezpieczeństwo i poprawiły estetykę obok linii kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków własnych. Na czas prac wprowadzono tymczasową organizację ruchu, którą wykonawca uzgodnił z zarządcą drogi. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.
Ważny wiadukt przy Kolumba zwiększył bezpieczeństwo
W 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za blisko 4 miliony złotych wyremontowały wiadukt przy ulicy Kolumba/Dąbrowskiego oraz ponad 430-metrowy mur oporowy. Efektem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego.
Konstrukcja wiaduktu przy ulicy Kolumba została wzmocniona. Stalowe powierzchnie zostały wyczyszczone. Obiekt został zabezpieczony przed korozją oraz pomalowany. Zamontowano nowe schody na skarpie. Renowację przeszedł również ponad 400 m mur oporowy wzdłuż ulicy Kolumba.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Na drugiej części wiaduktu wykonawca zdemontował wszystkie przęsła pod drugim torem. W ich miejsce zostanie zamontowanych i zespolonych sześć nowych przęseł. Zamontowane zostaną również nowe słupy, na których zawieszona zostanie sieć trakcyjna. Wykonawca prowadzi także prace związane z przebudową przyczółka pod zdemontowanym przęsłem oraz montażem nowych elementów posadowienia przęseł na filarach.
40-metrowy odcinek muru oporowego obok wiaduktu przy ulicy Owocowej również został wyremontowany. Wykonawca naprawił i uzupełnił ubytki w ścianie oraz gzyms ogrodzenia. Mur został wzmocniony, oczyszczony i pomalowany. Prace zwiększyły bezpieczeństwo i poprawiły estetykę obok linii kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków własnych. Na czas prac wprowadzono tymczasową organizację ruchu, którą wykonawca uzgodnił z zarządcą drogi. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.
Ważny wiadukt przy Kolumba zwiększył bezpieczeństwo
W 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za blisko 4 miliony złotych wyremontowały wiadukt przy ulicy Kolumba/Dąbrowskiego oraz ponad 430-metrowy mur oporowy. Efektem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego.
Konstrukcja wiaduktu przy ulicy Kolumba została wzmocniona. Stalowe powierzchnie zostały wyczyszczone. Obiekt został zabezpieczony przed korozją oraz pomalowany. Zamontowano nowe schody na skarpie. Renowację przeszedł również ponad 400 m mur oporowy wzdłuż ulicy Kolumba.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.