Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na przedłużenie ul. Światowida w Warszawie 2022-05-26
24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]

125 lat Grupy Brugg




IV Międzynarodowe Forum Tunelowe 2022-05-30
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Powstają kolejne budynki Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA w Sopocie
Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]



W najbliższych latach powstanie kilka tuneli drogowych

Budowa nowych dróg na terenie całego kraju i w bardzo zróżnicowanym terenie sprawia, że tunele stają się coraz częstszym elementem krajobrazu drogowego w Polsce. Obecnie na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA jest tylko jeden tunel o długości przekraczającej 500 m. Dzięki prowadzonym pracom projektowym, przetargom i realizowanym kontraktom w ciągu najbliższych lat łączna długość tuneli wzrośnie do blisko 27 km!
Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA



 Zdjęcie: nbi med!a
Aktualnie eksploatowany jest jeden blisko 700-metrowy tunel w ciągu drogi ekspresowej S1 w Lalikach w województwie śląskim.

Kolejne tunele w budowie


Obecnie w realizacji w systemie projektuj i buduj są tunele o łącznej długości 10,5 km. Są to:
- tunel drogowy pod Ursynowem w ciągu budowanej drogi S2 – południowa obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, długość 2335 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny, metoda drążenia – odkrywkowa, planowana data oddania do ruchu – sierpień 2020 r.;
- tunel drogowy pod masywem Luboń Mały w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Kraków – Rabka-Zdrój na odcinku Naprawa – Skomielna Biała, długość 2057 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu (bez pasów awaryjnych), zatoki postojowe w połowie długości obu naw o wymiarach 40,0 x 2,5 m, metoda drążenia – współczesna, wykorzystująca metody górnicze, planowana data oddania do ruchu – marzec 2021 r.;
- tunel drogowy łączący wyspy Uznam i Wolin w ciągu drogi krajowej nr 3, długość ok. 2324 m, przekrój poprzeczny – jedna nawa, dwa pasy ruchu oraz opaski zewnętrzne, planowana data oddania do ruchu – wrzesień 2022 r.;
- tunele drogowe w ciągu budowanej drogi S52 – północna obwodnica Krakowa na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Tunel I – długość ok. 870 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny; tunel II – długość ok. 661 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowana data oddania obu tuneli do ruchu – lipiec 2023 r.;
- tunel drogowy w Starych Bogaczowicach w ciągu budowanej drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka na odcinku od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), przekrój poprzeczny – dwie nawy, jedna o długości 2273 m, druga 2300 m, w każdej dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowana data oddania do ruchu – sierpień 2023 r.

Tunelowa przyszłość – przetarg i przygotowanie


Obecnie w trakcie postępowania przetargowego są tunele drogowe mające powstać w ramach budowy obejścia Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń na odcinku Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki). Tunel I: jezdnia prawa – kierunek Zwardoń, długość 834 m, jezdnia lewa – kierunek Żywiec, długość 807,08 m; tunel II: jezdnia prawa – kierunek Zwardoń, długość 984 m, jezdnia lewa – kierunek Żywiec, długość 974,96 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu bez pasów awaryjnych, planowana data oddania do ruchu – 2022 r.

W trakcie przygotowania i prac koncepcyjnych są tunele drogowe o łącznej długości 13,5 km. Są to:
- tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S19 Rzeszów – Barwinek na odcinku od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica, długość 2025 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu oraz opaski bezpieczeństwa, planowane lata realizacji – 2020–2025;
tunele drogowe w ciągu drogi S19 Rzeszów – Barwinek na odcinku od węzła Babica do węzła Domaradz. Tunel I – długość 1730 m, tunel II – długość 1590 m, tunel III – długość 1240 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowane lata realizacji – 2021–2025/2026;
- tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S7 Płońsk (S10) – Warszawa (S8) na odcinku Czosnów – Warszawa (S8), długość – 1000 m w dzielnicy Bielany, 1123 m w dzielnicy Bemowo, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej cztery pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowane lata realizacji – 2022–2024;
- tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S6 – zachodnie drogowe obejście Szczecina, długość ok. 3130 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu bez pasa awaryjnego, planowany system realizacji – PPP;
- tunel drogowy w miejscowości Bardo w ciągu drogi krajowej nr 8 (projektowana S8) na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnicy miejscowości, długość 1669 m, planowane lata realizacji – 2021–2025.

Zdjęcie: nbi med!a





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Keller Soletanche Geobrugg Porr SG Pam GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję