YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


W Sztokholmie o BRD 2020-02-21
W dniach 19-20 lutego 2020 roku w Sztokholmie odbyła się 3 edycja konferencji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety 2020. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



W najbliższych latach powstanie kilka tuneli drogowych

Budowa nowych dróg na terenie całego kraju i w bardzo zróżnicowanym terenie sprawia, że tunele stają się coraz częstszym elementem krajobrazu drogowego w Polsce. Obecnie na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA jest tylko jeden tunel o długości przekraczającej 500 m. Dzięki prowadzonym pracom projektowym, przetargom i realizowanym kontraktom w ciągu najbliższych lat łączna długość tuneli wzrośnie do blisko 27 km!
Opracowanie Redakcja na podstawie materiałów GDDKiA



 Zdjęcie: nbi med!a
Aktualnie eksploatowany jest jeden blisko 700-metrowy tunel w ciągu drogi ekspresowej S1 w Lalikach w województwie śląskim.

Kolejne tunele w budowie


Obecnie w realizacji w systemie projektuj i buduj są tunele o łącznej długości 10,5 km. Są to:
- tunel drogowy pod Ursynowem w ciągu budowanej drogi S2 – południowa obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, długość 2335 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny, metoda drążenia – odkrywkowa, planowana data oddania do ruchu – sierpień 2020 r.;
- tunel drogowy pod masywem Luboń Mały w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Kraków – Rabka-Zdrój na odcinku Naprawa – Skomielna Biała, długość 2057 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu (bez pasów awaryjnych), zatoki postojowe w połowie długości obu naw o wymiarach 40,0 x 2,5 m, metoda drążenia – współczesna, wykorzystująca metody górnicze, planowana data oddania do ruchu – marzec 2021 r.;
- tunel drogowy łączący wyspy Uznam i Wolin w ciągu drogi krajowej nr 3, długość ok. 2324 m, przekrój poprzeczny – jedna nawa, dwa pasy ruchu oraz opaski zewnętrzne, planowana data oddania do ruchu – wrzesień 2022 r.;
- tunele drogowe w ciągu budowanej drogi S52 – północna obwodnica Krakowa na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Tunel I – długość ok. 870 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny; tunel II – długość ok. 661 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowana data oddania obu tuneli do ruchu – lipiec 2023 r.;
- tunel drogowy w Starych Bogaczowicach w ciągu budowanej drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka na odcinku od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), przekrój poprzeczny – dwie nawy, jedna o długości 2273 m, druga 2300 m, w każdej dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowana data oddania do ruchu – sierpień 2023 r.

Tunelowa przyszłość – przetarg i przygotowanie


Obecnie w trakcie postępowania przetargowego są tunele drogowe mające powstać w ramach budowy obejścia Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń na odcinku Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki). Tunel I: jezdnia prawa – kierunek Zwardoń, długość 834 m, jezdnia lewa – kierunek Żywiec, długość 807,08 m; tunel II: jezdnia prawa – kierunek Zwardoń, długość 984 m, jezdnia lewa – kierunek Żywiec, długość 974,96 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu bez pasów awaryjnych, planowana data oddania do ruchu – 2022 r.

W trakcie przygotowania i prac koncepcyjnych są tunele drogowe o łącznej długości 13,5 km. Są to:
- tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S19 Rzeszów – Barwinek na odcinku od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica, długość 2025 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu oraz opaski bezpieczeństwa, planowane lata realizacji – 2020–2025;
tunele drogowe w ciągu drogi S19 Rzeszów – Barwinek na odcinku od węzła Babica do węzła Domaradz. Tunel I – długość 1730 m, tunel II – długość 1590 m, tunel III – długość 1240 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowane lata realizacji – 2021–2025/2026;
- tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S7 Płońsk (S10) – Warszawa (S8) na odcinku Czosnów – Warszawa (S8), długość – 1000 m w dzielnicy Bielany, 1123 m w dzielnicy Bemowo, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej cztery pasy ruchu oraz pas awaryjny, planowane lata realizacji – 2022–2024;
- tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S6 – zachodnie drogowe obejście Szczecina, długość ok. 3130 m, przekrój poprzeczny – dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu bez pasa awaryjnego, planowany system realizacji – PPP;
- tunel drogowy w miejscowości Bardo w ciągu drogi krajowej nr 8 (projektowana S8) na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnicy miejscowości, długość 1669 m, planowane lata realizacji – 2021–2025.

Zdjęcie: nbi med!a





Reklamy
Amiblue MPWiK Kraków Warbud DCS PAM Soletanche Geobrugg Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję