Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



W grudniu wrócą pociągi na linię Lublin – Łuków

W grudniu na linii Lublin – Łuków pojedziemy pociągami regionalnymi i dalekobieżnymi. Mieszkańcy skorzystają z nowych przystanków Berejów i Laski. Kończą się prace na odcinku Lubartów – Parczew.



  Zdjęcie: Anna Hampel, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Nowy tor między Parczewem a Lubartowem na linii Lublin – Łuków jest przygotowywany przez specjalistyczne maszyny, do regularnych przewozów. Pociągi pojadą w grudniu. Nowe przystanki w Berejowie i Laskach zwiększą dostęp do kolei. Dzięki inwestycji transport kolejowy na Lubelszczyźnie stanie się bardziej efektywny i konkurencyjny względem innych środków transportu.

- Zaawansowanie prac na odcinku Lubartów – Parczew potwierdza powrót regionalnych i dalekobieżnych połączeń na linię z Lublina do Łukowa. Przy rozpoczynającej się budowie drogi ekspresowej S19 Lublin – Lubartów, kolejowe połączenia mogą okazać się skuteczną alternatywą dla mieszkańców powiatu lubartowskiego. Już można dojechać do Lublina szynobusem szybciej niż samochodem dzięki modernizacji linii. Szczególnie w Europejskim Roku Kolei zachęcam do korzystania z najbezpieczniejszego i najbardziej ekologicznego środka transportu –
powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.

Nowe przystanki w Berejowie i Laskach


Nowe przystanki w Berejowie i Laskach mają wyższe perony, które ułatwią podróżnym dostęp do pociągów. Wykonawca przystępuje do montażu wiat i ławek. Będzie czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem. Podobny standard zapewnią przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.

Na stacji Parczew widać już nowy, wyższy peron. Montowane jest oznakowanie oraz infokiosk, na którym będą wyświetlane informacje o rozkładzie jazdy. Zakończyły się prace torowe w obrębie stacji. Rozpoczęto próby urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Budowany jest peron na przystanku Parczew Kolejowa oraz perony w Gródku i Zabielu. Przygotowano oświetlenia, montowane są ławki, wiaty, wygrodzenie, gabloty na rozkład jazdy pociągów.

Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie


Wzmocnione przyczółki i podpory kolejowej przeprawy - największej i najważniejszej na odcinku Lubartów – Parczew, pozwalają na ułożenie nowego toru. Stalowa kratownica mostu pokryta została powłoką antykorozyjną. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów.

Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów.

W grudniu 2021 r. zakończą się prace, które pozwolą na wznowienie ruchu pociągów.

Podczas prac na jednotorowej linii – zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Liczby inwestycji:

2 – nowe przystanki w Laskach i Berejowie
8 – zmodernizowanych stacji i przystanków
13 – zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
26 km – wymienionych torów
8 – wyremontowanych mostów

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Optem SG Pam Keller Soletanche GEO-Instruments Porr Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję