


























Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
W grudniu pociągi pojadą z Lublina do Łukowa
W grudniu podróżni zyskają wygodniejsze i szybkie połączenia między Łukowem a Lublinem dzięki przebudowie odcinka linii Lubartów – Parczew. Wartość inwestycji PLK to 90 mln zł.


Z Lublina do Łukowa pociągiem pojedziemy od 12 grudnia. Podróż na trasie Lubartów – Parczew zajmie pociągom dalekobieżnym około 18 minut, a regionalnym 30 minut.
- Przebudowa linii między Parczewem a Lubartowem to ważna inwestycja dla wszystkich mieszkańców regionu i turystów korzystających z kolei. Realizacja tego zadania w tym budowa dwóch nowych przystanków zwiększy dostępność do kolei i zapewni znacznie większy komfort dojazdu do Lublina i Łukowa – powiedział Robert Gmitruczuk, Wicewojewoda Lubelski.
- Inwestycja prowadzona na odcinku linii Lubartów – Parczew zwiększa atrakcyjność i dostępność kolei na Lubelszczyźnie. Podobne efekty przyniosły prace na linii Lublin – Stalowa Wola czy Lublin – Warszawa. Dobre wykorzystywanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z funduszy unijnych poprawia warunki życia mieszkańców i umożliwia rozwój przyjaznego środowisku transportu towarów koleją – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. efektywnie wykorzystują środki unijne przeznaczone na rozwój kolei. Mieszkańców powiatu lubartowskiego i parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych i szybszych podróży koleją do Lublina i Łukowa już od grudnia. Inwestycja, to również impuls dla rozwoju turystyki i zwiększone możliwości na sprawny przewóz towarów. Toczące się równolegle prace przy budowie Lokalnego Centrum Sterowania w Lubartowie pozwolą natomiast przenieść urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przystąpić spółce PKP S.A. do modernizacji dworca w Lubartowie – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.
Sprawniejsze podróże na trasie z Lublina przez Lubartów do Łukowa
Na objętej pracami trasie będą dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie. Na stacji i przystankach: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn komfort podróży zwiększą nowe wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie. Wyższe perony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię umożliwią łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Nowe oświetlenie gwarantuje bezpieczne przejazdy także po zmroku. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia do pociągów.
Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym dzięki remontowi 13 przejazdów. Nowe urządzenia sterowania umożliwią sprawną obsługę większej liczby pociągów – co przełoży się na lepszą ofertę kolejowych podroży. Po przebudowie pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. W trudnych warunkach zimowych ułatwią przejazdy nowe rozjazdy, które są wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, ograniczające działanie śniegu i mrozu.
Rozbudowane lokalne centrum sterowania (LCS) w Lubartowie zapewni bezpieczniejsze i sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym i umożliwi zwiększenie liczby pociągów.
Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie to największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów – Parczew. Wraz z 14 innymi obiektami inżynieryjnymi po remoncie możliwy będzie przejazd cięższych (o nacisku 221 kN na oś - 22,5 tony) i dłuższych pociągów towarowych.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Na Lubelszczyźnie lepsze podróże i zwiększenie dostępu do kolei zapewniają także wykonane z udziałem środków unijnych projekty na liniach Lublin – Warszawa z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko czy Lublin – Stalowa Wola z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Przebudowa linii między Parczewem a Lubartowem to ważna inwestycja dla wszystkich mieszkańców regionu i turystów korzystających z kolei. Realizacja tego zadania w tym budowa dwóch nowych przystanków zwiększy dostępność do kolei i zapewni znacznie większy komfort dojazdu do Lublina i Łukowa – powiedział Robert Gmitruczuk, Wicewojewoda Lubelski.
- Inwestycja prowadzona na odcinku linii Lubartów – Parczew zwiększa atrakcyjność i dostępność kolei na Lubelszczyźnie. Podobne efekty przyniosły prace na linii Lublin – Stalowa Wola czy Lublin – Warszawa. Dobre wykorzystywanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z funduszy unijnych poprawia warunki życia mieszkańców i umożliwia rozwój przyjaznego środowisku transportu towarów koleją – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. efektywnie wykorzystują środki unijne przeznaczone na rozwój kolei. Mieszkańców powiatu lubartowskiego i parczewskiego z pewnością ucieszy możliwość atrakcyjnych i szybszych podróży koleją do Lublina i Łukowa już od grudnia. Inwestycja, to również impuls dla rozwoju turystyki i zwiększone możliwości na sprawny przewóz towarów. Toczące się równolegle prace przy budowie Lokalnego Centrum Sterowania w Lubartowie pozwolą natomiast przenieść urządzenia sterowania ruchem kolejowym i przystąpić spółce PKP S.A. do modernizacji dworca w Lubartowie – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.
Sprawniejsze podróże na trasie z Lublina przez Lubartów do Łukowa
Na objętej pracami trasie będą dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie. Na stacji i przystankach: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn komfort podróży zwiększą nowe wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie. Wyższe perony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię umożliwią łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Nowe oświetlenie gwarantuje bezpieczne przejazdy także po zmroku. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia do pociągów.
Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym dzięki remontowi 13 przejazdów. Nowe urządzenia sterowania umożliwią sprawną obsługę większej liczby pociągów – co przełoży się na lepszą ofertę kolejowych podroży. Po przebudowie pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. W trudnych warunkach zimowych ułatwią przejazdy nowe rozjazdy, które są wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, ograniczające działanie śniegu i mrozu.
Rozbudowane lokalne centrum sterowania (LCS) w Lubartowie zapewni bezpieczniejsze i sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym i umożliwi zwiększenie liczby pociągów.
Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie to największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów – Parczew. Wraz z 14 innymi obiektami inżynieryjnymi po remoncie możliwy będzie przejazd cięższych (o nacisku 221 kN na oś - 22,5 tony) i dłuższych pociągów towarowych.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Na Lubelszczyźnie lepsze podróże i zwiększenie dostępu do kolei zapewniają także wykonane z udziałem środków unijnych projekty na liniach Lublin – Warszawa z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko czy Lublin – Stalowa Wola z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.