YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Unijne wsparcie dla budowy S17 Garwolin-Kurów 2017-11-17
Wczoraj w Centrum Unijnych Projektów Transportowych GDDKiA podpisała umowę o dofinansowanie dla projektu „Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin-Kurów” w ramach POIiŚ 2014-2020. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




VIII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Nowe urządzenia, materiały i technologie w wodociągach i kanalizacji WOD-KAN-INSTAL, 21-23.11.2017, Kielce 2017-11-21
Serdecznie zapraszamy do udziału w VIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej Nowe urządzenia, materiały i technologie w wodociągach i kanalizacji WOD-KAN-INSTAL, która odbędzie się w dniach 22–23 listopada 2017 r. w Kielcach.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.[...]



ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku

Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.
Mariusz Karpiński-Rzepa i Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



Michał Mońka, absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej w specjalności inżynieria lądowa, specjalizacja mosty. Pracę zawodową rozpoczął w 2002 r. w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów na stanowisku technologa. W latach 2003–2005 zatrudniony w przedsiębiorstwie PRM Mostar na stanowisku inżyniera budowy, uzyskuje uprawnienia budowlane. W 2005 r. w firmie Arcadis Profil w nadzorze budowy DK18. Pracę w firmie ViaCon Polska rozpoczął w 2006 r. na stanowisku doradcy ds. technicznych, od 2009 r. kierownik produktu. W latach 2011–2013 słuchacz studiów MBA przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz członek zarządu firmy ViaCon Technologies w Rumunii. Od 2013 r. prezes zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o., a od 2015 r. również prezes zarządu ViaCon Construction Sp. z o.o. Autor i współautor wielu publikacji naukowo-technicznych.ViaCon w Polsce tworzą obecnie trzy firmy: ViaCon Polska Sp. z o.o., ViaCon Construction Sp. z o.o. oraz ViaCon Sp. z o.o. W kwietniu 2017 r. minęło 20 lat, odkąd firma jest obecna na naszym rynku. Proszę przybliżyć historię firmy w Polsce.

ViaCon Polska rozpoczęła działalność w 1997 r. Początkowo jej siedziba mieściła się w Lesznie i przez pierwsze trzy lata działalności firma prowadziła dystrybucję konstrukcji i rur z blach falistych, a także rur polietylenowych, które produkowano w firmie-matce w Szwecji i Norwegii. W 2000 r. przenieśliśmy się do Rydzyny koło Leszna. Tam rozpoczęliśmy produkcję rur stalowych spiralnie karbowanych HelCor® oraz sprzedaż geosyntetyków. W kolejnych latach uruchomiliśmy produkcję konstrukcji z blach falistych MultiPlate i SuperCor®. W miarę postępującego rozwoju firmy, w celu podniesienia jakości obsługi i przyspieszenia terminów dostaw, od 2008 r. zaczęliśmy tworzyć oddziały i filie na terenie Polski, m.in. w Warszawie, Kielcach, Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu. W 2013 r. firma ViaCon została podzielona na dwie spółki – ViaCon Sp. z o.o., zajmującą się produkcją i eksportem, oraz ViaCon Polska Sp. z o.o., obsługującą handlowo i marketingowo rynek polski.

Zakład produkcyjny w Rydzynie jest największym w Europie i jednym z największych na świecie w zakresie produkcji rur i konstrukcji podatnych. Posiadamy hale produkcyjne o powierzchni niemal 8 tys. m2, place magazynowe, budynki biurowe, których cała powierzchnia zabudowana i niezabudowana to ponad 10 ha. Obecnie firmy ViaCon w Polsce zatrudniają blisko 250 osób.

Firma specjalizuje się w produkcji przepustów stalowych z blachy falistej. Co więcej, ViaCon jest w tym zakresie liderem na polskim rynku. Co przesądziło o sukcesie?


To prawda, ViaCon jest polskim, ale również europejskim liderem w dziedzinie projektowania, produkcji oraz sprzedaży rur i konstrukcji podatnych ze stali, stosowanych do budowy, wzmacniania oraz przebudowy przepustów, mostów, wiaduktów, tuneli, przejazdów gospodarczych, przejść dla zwierząt. Zanim rozpoczęliśmy działalność, pojawiały się w Polsce inne podmioty próbujące wejść na rynek z konstrukcjami podatnymi z blach falistych. Jednak to, czym zdeklasowaliśmy konkurencję, było oferowanie technologii, a nie tylko produktu. Oczywiście, produkt też jest ważny, ale naszą przewagą jest wykwalifikowana kadra inżynierska, posiadająca bogatą wiedzę i doświadczenie w zakresie projektowania i budowy obiektów z zastosowaniem konstrukcji podatnych. Warto także podkreślić, że zawsze kompleksowo podchodzimy do współpracy z klientami i każdego traktujemy indywidualnie.

Portfolio firmy stale się rozrasta. Jakie produkty i do jakich zastosowań znajdują się obecnie w ofercie?


Konstrukcje i rury produkowane przez ViaCon Polska są stosowane do budowy i przebudowy obiektów inżynierskich głównie na rynku drogowym, kolejowym i przemysłowym. Poza rurami i konstrukcjami z blach falistych, geosyntetykami i rurami plastikowymi oraz mostami kratownicowymi stosunkowo nowym produktem, który wśród naszych klientów cieszy się coraz większym zainteresowaniem, są konstrukcje z żelbetowych elementów prefabrykowanych CON/SPAN, które przeznaczone są do budowy przepustów, mostów i przejść dla zwierząt pod i nad drogami. Produkty i rozwiązania oferowane przez ViaCon znajdują zastosowanie na budowach dróg i kolei na całym świecie, a systemy przez nas produkowane są eksportowane do ponad 20 krajów, w tym tak odległych, jak Etiopia, Turcja czy Egipt.

W jaki sposób zarządza się tak rozbudowaną strukturą?

Już kilka lat temu firma ViaCon certyfikowała Zintegrowany System Zapewnienia Jakości zgodny z ISO 9001:2008 i ISO 14001:2004 oraz system zarządzania bhp według normy OHSAS 18001. Oferowane produkty, MultiPlate MP200, HelCor® i HelCor PA®, SuperCor® oraz geosyntetyki, spełniają wymagania dyrektyw unijnych i posiadają znak CE.

W ViaCon, nieustannie dążąc do wprowadzania nowych pomysłów i technologii, rozwijamy kulturę Lean Manufacturingu. Wśród elementów, które są wdrażane zgodnie z tą ideą, można wymienić narzędzia 6S, filozofię Kaizen, standaryzację procesu czy TPM. Zintegrowany system zarządzania wiedzą, który funkcjonuje w ViaCon, to ewenement zarządczy w tej branży. Jednak poza powyższymi narzędziami służącymi do zarządzania zawsze na pierwszym miejscu są ludzie.

Pytanie o możliwość zbudowania mostu z blachy falistej o rozpiętości większej niż 25 m jest już nieaktualne w obliczu rekordu, jaki padł przy użyciu UltraCor®. Pierwsza realizacja w Polsce i od razu rekord?


Chodzi o budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek, konkretnie obiekt WD10. Jest to wiadukt usytuowany w ciągu drogi krajowej nr 16  nad przejściem dla dużych zwierząt i drogą gospodarczą.

Kontrakt jest realizowany przez firmę Budimex SA. Jest to największa na świecie konstrukcja z blach falistych o rozpiętości poziomej 25,74 m, wysokości 9,02 m i długości 92,08 m. UltraCor® to najsztywniejsze dotychczas karbowanie o wymiarach fali 500 x 237 mm.

Jakie zasadnicze korzyści wynikają ze stosowania UltraCor®?


W porównaniu do dotychczas stosowanych konstrukcji podatnych, UltraCor® cechuje większa nośność i zakres możliwości projektowych pod kątem rozpiętości, a także szybszy czas budowy obiektu.

Wielu rozwiązań i innowacji nie udałoby się wdrożyć, gdyby nie prowadzono w tym zakresie odpowiednich badań. Czy firma ViaCon mogłaby się podpisać pod takim stwierdzeniem?


Mogę z całą pewnością zgodzić się z takim stwierdzeniem. Aby móc ściśle dopasować naszą ofertę do potrzeb klientów, aktywnie współpracujemy z wieloma ośrodkami naukowymi i badawczymi w Polsce i za granicą. W kraju są to m.in. Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Politechniki Krakowska, Opolska, Poznańska, Śląska, Wrocławska i Warszawska. Efektem tej współpracy jest realizacja kilkunastu programów badawczych związanych z rurami i konstrukcjami podatnymi oraz geosyntetykami. ViaCon Polska wraz z pozostałą częścią grupy ViaCon prowadzi szereg projektów badawczych nie tylko w kraju, ale także za granicą. W ostatnich latach uczestniczyliśmy w ponad 20 takich projektach, służących ciągłemu rozwojowi naszych produktów oraz wdrażaniu nowych technologii.

Ponadto, czerpiąc z naszych doświadczeń i wyników badań, publikujemy wiele materiałów związanych z tematyką konstrukcji z blach falistych, starając się poszerzać zakres wiedzy na ten temat. Prowadzimy również aktywną działalność edukacyjną na wyższych uczelniach.

Jakie plany mają Państwo na przyszłość?


Zdajemy sobie sprawę, że kierunek rozwoju naszej firmy w dużej mierze zależy od sytuacji ekonomicznej  na rynku. Teraźniejszość pokazuje, że konieczne jest poszukiwanie i zdobywanie nowych rynków zbytu. Nierzadko  spotykamy się z nieznajomością naszych technologii. Dlatego cały czas upowszechniamy wiedzę produktową, organizując konferencje i seminaria oraz uczestnicząc w nich. Jesteśmy także współorganizatorem międzynarodowej konferencji na temat konstrukcji podatnych z blach falistych, która odbyła się już po raz trzeci w kwietniu 2017 r. na zamku w Rydzynie.

Dziękujemy za rozmowę.



Reklamy
Mosty Polskie AARSLEFF Amago DCS Strabag SSAB Budimex BASF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję