Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Utrzymanie dróg tematem IV Pomorskiego Forum Drogowego

W dniach 19-21 października 2021 r. w Gdańsku odbywa się IV Pomorskie Forum Drogowe. Tegoroczna edycja jest poświęcona utrzymaniu dróg. Wydarzenie organizuje Polski Kongres Drogowy.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Rozwijająca się sieć dróg oraz rosnące oczekiwania kierowców w zakresie szybkości i komfortu podróży powodują, że utrzymanie dróg staje się jednym z kluczowych zadań zarządców dróg. Nowe technologie oraz sprzęt pozwalają na stałe podnoszenie efektywności dokonywanych prac utrzymaniowych.

Forum Drogowe jest skierowane do zarządców dróg wszystkich szczebli, przedstawicieli firm wykonujących prace utrzymaniowe, a także dostawców sprzętu. Uczestnicy Forum mają okazję do dyskusji o najskuteczniejszych sposobach i modelach utrzymania dróg. Ważnym elementem są także rozmowy na temat bezpieczeństwa podczas prowadzenia prac utrzymaniowych i remontowych.

W Forum uczestniczył wiceminister infrastruktury Rafał Weber, który zwrócił uwagę, że kwoty przeznaczane na utrzymanie sieci dróg krajowych i autostrad są regularnie zwiększane i w bieżącym roku wynoszą 5 mld złotych. Obecne rozwiązanie wymusza jednak budżetowanie w horyzoncie rocznym, co ogranicza możliwość planowania prac utrzymaniowych i remontowych, które często nie zamykają się w jednym roku budżetowym. W odpowiedzi na te problemy Ministerstwo Infrastruktury przygotowało wieloletni Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku.

- Celem proponowanego Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku jest zapewnienie stabilnego finansowania dla kompleksowego utrzymania spójnej, nowoczesnej i bezpiecznej sieci dróg zarządzanej przez GDDKiA w wieloletniej perspektywie czasowej. Przewidujemy, że na jego realizację przeznaczymy 63,6 mld zł. Mamy nadzieję, że zarządcy dróg samorządowych stworzą własne wieloletnie programy utrzymaniowe, wzorując się na programie ogólnokrajowym –
powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

W ramach Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku przewiduje się, oprócz bieżących prac utrzymaniowych, także utrzymanie strukturalne zakładające kompleksowe przebudowy lub rozbudowy dróg krajowych obejmujące dostosowanie do nośności 11,5 t/oś lub obowiązujących warunków technicznych wraz z realizacją innych zabiegów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania odcinka drogi, w szczególności wykonania elementów BRD, czy środowiskowych.

Drogi krajowe zdegradowane w wyniku zużycia i warunków atmosferycznych będą przywrócone do właściwych parametrów. Dodatkowo, w związku z potrzebą minimalizowania negatywnego wpływu funkcjonowania infrastruktury drogowej na środowisko, w ramach Programu planuje się wykonanie projektów obejmujących wdrożenie rozwiązań z obszaru utrzymania dróg – zastosowanie nasadzeń jako zielonego filtra antysmogowego, zapobieganie suszy, czy wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, a także planowanie inwestycji zgodnie z ideą gospodarki obiegu zamkniętego (przez wykorzystywanie tzw. destruktu asfaltowego, który jest alternatywą dla kruszyw naturalnych).

Współorganizatorem wydarzenia jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
 




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Porr GEO-Instruments SG Pam Keller Soletanche Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję