






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Unijne wsparcie dla obwodnicy Praszki
Ponad 165 mln zł na realizację obwodnicy Praszki w ciągu drogi krajowej nr 45 otrzyma GDDKiA ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.


Zakres inwestycji
Obwodnica rozpocznie się przed Gorzowem Śląskim, odchodząc od wspólnego przebiegu DK42 i DK45. Następnie ominie Gorzów Śląski od strony zachodniej oraz Praszkę od strony wschodniej i zakończy się połączeniem z DK45 po północnej stronie miejscowości Kowale. Będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, dostosowana do nośności 11,5 t/oś.
Obiekty inżynierskie i ronda
Inwestycja przewiduje budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym m.in. dwóch obiektów mostowych nad rzeką Prosną i Wyderką oraz trzy wiadukty nad budowaną obwodnicą.
Zaprojektowano także cztery skrzyżowania w formie ronda w ciągu obwodnicy. Budowane są na jej początku i końcu oraz na przecięciu z obecnym przebiegiem dróg krajowych nr 42 i 45. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na wszystkich skrzyżowaniach, w obrębie wyspy środkowej został zaprojektowany pierścień o szerokości 1 m, stanowiący rezerwę dla przejazdu samochodów ciężarowych i autobusów.
Korzyści wynikające z budowy obwodnicy
Nowa trasa poprawi płynność ruchu tranzytowego na drodze łączącej województwa śląskie, opolskie i łódzkie. Obwodnica zapewni również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi, co przyczyni się do wzrostu aktywności gospodarczej w sąsiedztwie drogi krajowej nr 45.
Budowa obwodnicy Praszki i Gorzowa Śląskiego pozwoli na odciążenie od ruchu tranzytowego istniejących ciągów dróg krajowych nr 42 i 45 w centrum tych miast, dając jednocześnie alternatywę w doborze najdogodniejszej trasy przejazdu dla ruchu lokalnego.
Finansowanie zadania
Umowa z wykonawcą została podpisana 20 maja 2019 r. na kwotę 171 500 097,16 zł, a planowany termin zakończenia prac to II kwartał 2023 r. Zgodnie z podpisaną umową o dofinansowanie ze środków UE, całkowita wartość projektu to 226 058 100,00 zł, a wysokość dofinansowania UE stanowi 165 410 060,13 zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/
Obwodnica rozpocznie się przed Gorzowem Śląskim, odchodząc od wspólnego przebiegu DK42 i DK45. Następnie ominie Gorzów Śląski od strony zachodniej oraz Praszkę od strony wschodniej i zakończy się połączeniem z DK45 po północnej stronie miejscowości Kowale. Będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, dostosowana do nośności 11,5 t/oś.
Obiekty inżynierskie i ronda
Inwestycja przewiduje budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym m.in. dwóch obiektów mostowych nad rzeką Prosną i Wyderką oraz trzy wiadukty nad budowaną obwodnicą.
Zaprojektowano także cztery skrzyżowania w formie ronda w ciągu obwodnicy. Budowane są na jej początku i końcu oraz na przecięciu z obecnym przebiegiem dróg krajowych nr 42 i 45. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na wszystkich skrzyżowaniach, w obrębie wyspy środkowej został zaprojektowany pierścień o szerokości 1 m, stanowiący rezerwę dla przejazdu samochodów ciężarowych i autobusów.
Korzyści wynikające z budowy obwodnicy
Nowa trasa poprawi płynność ruchu tranzytowego na drodze łączącej województwa śląskie, opolskie i łódzkie. Obwodnica zapewni również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi, co przyczyni się do wzrostu aktywności gospodarczej w sąsiedztwie drogi krajowej nr 45.
Budowa obwodnicy Praszki i Gorzowa Śląskiego pozwoli na odciążenie od ruchu tranzytowego istniejących ciągów dróg krajowych nr 42 i 45 w centrum tych miast, dając jednocześnie alternatywę w doborze najdogodniejszej trasy przejazdu dla ruchu lokalnego.
Finansowanie zadania
Umowa z wykonawcą została podpisana 20 maja 2019 r. na kwotę 171 500 097,16 zł, a planowany termin zakończenia prac to II kwartał 2023 r. Zgodnie z podpisaną umową o dofinansowanie ze środków UE, całkowita wartość projektu to 226 058 100,00 zł, a wysokość dofinansowania UE stanowi 165 410 060,13 zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.