REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Unijne wsparcie dla budowy i przebudowy wiaduktów oraz mostów kolejowych

CUPT oraz PLK podpisały umowę o dofinansowaniu ze środków unijnych budowy i przebudowy mostów i wiaduktów na liniach kolejowych na Dolnym Śląsku i Podkarpaciu.

 
Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
– Podpisana przez CUPT i PKP PLK umowa o  dofinansowanie ze środków unijnych budowy i  przebudowy tak ważnych obiektów inżynieryjnych, jakimi są mosty i  wiadukty, to kolejny krok w  trwającej obecnie największej w  historii modernizacji polskiej kolei. Przy wsparciu środków europejskich budujemy komfortową, bezpieczną i  przewidywalną polską kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W  ramach inwestycji PKP PLK do końca 2023 r. zmodernizują dwa mosty i jeden wiadukt na linii kolejowej nr 286 w Kłodzku oraz  wybudują nowy most na linii kolejowej nr 91 w Przemyślu. Dzięki inwestycji znikną obecne ograniczenia prędkości i  poprawi się komunikacja między regionami. To kolejny krok w  kierunku zwiększenia konkurencyjności transportu kolejowego.

– Efektywnie wykorzystujemy środki unijne, m.in. z  Programu Operacyjnego Infrastruktura i  Środowisko. Przebudowa mostów kolejowych i  wiaduktów jest ważna dla sprawnych i  bezpiecznych podróży oraz transportu towarów. Inwestycje, realizowane przez Polskie Linie Kolejowe przy wsparciu środków unijnych zwiększają atrakcyjność podróży pociągiem oraz konkurencyjność kolei jako najbardziej ekologicznego transportu –
stwierdził prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.

– Kolej to przede wszystkim dynamiczny rozwój, który nie byłby możliwy bez udziału funduszy unijnych. W  mijającej perspektywie finansowej 2014-2020 na inwestycje w  sektorze kolejowym beneficjenci otrzymali z  EU ponad 37 mld złotych. Jak pokazały tegoroczne targi TRAKO, szeroko rozumiana branża kolejowa szykuje się do skoku w  nowoczesność, w  czym pomogą środki unijne przewidziane w  perspektywie 2021-2027. W  tym rozdaniu Komisja Europejska jeszcze przychylniej patrzy na projekty kolejowe jako wpisujące się w  cele klimatyczne –
powiedziała dyrektor CUPT Joanna Lech.

Całkowity koszt projektu to 136,4 mln zł, a dofinansowanie ze środków UE wyniesie 94 mln zł.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA