Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Umowy na opracowanie KP dla S10 Stargard – Piła

14 stycznia szczeciński Oddział GDDKiA podpisał umowy na opracowanie Koncepcji programowych wraz z badaniami podłoża dla 108 km drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
To łącznie pięć umów dla poszczególnych odcinków tej drogi. Kontrakty na trzy fragmenty zostały zawarte z firmą Transprojekt Gdański, natomiast na dwa odcinki z konsorcjum Databout i LH Engineering. Łączna wartość zawartych umów to 31,05 mln zł. Wykonanie badań geologicznych i opracowanie dokumentacji koncepcyjnej to ostatni krok przed realizacją inwestycji w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawcy mają 13 miesięcy na opracowanie dokumentacji i wykonanie badań.

Podpisane umowy na prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła:
- Stargard – Recz o długości 31,5 km, umowa z konsorcjum  Databout  i LH Engineering o wartości ok.  8,4  mln  zł.
- Recz – Łowicz Wałecki o długości 34,5 km, umowa z  firmą  Transprojekt  Gdański o wartości  ok.  8,5  mln  zł.
- Łowicz Wałecki – Mirosławiec o długości 6,7 km, umowa z  firmą  Transprojekt  Gdański o wartości  ok.  2,7  mln  zł.
- Mirosławiec – Wałcz o długości 21,86 km, umowa z konsorcjum  Databout  i LH Engineering o wartości  ok.  5,9  mln  zł.
- Wałcz – Piła o długości 13,5 km, umowa z firmą  Transprojekt  Gdański o wartości  ok.  5,4  mln  zł.

Dokumentacja niezbędna do realizacji inwestycji

Koncepcje  programowe  uszczegółowią  rozwiązania projektowe w korytarzu określonym,  w  uzyskanej w  lipcu ubiegłego  roku,  decyzji  o środowiskowych  uwarunkowaniach. Na tym etapie będzie jeszcze wariantowo analizowany układ węzłów drogowych. W ramach prac przygotowawczych, na całym przebiegu drogi, zostaną wykonane badania podłoża (sondowania, wiercenia i tomografia elektrooporowa). Badania te są kluczowe dla określenia szczegółowych rozwiązań projektowych, takich jak sposób posadowienia obiektów mostowych czy potrzeby w zakresie wzmocnień podłoża na przebiegu inwestycji. Po zakończeniu badań i wykonaniu dokumentacji w roku 2023 GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargów na zaprojektowanie i budowę drogi.

Ponad 100 km nowej drogi ekspresowej


S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.  Wydana  w lipcu ubiegłego roku  decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach  jest ostateczna i określiła przebieg  trasy.  Nowa droga  ekspresowa  S10  będzie omijała miejscowości,  przez które przebiega obecna DK10,  między innymi  Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Nowa trasa połączy się z już istniejącą obwodnicą Wałcza, a dalej  S10 będzie biegła na południe od istniejącej DK10. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Stargard – Piła. Na trasie przewidziano budowę jedenastu węzłów drogowych. Powstanie też pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.

Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Porr Soletanche Keller GEO-Instruments Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję