YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Umowa na tramwaj z Dworca Zachodniego do Grójeckiej

Podziemny przystanek tramwajowy pod Dworcem Zachodnim, półkilometrowy tunel pod Parkiem Zachodnim i nowa trasa do Grójeckiej. 10 stycznia Tramwaje Warszawskie podpisały pierwszą umowę związaną z tą inwestycją.



 Grafika: Tramwaje Warszawskie
Podpisaliśmy umowę na dokumentację potrzebną do wybudowania trasy tramwajowej o długości 1,6 km ze stacji Warszawa Zachodnia do ul. Grójeckiej. Wykonawca, krakowska firma Progreg, będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie projektu i na zdobycie zgód i pozwoleń administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. Koszt wykonania dokumentacji wraz ze wsparciem zamawiającego i nadzorem autorskim wyniesie blisko 5,5 mln zł. Najważniejsze prace budowlane zaplanowaliśmy na 2022 i 2023 rok. Inwestycja łączy się z zaplanowaną przez kolejarzy z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przebudową stacji Warszawa Zachodnia. Obydwa zadania są ze sobą skoordynowane.

Jaka będzie trasa tramwajowa z Warszawy Zachodniej do Grójeckiej?


Nowa trasa tramwajowa rozpocznie się pod Dworcem Warszawa Zachodnia, gdzie zbudujemy podziemny przystanek połączony z przejściem podziemnym i dworcem kolejowym. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd z tunelu i kolejny przystanek znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na wysokości hotelu Ibis. Następnie trasa pobiegnie wzdłuż tej ulicy aż do ul. Grójeckiej, gdzie zbudujemy węzeł rozjazdowy tzw. pełną gwiazdę, pozwalającą tramwajom skręcać w każdym kierunku tj. do Centrum, Okęcia lub pojechać na wprost do pętli Banacha. Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można dostać się na perony kolejowe i autobusowe.

Trzy podziemne przystanki tramwajowe


Docelowo pasażerowie, przesiadający się na stacji Warszawa Zachodnia skorzystają aż z trzech podziemnych zespołów przystankowych, dwa kolejne w północnej części stacji zaplanowaliśmy zbudować po 2023 roku, na które dojadą tramwaje z Woli i Odolan.

Tramwaj do Wilanowa – największy projekt tramwajowy w Polsce


Budowa trasy w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i pod stacją Warszawa Zachodnia to część większego projektu, podzielonego na 6 części. Trasa o łącznej długości blisko 19 km, docelowo połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Czas przejazdu tramwajem z Wilanowa do stacji metra Centrum wyniesie ok. 25 minut, do stacji metra Pole Mokotowskie – ok. 18 minut, a do Dworca Zachodniego – ok. 30 minut. Projekt realizacji trasy tramwaju do Wilanowa jest dofinansowany z środków unijnych na lata 2014-2020. Projektem objęta jest także budowa nowej zajezdni na Annopolu oraz kupno nowych niskopodłogowych tramwajów, na które podpisaliśmy umowę w czerwcu 2019. Pierwsza umowa związana z 11-kilometrowym odcinkiem łączącym miasteczko Wilanów ze stacją metra Pole Mokotowskie podpisaliśmy w 2019 roku.

Inwestycja jest finansowana z środków UE.

Tekst i grafika: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.





Reklamy
Eurovia Palisander PPI Chrobok Soletanche Uponor PAM Keller Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję