REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
2 Minuty czytania

Umowa na studium techniczno-ekonomiczne linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej – Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na studium techniczno-ekonomiczne nowej linii tramwajowej. Wykonawca będzie miał niecały rok na przygotowanie dokumentacji.

 
Grafika: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl
Grafika: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl

Studium techniczno-ekonomiczne to początek przygotowań do budowy nowej linii tramwajowej. Nim robotnicy wbiją pierwszą łopatę na budowie by zbudować tramwaj wzdłuż Modlińskiej, będzie trzeba jeszcze przeprowadzić analizę oddziaływania inwestycji na środowisko, czyli zdobyć decyzję środowiskową, przygotować projekt budowlany i dostać pozwolenie na budowę. Najważniejsze jednak jest pozyskanie funduszy na inwestycję, np. ze środków UE – ale żeby móc z nich korzystać, potrzebna jest szczegółowa dokumentacja.

Jaka będzie nowa trasa?

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy, która biegnie po ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej. Dalej pobiegnie ona nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. Wykonawca dokumentacji zaproponuje, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad. Tańsze rozwiązanie może polegać na obejściu torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły.

Studium pomoże wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Tory pobiegną prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego albo przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów. Tramwaje Warszawskie zakładają też możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej. Inwestycję będzie można podzielić na etapy – które z nich zostaną zrealizowane i w jakiej kolejności, zależeć będzie od funduszy. Wykorzystana zostanie także  ekspertyza techniczna, dzięki której sprawdzono, jak wykorzystać istniejący most nad Kanałem Żerańskim.

Tramwaj wzdłuż Modlińskiej – jego planowana trasa uwzględniona została w koncepcjach urbanistycznych w ramach przeprowadzonych warsztatów „Osiedla Warszawy”. W opracowaniach dla terenów Polfy Tarchomin, a także obszaru Starych Świdrów, tramwaj wskazano jako podstawowy rodzaj transportu publicznego.

Dokumentację opracuje firma DATABOUT z Warszawy za kwotę 1 mln   470 tys. zł netto. Prace potrwają 320 dni.

Źródło: tekst Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA