


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Umowa na rewitalizację linii Padew – Wola Baranowska
Na Podkarpaciu sprawniejszy transport towarów koleją z terminala PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej w Woli Baranowskiej do Padwi na trasie Sandomierz – Dębica zapewni inwestycja PLK.


Inwestycja PLK wpisuje się w strategię rozwoju transportu kolejowego i intermodalnego województwa podkarpackiego. Linia między stacjami Padew a Wolą Baranowską zapewnia połączenie sieci kolejowej z jednym z terminali PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej sp. z o.o. (LHS). LHS wykorzystywana jest w transporcie towarów masowych przywożonych do Polski z Ukrainy, innych państw byłego Związku Radzieckiego, Chin. Zadanie PLK sprzyja efektom, jakie przyniesie planowana rozbudowa terminala przeładunkowego PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa na stacji Wola Baranowska
Prace na pięciokilometrowym łączniku Padew – Wola Baranowska poprawią stan toru, podtorza i obiektów inżynieryjnych. Wyeliminowane zostaną ograniczenia prędkości. Przywrócona będzie prędkość 60 km/h – maksymalna na towarowej trasie. Przewidziano remont mostu i dwóch przepustów. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem oraz prace na trzech przejazdach kolejowo-drogowych podniosą poziom bezpieczeństwo. Zwiększą się także możliwe obciążenia taboru na tor ze 196 do 221 kN - efektywniejszy będzie przewóz ładunków.
Umowę „Rewitalizacja linii kolejowej nr 79 Padew – Wola Baranowska w ramach prac przy rozbudowie terminala LHS w Woli Baranowskiej” wykona za 15,6 mln zł netto PNUIK Kraków Sp. z o.o. Zadania obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w latach 2022-2023. Projekt finansowany jest z budżetu państwa.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Prace na pięciokilometrowym łączniku Padew – Wola Baranowska poprawią stan toru, podtorza i obiektów inżynieryjnych. Wyeliminowane zostaną ograniczenia prędkości. Przywrócona będzie prędkość 60 km/h – maksymalna na towarowej trasie. Przewidziano remont mostu i dwóch przepustów. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem oraz prace na trzech przejazdach kolejowo-drogowych podniosą poziom bezpieczeństwo. Zwiększą się także możliwe obciążenia taboru na tor ze 196 do 221 kN - efektywniejszy będzie przewóz ładunków.
Umowę „Rewitalizacja linii kolejowej nr 79 Padew – Wola Baranowska w ramach prac przy rozbudowie terminala LHS w Woli Baranowskiej” wykona za 15,6 mln zł netto PNUIK Kraków Sp. z o.o. Zadania obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w latach 2022-2023. Projekt finansowany jest z budżetu państwa.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.