YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Umowa na rewitalizację linii Lubartów – Parczew

PLK podpisały umowę na rewitalizację linii Lubartów – Parczew na trasie Lublin – Łuków. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Roverpol i Rover Alcisa. Inwestycja jest współfinansowana z RPO Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.



Zdjęcie: PKP PLKInwestycja PLK na linii Lublin – Łuków na odcinku Lubartów – Parczew zapewni dobre codzienne podróże pociągiem do pracy i szkoły dla mieszkańców województwa i wygodną komunikację dla turystów. Lepszy dostęp do kolei umożliwi budowa dwóch nowych przystanków w miejscowościach Laski oraz Berejów. Projekt zakłada przebudowę stacji i przystanków: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn. Pasażerowie zyskają nowe, lepiej oświetlone, wygodniejsze perony wraz z dojściami uwzględniającymi dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą wiaty i czytelne oznakowanie.

Prace na 10 przejazdach kolejowo-drogowych przyniosą zwiększenie poziomu bezpieczeństwa pasażerów pociągów oraz kierowców. Szczególnie dla ruchu towarowego ważne będą roboty na 15 obiektach inżynieryjnych, w tym 9 mostach. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków. Przewidziana jest wymiana rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewniające sprawny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym.

Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Dzięki przebudowie układu torowego pociągi pasażerskie przyspieszą na całym odcinku do 120 km/h, a pociągów towarowych 80 km/h.

Wartość przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” wynosi 79 980 000 zł netto. Umowę PLK podpisały z konsorcjum firm: Roverpol Sp. z o.o. oraz Rover Alcisa S.A.

Zadanie ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Przewidywany termin rozpoczęcia inwestycji to 2019 r. Planowane zakończenie prac nastąpi w 2021 r.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
MPWiK Kraków Aarsleff DCS Uponor Keller Soletanche PAM Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję