YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Umowa na projekt rozbudowy DK8 Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój

4 stycznia br. wrocławski Oddział GDDKiA podpisał umowę na rozpoczęcie prac projektowych dla rozbudowy DK8 na odc. Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój o długości ok. 16 km.



Zdjęcie: GDDKiA O/WrocławWykonawcą prac projektowych będzie Biuro Projektów TRASA z Poznania. Wartość umowy to ok. 3,5 mln zł.

Wykonawca dokumentacji projektowej uzyska decyzję środowiskową, wykona projekt budowlany, uzyska decyzję ZRID, wykona projekt wykonawczy i materiały przetargowe.

Planowany termin zakończenia dokumentacji projektowej dla rozbudowy DK8 na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój to styczeń 2022 roku.

3 stycznia została podpisana umowa na prace projektowe dla rozbudowy DK8 na odcinku Kłodzko – Szczytna. Dzięki temu prace projektowe obejmą 30 km odcinek drogi krajowej nr 8 od Kłodzka do Szczytnej i od Dusznik Zdrój do Kudowy Zdrój.

Celem inwestycji jest rozbudowa DK8 na odcinku od Kłodzka do Szczytnej i od Dusznik Zdrój do Kudowy Zdrój o łącznej długości ok. 30 km. Inwestycja będzie obejmować:
- Rozbudowę drogi wraz z korektą łuków, dobudowę pasów ruchu powolnego oraz podniesienie nośności konstrukcji jezdni do 11,5 tony,
- Przebudowę i rozbudowę skrzyżowań,
- Budowę/przebudowę ciągów pieszych lub/i rowerowych, zatok autobusowych wraz z peronami dla pieszych i zjazdów wynikających z zapotrzebowania w terenie,
- Przebudowę obiektów inżynierskich,
- Budowę kanałów technologicznych.

Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Kłodzko – Szczytna i Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa użytkowników drogi poprzez likwidację zagrożeń bezpieczeństwa ruchu wynikających z uszkodzeń nawierzchni oraz do usprawnienia i uporządkowania ruchu pieszego. Rozbudowa wpłynie również na poprawę płynności ruchu samochodowego oraz pozwoli na przeniesienie stale i szybko rosnącego natężenia ruchu.

Należy przypomnieć, że obecnie trwa opracowywanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla rozbudowy DK8 do parametrów drogi klasy S na odcinku od Wrocławia do Kłodzka.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław





Reklamy
DCS MPWiK Kraków Llloyd Acoustics Soletanche Uponor PAM Basf Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję