REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Umowa na projekt rozbudowy DK78 Przeczyce – Siewierz

15 października 2020 r. katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 78 na odcinku Przeczyce – Siewierz.

Umowa

Dokumentację projektową za kwotę  1 382 520 zł wykona  Europrojekt  Gdańsk Spółka Akcyjna. 

Inwestycja znajduje się w środkowej części woj. śląskiego, w powiecie będzińskim, na terenie gminy Mierzęcice i Siewierz. Zadanie  o długości około 4 km,  zlokalizowane jest  na  istniejącej drodze  krajowej nr 78, na odcinku Przeczyce – Siewierz,  w kilometrażu od km 98+585 do km 102+532.

Podstawowe cele inwestycji  to  dostosowanie konstrukcji drogi do nośności  11,5 tony na oś oraz poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego. Przebudowana droga poprawi warunki komunikacyjne w regionie.

Termin realizacji

Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 91 miesięcy, na co składa się: 13 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych, 8 miesięcy  przewidziane jest  dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, 70 miesięcy przewidziane jest  na pełnienie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych (wraz z okresem rękojmi za wady wynoszącym 60 miesięcy).

Wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń 

– klasa techniczna drogi – GP;  
– prędkość projektowa – zgodnie z obowiązującymi przepisami;  
– przekroje poprzeczne – 1×2 pasy ruchu;  
– szerokość pasa ruchu – 3,50 m; 
– dopuszczalne obciążenia nawierzchni – 115  kN/oś;  
– kategoria ruchu KR6;
drogi poprzeczne: 
– w minimalnym zakresie wynikającym z przebudowy drogi DK78, w uzgodnieniu z administratorami tych dróg.

Zakres opracowania

Dokumentacja będzie  obejmować, w  szczególności:
– przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji, dostosowaną do wymogów nośności 115  kN/oś,  
– korektę elementów geometrii drogi, wynikających z analizy BRD,    
– przebudowie skrzyżowań z drogami poprzecznymi poprzez: korektę geometrii skrzyżowań, budowę pasów włączeń i  wyłączeń, budowę skrzyżowań typu „rondo”;
– odtworzenie systemu odwodnienia,  
– budowę nowych i przebudowę istniejących chodników,  
– budowę ciągów pieszo-rowerowych,  
– wykonanie nowych przejść dla pieszych wynikających z analizy BRD,  
– remont  poboczy gruntowych,  
– budowę/przebudowę  zatok autobusowych oraz zatok do kontroli pojazdów,  
– odtworzenie  zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do  przyległych  posesji,    
– przebudowę/odbudowę  obiektów inżynierskich,  w tym podwyższenie klasy nośności obiektów mostowych  do  klasy  A,
– przebudowę  istniejących przepustów,  
– wykonanie  urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowy  barier ochronnych, oznakowania  poziome i pionowe, doświetlenia  przejść dla pieszych, itp.,  
– wykonanie  i/lub przebudowę  sygnalizacji ostrzegawczych i/lub sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych (sąsiadujące sygnalizacje winny być zsynchronizowane),  
– zabezpieczenie  i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi,  
– przebudowę/budowę  oświetlenia drogi,  
– budowę  kanałów technologicznych,  
– wykonanie  elementów ochrony środowiska, wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,  
– wykonanie  inwentaryzacji zieleni wraz z planem wyrębu zieleni.  

Źródło: GDDKiA O/Katowice

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA