Umowa
Dokumentację projektową za kwotę 1 382 520 zł wykona Europrojekt Gdańsk Spółka Akcyjna.
Inwestycja znajduje się w środkowej części woj. śląskiego, w powiecie będzińskim, na terenie gminy Mierzęcice i Siewierz. Zadanie o długości około 4 km, zlokalizowane jest na istniejącej drodze krajowej nr 78, na odcinku Przeczyce – Siewierz, w kilometrażu od km 98+585 do km 102+532.
Podstawowe cele inwestycji to dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 11,5 tony na oś oraz poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu drogowego. Przebudowana droga poprawi warunki komunikacyjne w regionie.
Termin realizacji
Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 91 miesięcy, na co składa się: 13 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych, 8 miesięcy przewidziane jest dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych, 70 miesięcy przewidziane jest na pełnienie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych (wraz z okresem rękojmi za wady wynoszącym 60 miesięcy).
Wymagania dla projektowanych obiektów i urządzeń
– klasa techniczna drogi – GP;
– prędkość projektowa – zgodnie z obowiązującymi przepisami;
– przekroje poprzeczne – 1×2 pasy ruchu;
– szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
– dopuszczalne obciążenia nawierzchni – 115 kN/oś;
– kategoria ruchu KR6;
drogi poprzeczne:
– w minimalnym zakresie wynikającym z przebudowy drogi DK78, w uzgodnieniu z administratorami tych dróg.
Zakres opracowania
Dokumentacja będzie obejmować, w szczególności:
– przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji, dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
– korektę elementów geometrii drogi, wynikających z analizy BRD,
– przebudowie skrzyżowań z drogami poprzecznymi poprzez: korektę geometrii skrzyżowań, budowę pasów włączeń i wyłączeń, budowę skrzyżowań typu „rondo”;
– odtworzenie systemu odwodnienia,
– budowę nowych i przebudowę istniejących chodników,
– budowę ciągów pieszo-rowerowych,
– wykonanie nowych przejść dla pieszych wynikających z analizy BRD,
– remont poboczy gruntowych,
– budowę/przebudowę zatok autobusowych oraz zatok do kontroli pojazdów,
– odtworzenie zjazdów na drogi dojazdowe, do pól oraz do przyległych posesji,
– przebudowę/odbudowę obiektów inżynierskich, w tym podwyższenie klasy nośności obiektów mostowych do klasy A,
– przebudowę istniejących przepustów,
– wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, między innymi: wygrodzenia dla pieszych, przebudowy barier ochronnych, oznakowania poziome i pionowe, doświetlenia przejść dla pieszych, itp.,
– wykonanie i/lub przebudowę sygnalizacji ostrzegawczych i/lub sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych (sąsiadujące sygnalizacje winny być zsynchronizowane),
– zabezpieczenie i przebudowę uzbrojenia terenu kolidującego z rozwiązaniami projektowymi,
– przebudowę/budowę oświetlenia drogi,
– budowę kanałów technologicznych,
– wykonanie elementów ochrony środowiska, wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
– wykonanie inwentaryzacji zieleni wraz z planem wyrębu zieleni.
Źródło: GDDKiA O/Katowice