






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Umowa na projekt rewitalizacji linii Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa
Projekt rewitalizacji trasy między Wągrowcem a granicą Wielkopolski to krok do zapewnienia lepszego dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych oraz sprawniejszych połączeń regionalnych i dalekobieżnych.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zleciły przygotowanie projektu rewitalizacji linii Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa firmie PTB Ingenieurbüro für Planung, Technologie und Bauüberwachung Magdeburg GmbH Spółka z o.o. Wykonawca za blisko 3,5 mln zł z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego określi szczegółowy zakres i optymalne rozwiązania planowanej inwestycji.
- Efektywnie wykorzystywane środki budżetowe i unijne zapewniają lepsze podróże dalekobieżne i regionalne. Podpisana umowa na opracowanie projektu dla linii Wągrowiec – granica Wielkopolski to zapowiedź dogodniejszych podróży w Wielkopolsce i w kierunku Bydgoszczy. Zwiększamy rolę kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach. Dzięki naszej inicjatywie przewoźnicy regionalni mogą efektywnie obsługiwać połączenia międzyregionalne – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Projekt, który przybliża rewitalizację linii między Wągrowcem, Gołańczą a granicą regionu wpisuje się w inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. służące poprawie połączeń w Wielkopolsce i województwie kujawsko-pomorskim. Efektem będą większe możliwości kolei i dogodny dostęp do pociągów na kolejnych kilometrach linii – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zlecona dokumentacja poprzedza inwestycję, która zapewni sprawne podróże. Na ok. 30 km odcinku od Wągrowca do granicy województwa będzie nowy tor. Odtworzony zostanie niewykorzystywany od 2004 r. szlak Gołańcz – Panigródz. Projekt przewiduje, że zrewitalizowana trasa umożliwi przejazdy z prędkością 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. Poziom bezpieczeństwa na stykach toru z drogami podniesie przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania oraz budowie mijanek w Roszkowie Wągrowieckim i Grylewie linią przejedzie więcej pociągów – możliwe będzie przygotowanie lepszej oferty przez przewoźników.
Podróżni wygodnie wsiądą do pociągów ze zmodernizowanych peronów na 6 stacjach i przystankach, m.in. Kobylec, Grylewo i Gołańcz. W Wągrowcu mieszkańcy zyskają nowy przystanek w rejonie ul. Rogozińskiej. Na przebudowanych peronach przewidziano m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Uzyskanie zleconego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projektu dla „Rewitalizacji linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa” planowane jest w II połowie 2023 r. Po zapewnieniu finansowania dokumentacja umożliwi realizację inwestycji, przewidywanej w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2021-2027.
Koleją z Poznania przez Gołańcz do Bydgoszczy
Uzupełnieniem prac w Wielkopolsce jest przygotowywana rewitalizacja linii na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium i projekt planowanych prac. Dokumentacja, przy wykorzystaniu środków UE z RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego, zostanie przygotowana do końca 2023 r.
Inwestycja przewiduje modernizację peronów i przystosowanie niewykorzystywanego obecnie odcinka granica regionu – Kcynia do obsługi pociągów pasażerskich. Przepustowość trasy zwiększy budowa mijanki między Kcynią a Nakłem nad Notecią. Dzięki przedsięwzięciu możliwe będą przejazdy pociągów pasażerskich z Poznania do Bydgoszczy przez Kcynię.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Efektywnie wykorzystywane środki budżetowe i unijne zapewniają lepsze podróże dalekobieżne i regionalne. Podpisana umowa na opracowanie projektu dla linii Wągrowiec – granica Wielkopolski to zapowiedź dogodniejszych podróży w Wielkopolsce i w kierunku Bydgoszczy. Zwiększamy rolę kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach. Dzięki naszej inicjatywie przewoźnicy regionalni mogą efektywnie obsługiwać połączenia międzyregionalne – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Projekt, który przybliża rewitalizację linii między Wągrowcem, Gołańczą a granicą regionu wpisuje się w inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. służące poprawie połączeń w Wielkopolsce i województwie kujawsko-pomorskim. Efektem będą większe możliwości kolei i dogodny dostęp do pociągów na kolejnych kilometrach linii – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zlecona dokumentacja poprzedza inwestycję, która zapewni sprawne podróże. Na ok. 30 km odcinku od Wągrowca do granicy województwa będzie nowy tor. Odtworzony zostanie niewykorzystywany od 2004 r. szlak Gołańcz – Panigródz. Projekt przewiduje, że zrewitalizowana trasa umożliwi przejazdy z prędkością 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. Poziom bezpieczeństwa na stykach toru z drogami podniesie przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania oraz budowie mijanek w Roszkowie Wągrowieckim i Grylewie linią przejedzie więcej pociągów – możliwe będzie przygotowanie lepszej oferty przez przewoźników.
Podróżni wygodnie wsiądą do pociągów ze zmodernizowanych peronów na 6 stacjach i przystankach, m.in. Kobylec, Grylewo i Gołańcz. W Wągrowcu mieszkańcy zyskają nowy przystanek w rejonie ul. Rogozińskiej. Na przebudowanych peronach przewidziano m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Uzyskanie zleconego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projektu dla „Rewitalizacji linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa” planowane jest w II połowie 2023 r. Po zapewnieniu finansowania dokumentacja umożliwi realizację inwestycji, przewidywanej w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2021-2027.
Koleją z Poznania przez Gołańcz do Bydgoszczy
Uzupełnieniem prac w Wielkopolsce jest przygotowywana rewitalizacja linii na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium i projekt planowanych prac. Dokumentacja, przy wykorzystaniu środków UE z RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego, zostanie przygotowana do końca 2023 r.
Inwestycja przewiduje modernizację peronów i przystosowanie niewykorzystywanego obecnie odcinka granica regionu – Kcynia do obsługi pociągów pasażerskich. Przepustowość trasy zwiększy budowa mijanki między Kcynią a Nakłem nad Notecią. Dzięki przedsięwzięciu możliwe będą przejazdy pociągów pasażerskich z Poznania do Bydgoszczy przez Kcynię.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.