YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Umowa na projekt linii tramwajowej na Wilanów

Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała ze spółką Progreg umowę na zaprojektowanie nowej linii tramwajowej z Pola Mokotowskiego do Wilanowa. To największa inwestycja tramwajowa w stolicy zaplanowana na najbliższe lata.



 Grafika: Tramwaje Warszawskie
Projektowaniem nowej trasy zajmie się krakowska firma Progreg, która będzie musiała zdobyć wszystkie zgody i pozwolenia administracyjne pozwalające przeprowadzić roboty budowlane. W ciągu około 15 miesięcy wykonawca będzie musiał opracować projekty budowlane. Wartość całej umowy wyniesie blisko 7 mln 676 tysięcy zł.

Jaką trasą pojedzie tramwaj do Wilanowa?


Trasa zacznie się przy stacji metra Pole Mokotowskie, następnie będzie przebiegać ulicą Rakowiecką do Puławskiej. Dwudziestometrową różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Dalej trasa – prosto ulicą Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów. Trasa będzie miała dwie odnogi – pierwsza w ciągu ulicy Gagarina aż do Czerniakowskiej. Druga odnoga będzie zabudowana w ulicy Świętego Bonifacego aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów przebiegać będzie Aleją  Rzeczpospolitej, a końcowy terminal znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.

Czas przejazdu


Czas przejazdu trasą tramwajową o długości 12 km z Wilanowa do stacji metra Centrum wyniesie około 25 minut, do stacji metra Pole Mokotowskie – około 18 minut.

Terminy


Realizację umowy na roboty budowlane zaplanowano między 2021 a 2023 rokiem. Budowa trasy tramwaju jest dofinansowana z środków unijnych na lata 2014-2020. Inwestycji towarzyszy także zakup nowych tramwajów, na które podpisaliśmy umowę w czerwcu. Producent dostarczy ich nawet 213. Kolejnym elementem inwestycji jest budowa nowej, piątej zajezdni na Annopolu.

Największe inwestycje w historii


Warszawa ma największy w historii Polski program inwestycji tramwajowych – w stolicy przybędzie około 20 km nowych tras tramwajowych. W najbliższych latach tramwaje pojadą między innymi tunelem do Dworca Zachodniego, do Wilanowa i na Gocław. Tramwaje Warszawskie przygotowują się też do budowy trasy na ul. Kasprzaka. Rozpoczęły się już pierwsze prace na nowej trasie między Nowodworami a Winnicą.

Tekst i grafika: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.





Reklamy
Uponor Palisander PPI Chrobok Keller Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję