


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Umowa na projekt kładki dla pieszych w Lubartowie
PLK podpisały umowę na opracowanie projektu nowej kładki dla pieszych nad linią Łuków – Lublin. Nowa kładka dla pieszych powstanie w Lubartowie. Koszt zaprojektowania obiektu to 500 tysięcy złotych.


W Lubartowie między przystankami Lubartów Słowackiego i Lubartów Lipowa w ciągu alei Zwycięstwa i ulicy Spacerowej planowana jest kładka dla pieszych. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi komunikację w mieście. Nowe połączenie zapewni sprawne przejście między osiedlami Królów i 3 Maja.
Kładka będzie mieć 50 metrów długości. Będzie oświetlona energooszczędnymi lampami. Będą mogły z niej korzystać osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wejście na obiekt z jednej strony zapewni chodnik (konstrukcja kładki będzie na poziomie gruntu), a z drugiej, gdzie jest spadek będą schody i pochylnia.
- Dobre wykorzystywanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z funduszy unijnych poprawia warunki życia mieszkańców i umożliwia rozwój przyjaznego środowisku transportu koleją. Budowa kładki w Lubartowie będzie kontynuacją inwestycji prowadzonej na odcinku linii Lubartów – Parczew, gdzie z lepszych podróży koleją pasażerowie korzystają od 12 grudnia br. – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- Dzięki inwestycjom PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pasażerowie w województwie lubelskim jeżdżą na zmodernizowanych liniach kolejowych Warszawa – Lublin, Warszawa – Stalowa Wola czy Lublin – Łuków. Dzięki rozwojowi kolei w regionie na tory wróciły pociągi na linii Lubartów-Parczew. Dzięki nowej inwestycji PLK – kładce nad linią kolejową w Lubartowie, będzie bezpiecznej nad torami – powiedział Robert Gmitruczuk, Wicewojewoda Lubelski.
- Podpisana umowa na projektowanie kładki to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i apelom mieszkańców Lubartowa. Wsłuchując się w głosy społeczności lokalnych modernizujemy polską kolej, czyniąc ją bezpieczniejszą i bardziej przystępną dla pasażerów. Mieszkańcy osiedli Królów i 3 Maja w Lubartowie zyskają dzięki temu dostęp do nowoczesnej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zrealizowana do końca 2023 r. kładka przyczyni się do rozwoju tego rejonu miasta. Wszystko to dzięki efektywnemu wykorzystywaniu środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 – powiedział Piotr Kaliszewski, Asystent Sekretarza Stanu Andrzeja Bittela.
Podpisana 23 grudnia przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A umowa dotyczy opracowania dokumentacji nowego obiektu. Wykonawca, firma YLE Inżynierowie Sp. z o. o. przygotuje projekt, wniosek o dofinansowanie i pozyska decyzje administracyjne w ciągu 8 miesięcy. Wartość umowy to ponad 500 tysięcy złotych (netto). W 2022 r., po uzyskaniu decyzji administracyjnych planowane jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
Budowa nowej kładki to część projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” za ponad 90 mln zł (netto). Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Kładka będzie mieć 50 metrów długości. Będzie oświetlona energooszczędnymi lampami. Będą mogły z niej korzystać osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wejście na obiekt z jednej strony zapewni chodnik (konstrukcja kładki będzie na poziomie gruntu), a z drugiej, gdzie jest spadek będą schody i pochylnia.
- Dobre wykorzystywanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z funduszy unijnych poprawia warunki życia mieszkańców i umożliwia rozwój przyjaznego środowisku transportu koleją. Budowa kładki w Lubartowie będzie kontynuacją inwestycji prowadzonej na odcinku linii Lubartów – Parczew, gdzie z lepszych podróży koleją pasażerowie korzystają od 12 grudnia br. – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- Dzięki inwestycjom PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pasażerowie w województwie lubelskim jeżdżą na zmodernizowanych liniach kolejowych Warszawa – Lublin, Warszawa – Stalowa Wola czy Lublin – Łuków. Dzięki rozwojowi kolei w regionie na tory wróciły pociągi na linii Lubartów-Parczew. Dzięki nowej inwestycji PLK – kładce nad linią kolejową w Lubartowie, będzie bezpiecznej nad torami – powiedział Robert Gmitruczuk, Wicewojewoda Lubelski.
- Podpisana umowa na projektowanie kładki to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i apelom mieszkańców Lubartowa. Wsłuchując się w głosy społeczności lokalnych modernizujemy polską kolej, czyniąc ją bezpieczniejszą i bardziej przystępną dla pasażerów. Mieszkańcy osiedli Królów i 3 Maja w Lubartowie zyskają dzięki temu dostęp do nowoczesnej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zrealizowana do końca 2023 r. kładka przyczyni się do rozwoju tego rejonu miasta. Wszystko to dzięki efektywnemu wykorzystywaniu środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 – powiedział Piotr Kaliszewski, Asystent Sekretarza Stanu Andrzeja Bittela.
Podpisana 23 grudnia przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A umowa dotyczy opracowania dokumentacji nowego obiektu. Wykonawca, firma YLE Inżynierowie Sp. z o. o. przygotuje projekt, wniosek o dofinansowanie i pozyska decyzje administracyjne w ciągu 8 miesięcy. Wartość umowy to ponad 500 tysięcy złotych (netto). W 2022 r., po uzyskaniu decyzji administracyjnych planowane jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
Budowa nowej kładki to część projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” za ponad 90 mln zł (netto). Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.