


























19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Umowa na projekt i budowę S6 Słupsk – Bobrowniki
29 grudnia gdański Oddział GDDKiA podpisał umowę na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska a węzłem w Bobrownikach. To ostatni z siedmiu odcinków drogi S6 pomiędzy Słupskiem i Trójmiastem.


Po odwołaniach, które wpłynęły w trakcie postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy odcinka S6 między Słupskiem a Bobrownikami, GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę z konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot i Todini Central Asia (partnerzy). Przewiduje ona, że projektowanie i budowa trasy potrwa 38 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych na etapie robót budowlanych), a koszt wyniesie blisko 549 mln zł. Do tego o 5 lat zostanie przedłużony okres gwarancji na wybrane elementy drogi.
- Droga ekspresowa S6 jest wyczekiwana zarówno przez mieszkańców województwa pomorskiego, jak i przez wszystkich podróżujących po polskim wybrzeżu. Odcinek Słupsk – Bobrowniki stanowi ważny element tej drogi i jest niezbędny do tego, aby zintegrować Pomorze i stworzyć spójną sieci dróg szybkiego ruchu w tej części Polski – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Podpisana dzisiaj umowa jest już czterdziestą szóstą w tym roku. Dzięki temu do fazy realizacji przeszło 46 zadań o łącznej długości ponad 555 km i wartości około 16,8 mld zł – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - Od dzisiaj cała trasa S6 w woj. pomorskim będzie na etapie realizacji – dodał Szef GDDKiA.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 16-kilometrowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki. Trasa będzie miała przekrój po dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnego postoju. W ramach inwestycji zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe: Budy i Bobrowniki. Przy tym drugim węźle powstanie także obwód utrzymania drogi ekspresowej. Na trasie przewidziano również budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych w Paprzycach.
Oprócz jezdni głównych powstanie niezbędna infrastruktura służąca bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz ochronie środowiska, m.in. przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i systemy podczyszczające wody opadowe.
Ponadto w ramach inwestycji zostaną przebudowane istniejące drogi publiczne w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową oraz zbudowane drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do drogi ekspresowej.
Dla inwestora – GDDKiA – ważnym punktem umowy będzie również realizacja mobilnego laboratorium drogowego, który służyć ma badaniom próbek materiałów dla pięciu odcinków S6 między Słupskiem a Bożympolem Wielkim.
Dodatkowe środki z budżetu państwa
Odcinek od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników, podobnie jak pozostałe między Słupskiem a Bożympolem Wielkim oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, jest realizowany po decyzji Rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę drogi ekspresowej S6. Wcześniej te odcinki S6 miały być budowane w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
W realizacji
W województwie pomorskim kończą się prace przy budowie trzech odcinków S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. W tym roku podpisano umowy na kolejne odcinki trasy: cztery między Słupskiem a Bożympolem Wielkim oraz dwa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Na wszystkich prowadzone są prace projektowe i w I kwartale 2022 r. rozpocznie się składanie do Wojewody Pomorskiego pierwszych wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych.
Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim (wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej) powinna zakończyć się w 2025 r.
Źródło: tekst GDDKiA O/Gdańsk, www.gov.pl/web/gddkia-gdansk/
- Droga ekspresowa S6 jest wyczekiwana zarówno przez mieszkańców województwa pomorskiego, jak i przez wszystkich podróżujących po polskim wybrzeżu. Odcinek Słupsk – Bobrowniki stanowi ważny element tej drogi i jest niezbędny do tego, aby zintegrować Pomorze i stworzyć spójną sieci dróg szybkiego ruchu w tej części Polski – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Podpisana dzisiaj umowa jest już czterdziestą szóstą w tym roku. Dzięki temu do fazy realizacji przeszło 46 zadań o łącznej długości ponad 555 km i wartości około 16,8 mld zł – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - Od dzisiaj cała trasa S6 w woj. pomorskim będzie na etapie realizacji – dodał Szef GDDKiA.
Obowiązki wykonawcy
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa 16-kilometrowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki. Trasa będzie miała przekrój po dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnego postoju. W ramach inwestycji zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe: Budy i Bobrowniki. Przy tym drugim węźle powstanie także obwód utrzymania drogi ekspresowej. Na trasie przewidziano również budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych w Paprzycach.
Oprócz jezdni głównych powstanie niezbędna infrastruktura służąca bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz ochronie środowiska, m.in. przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i systemy podczyszczające wody opadowe.
Ponadto w ramach inwestycji zostaną przebudowane istniejące drogi publiczne w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową oraz zbudowane drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do drogi ekspresowej.
Dla inwestora – GDDKiA – ważnym punktem umowy będzie również realizacja mobilnego laboratorium drogowego, który służyć ma badaniom próbek materiałów dla pięciu odcinków S6 między Słupskiem a Bożympolem Wielkim.
Dodatkowe środki z budżetu państwa
Odcinek od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników, podobnie jak pozostałe między Słupskiem a Bożympolem Wielkim oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, jest realizowany po decyzji Rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę drogi ekspresowej S6. Wcześniej te odcinki S6 miały być budowane w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
W realizacji
W województwie pomorskim kończą się prace przy budowie trzech odcinków S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. W tym roku podpisano umowy na kolejne odcinki trasy: cztery między Słupskiem a Bożympolem Wielkim oraz dwa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Na wszystkich prowadzone są prace projektowe i w I kwartale 2022 r. rozpocznie się składanie do Wojewody Pomorskiego pierwszych wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych.
Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim (wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej) powinna zakończyć się w 2025 r.
Źródło: tekst GDDKiA O/Gdańsk, www.gov.pl/web/gddkia-gdansk/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.