YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Umowa na projekt A2 Biała Podlaska – granica państwa

11 stycznia 2019 r. podpisana została umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej wraz z rozpoznaniem geologicznym dla autostrady A2 Biała Podlaska – granica państwa.



 
Wykonawcą dokumentacji jest Multiconsult Polska, wartość zadania to ok. 5,7 mln zł, a czas realizacji to 11 miesięcy od dnia podpisania umowy (czyli do grudnia 2019 r.). Zadaniem projektanta będzie opracowanie dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej (m.in.: zajętość terenu pod przyszłą autostradę) oraz przeprowadzenie szczegółowych badań warunków geologicznych.

Dwujezdniowa, dwupasowa trasa o długości 32 km przebiegać będzie po północnej stronie obecnej DK2 w woj. lubelskim przez tereny gmin: Biała Podlaska, Rokitno, Zalesie, Terespol. Powstanie jeden węzeł drogowy Dobryń.

Zdjęcie: GDDKiA O/WarszawaPlanowany harmonogram realizacji inwestycji:
- 2020 r. ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i Buduj”;
- 2021 r. podpisanie umowy z Wykonawcą;
- 2022 r.-2024 r. realizacja robót budowlanych.

Szacunkowy łączny koszt realizacji tego odcinka A2 wyniesie blisko 1,5 mld zł (dokumentacja, wykup gruntów, budowa, archeologia i nadzór).

W realizacji:
- w. Lubelska – w. Konik (długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł.
- w. Konik – obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.
 
Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 830 mln zł. Planowane oddanie II kw. 2020 r.

W przygotowaniu:

- obwodnica Mińska Mazowieckiego – Siedlce (37,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin -  kwiecień 2019 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 1,7 mld zł.
- Siedlce – Biała Podlaska (63,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin - wrzesień 2019 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 3 mld zł.
- Biała Podlaska – gr. państwa (32 km), podpisano umowę na koncepcję programową, wykonawca Multiconsult (termin - grudzień 2019 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024 łączny koszt realizacji ok. 1,5 mld zł.

Tekst, zdjęcie, mapa: GDDKiA O/Warszawa





Reklamy
Aarsleff Keller Soletanche PAM Uponor DCS Geobrugg MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję