Umowa na projekt A2 Biała Podlaska – granica państwa
11 stycznia 2019 r. podpisana została umowa na wykonanie elementów koncepcji programowej wraz z rozpoznaniem geologicznym dla autostrady A2 Biała Podlaska – granica państwa.
Dwujezdniowa, dwupasowa trasa o długości 32 km przebiegać będzie po północnej stronie obecnej DK2 w woj. lubelskim przez tereny gmin: Biała Podlaska, Rokitno, Zalesie, Terespol. Powstanie jeden węzeł drogowy Dobryń.
Planowany harmonogram realizacji inwestycji:
– 2020 r. ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i Buduj”;
– 2021 r. podpisanie umowy z Wykonawcą;
– 2022 r.-2024 r. realizacja robót budowlanych.
Szacunkowy łączny koszt realizacji tego odcinka A2 wyniesie blisko 1,5 mld zł (dokumentacja, wykup gruntów, budowa, archeologia i nadzór).
W realizacji:
– w. Lubelska – w. Konik (długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł.
– w. Konik – obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.
Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 830 mln zł. Planowane oddanie II kw. 2020 r.
W przygotowaniu:
– obwodnica Mińska Mazowieckiego – Siedlce (37,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – kwiecień 2019 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 1,7 mld zł.
– Siedlce – Biała Podlaska (63,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – wrzesień 2019 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 3 mld zł.
– Biała Podlaska – gr. państwa (32 km), podpisano umowę na koncepcję programową, wykonawca Multiconsult (termin – grudzień 2019 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024 łączny koszt realizacji ok. 1,5 mld zł.
Tekst, zdjęcie, mapa: GDDKiA O/Warszawa