YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Umowa na opracowanie dokumentacji przebudowy DK48 Dęblin – Moszczanka
17 maja 2019 r. lubelski Oddział GDDKiA podpisał z firmą Highway umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 48 na odcinku Dęblin – Moszczanka. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



Umowa na prace projektowe dla sekcji 2 obwodnicy Koszalina i Sianowa

Szczeciński Oddział GDDKiA podpisał umowę na wykonanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla odcinka S6 w. Koszalin Wschód – Sianów o długości 7,9 km na obwodnicy Koszalina i Sianowa.



Umowa na prace projektowe, fot. GDDKiA O/SzczecinJest to odcinek, na którym wystąpiła szczególnie trudne i skomplikowane warunki podłoża, które uniemożliwiły realizację robót według pierwotnych założeń. Umowa z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. opiewa na kwotę 5,17 mln zł. Wykonawca ma 8 miesięcy na opracowanie dokumentacji. Następnie w I kwartale 2020 roku powinien zostać ogłoszony przetarg na dokończenie robót na sekcji II obwodnicy. Roboty na tym odcinku obwodnicy powinny zakończyć się w latach 2022-2023, dokładny termin będzie zależał od przyjętych rozwiązań projektowych. Pozostałe fragmenty obwodnicy (sekcje 1 i 3) o łącznej długości 12 km będą gotowe jeszcze w 2019 roku.

Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa od km 6,4 do km 14,3 wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę, związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem nie nadawało się do zastosowania pierwotnie planowanej technologii wzmocnienia podłoża (kolumny kamienne). Problemem były również samo wypływy (wypływy artezyjskie), w których zwierciadło wody stabilizowało się nawet 2 m powyżej poziomu terenu. Wobec wystąpienia tego problemu podjęto szereg działań zmierzających do wypracowania nowej technologii. Próby zastosowanie nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wykonawca obwodnicy zaproponował technologię pali przemieszczeniowych. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził miedzy innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Finalnie jednak nie udało się osiągnąć porozumienia z dotychczasowym wykonawcą co do realizacji tych dodatkowych robót. W związku z powyższym odcinek obwodnicy od km 6,4 do km 14,3 został wyłączony z pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy. Dla tego odcinka zostanie opracowana nowa dokumentacja projektowa, której wykonawca będzie zobowiązany do opracowania i przeanalizowania kilku wariantów rozwiązań technicznych dotyczących między innymi wzmocnienia podłoża, realizacji wiaduktu kolejowego WK119, czy zoptymalizowania niwelety. Pozwoli to wybrać następnie najlepsze rozwiązania, tak aby w sposób najbardziej efektywny i optymalny dokończyć realizację obwodnicy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin





Reklamy
PAM DCS poland Basf Uponor Soletanche Geobrugg MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję