YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie
PLK informują, że w drugiej połowie maja nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie ułatwi komunikację kierowcom i pieszym, zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz zapewni sprawny przejazd pociągów na linii E30 Kraków – Katowice. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Mieszkanie z fabryki? Bardzo chętnie
Nowoczesne bloki i domy lubiane szczególnie w Skandynawii już teraz powstają w polskich fabrykach, a wygląda na to, że rodzime zakłady będą produkować coraz więcej również na krajowe potrzeby. W badaniu zrealizowanym na zamówienie Stowarzyszenia Producentów Cementu aż 43% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że prefabrykacja betonowa może pomóc rozwiązać problemy mieszkaniowe w Polsce.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



Umowa na prace na stacji Poznań Główny

11 lutego PLK podpisały umowę ze spółką Colas Rail Polska na przedłużenie przejścia pod torami stacji Poznań Główny. W ramach inwestycji powstanie dodatkowy peron i przejście podziemne łączące stacje z dworcem PKS.



Stacja Poznań Główny, fot. PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały wczoraj mowę na przedłużenie przejścia pod torami stacji Poznań Główny. Zapewnione będzie dogodne połączenie z peronów do dworca PKS, a także między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Powstanie nowy, dodatkowy peron między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej.

- Inwestycja na tak dużej stacji, jak Poznań Główny, jest niezbędna przy rosnącej liczbie pasażerów kolei. Na te potrzeby odpowiada Krajowy Program Kolejowy, z powodzeniem realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dodatkowy peron znacznie poprawi przepustowość stacji i pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Wydłużone przejście zapewni komfortową obsługę podróżnych i lepszą komunikację w obszarze stacji, dworca autobusowego i w mieście –
powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

- Nadzorowany przeze mnie od kilku lat zespół ds. poznańskiego węzła kolejowego ściśle współpracuje z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Teraz widać efekty dobrego współdziałania. Wspólnie wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom podróżnych, poprawiamy infrastrukturę i rozwijamy kolej. To ważne, bo dzięki bezpiecznym i wygodnym podróżom z funkcjonalnej stacji Poznań Główny kolej przyciągnie kolejnych pasażerów, a to zmniejszy korki i emisję zanieczyszczeń –
powiedział Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski.

Dodatkowy peron będzie mieć 417 m długości i ponad 10 m szerokości. Podróżni wygodnie będą korzystać ze wszystkich typów pociągów, dzięki wysokiej na 76 cm platformie. Nowoczesny system informacji pasażerskiej i czytelne tablice ułatwią orientację na stacji. Zamontowane zostaną ławki. Komfort podróży zapewni antypoślizgowa nawierzchnia z liniami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na nową platformę prowadzić będą ruchome schody. Z myślą o osobach niepełnosprawnych i osobach o ograniczonej możliwości poruszania się zamontowana zostanie winda.

Zbudowany zostanie dodatkowy tor, wyposażony w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy, czyli elementy, które umożliwiają przejazd składów miedzy torami. Pociągi będą się zatrzymywać po obu stronach nowego peronu.

Przedłużenie przejścia podziemnego zapewni podróżnym sprawne przemieszczanie się między peronami wydłużony o 47 m tunel (ze 158 do 205 m) będzie prowadzić przez całą stację. Wyposażony w windę obiekt połączy dworce PKP i PKS. Tunel istotnie poprawi komunikację między zachodnią i wschodnią stroną Poznania.

Prace na stacji Poznań Główny planowane są do marca 2022 r. Inwestycja o wartości 97,2 mln zł netto jest realizowana ze środków budżetowych. Roboty przeprowadzi Colas Rail Polska Sp. z o.o. w ramach zadania pod nazwą „Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego”, które jest częścią projektu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.

W aglomeracji poznańskiej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekty, które pozytywnie wpłyną na jakoś podróży w województwie i dojazdy w inne regiony kraju. Zmieniają się trasy z Poznania do Warszawy, Wrocławia, Szczecina i Piły. Na projekty z Krajowego Programu Kolejowego, m.in. z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczają setki milionów złotych.

Tekst i zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
PAM Keller Basf Soletanche Geobrugg MPWiK Kraków DCS poland Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję