YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Umowa na prace na stacji Poznań Główny

11 lutego PLK podpisały umowę ze spółką Colas Rail Polska na przedłużenie przejścia pod torami stacji Poznań Główny. W ramach inwestycji powstanie dodatkowy peron i przejście podziemne łączące stacje z dworcem PKS.



Stacja Poznań Główny, fot. PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały wczoraj mowę na przedłużenie przejścia pod torami stacji Poznań Główny. Zapewnione będzie dogodne połączenie z peronów do dworca PKS, a także między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Powstanie nowy, dodatkowy peron między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej.

- Inwestycja na tak dużej stacji, jak Poznań Główny, jest niezbędna przy rosnącej liczbie pasażerów kolei. Na te potrzeby odpowiada Krajowy Program Kolejowy, z powodzeniem realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dodatkowy peron znacznie poprawi przepustowość stacji i pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Wydłużone przejście zapewni komfortową obsługę podróżnych i lepszą komunikację w obszarze stacji, dworca autobusowego i w mieście –
powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

- Nadzorowany przeze mnie od kilku lat zespół ds. poznańskiego węzła kolejowego ściśle współpracuje z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Teraz widać efekty dobrego współdziałania. Wspólnie wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom podróżnych, poprawiamy infrastrukturę i rozwijamy kolej. To ważne, bo dzięki bezpiecznym i wygodnym podróżom z funkcjonalnej stacji Poznań Główny kolej przyciągnie kolejnych pasażerów, a to zmniejszy korki i emisję zanieczyszczeń –
powiedział Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski.

Dodatkowy peron będzie mieć 417 m długości i ponad 10 m szerokości. Podróżni wygodnie będą korzystać ze wszystkich typów pociągów, dzięki wysokiej na 76 cm platformie. Nowoczesny system informacji pasażerskiej i czytelne tablice ułatwią orientację na stacji. Zamontowane zostaną ławki. Komfort podróży zapewni antypoślizgowa nawierzchnia z liniami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na nową platformę prowadzić będą ruchome schody. Z myślą o osobach niepełnosprawnych i osobach o ograniczonej możliwości poruszania się zamontowana zostanie winda.

Zbudowany zostanie dodatkowy tor, wyposażony w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy, czyli elementy, które umożliwiają przejazd składów miedzy torami. Pociągi będą się zatrzymywać po obu stronach nowego peronu.

Przedłużenie przejścia podziemnego zapewni podróżnym sprawne przemieszczanie się między peronami wydłużony o 47 m tunel (ze 158 do 205 m) będzie prowadzić przez całą stację. Wyposażony w windę obiekt połączy dworce PKP i PKS. Tunel istotnie poprawi komunikację między zachodnią i wschodnią stroną Poznania.

Prace na stacji Poznań Główny planowane są do marca 2022 r. Inwestycja o wartości 97,2 mln zł netto jest realizowana ze środków budżetowych. Roboty przeprowadzi Colas Rail Polska Sp. z o.o. w ramach zadania pod nazwą „Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego”, które jest częścią projektu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.

W aglomeracji poznańskiej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekty, które pozytywnie wpłyną na jakoś podróży w województwie i dojazdy w inne regiony kraju. Zmieniają się trasy z Poznania do Warszawy, Wrocławia, Szczecina i Piły. Na projekty z Krajowego Programu Kolejowego, m.in. z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczają setki milionów złotych.

Tekst i zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
MPWiK Kraków Geobrugg DCS Uponor Basf Llloyd Acoustics PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję