YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Umowa na prace na linii Grybów – Kamionka Wielka

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie umowę na prace na linii kolejowej nr 96 Grybów – Kamionka Wielka. Wartość umowy 56 mln zł.



Linia kolejowa, fot. PKP PLKPLK podpisały umowę z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie za blisko 56 mln zł netto, na realizację prac między Grybowem a Kamionką Wielką. To kolejna inwestycja na trasie Tarnów – Muszyna (linia nr 96). Wcześniej zawarto także umowy na przebudowę wiaduktów: w Ptaszkowej za 6 mln zł oraz w Nowym Sączu za 4 mln zł netto.

- Dzisiejsza umowa, to bardzo dobra wiadomość dla Małopolan, a także dla turystów, którzy zarówno w okresie zimowym, jak i wakacyjnym podróżują po naszym województwie. Inwestycje przyczynią się do tego, że podróżowanie będzie sprawniejsze i bardziej komfortowe. Na specjalną uwagę zasługuje nieustanne podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Życie ludzkie jest bezcenne – dlatego cieszę się, że zarówno dla podróżujących pociągami, jak i samochodami miejsca, w których krzyżują się szlaki kolejowe i drogowe, będą lepiej zabezpieczone. Ważne jest też to, że inwestycje przyniosą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych –
powiedział Piotr Ćwik, wojewoda małopolski.

Większy komfort dla podróżnych


Krajowy Program Kolejowy to realizacja projektów ważnych dla komunikacji krajowej i regionalnej.

- W Małopolsce, tylko ze środków budżetowych, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują obecnie inwestycje za ponad 400 mln zł. Dzięki nim tworzymy nowe możliwości dla przewozów pasażerskich i towarowych. Podróżni zyskują wygodniejsze przystanki, sprawniejsze przejazdy w regionie, a przebudowane wiadukty zwiększą bezpieczeństwo i ułatwią komunikację na drogach –
powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Mszalnicy – na przystanku kolejowym zostanie przebudowany peron. Będzie komfortowa obsługa podróżnych z dwóch odnowionych obiektów. Lepszy standard zapewnią wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Ułatwieniem dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się będzie system oznakowania dotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Tegoroczne prace obejmą także wymianę 16 km torów i elementów sieci trakcyjnej. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 22 przejazdach kolejowo-drogowych.

Podróżnym, od wakacji 2018 r., wygodniejszą obsługę zapewnia już jeden odnowiony peron w Mszalnicy a także perony w Grybowie i w Ptaszkowej. To efekt wcześniejszych prac na odcinku Grybów – Kamionka Wielka za ponad 70 mln zł.

W Ptaszkowej i Nowym Sączu sprawniej i bezpiecznie dla kolei i kierowców


Podróże koleją w Beskidy, do Muszyny i Krynicy, będą coraz sprawniejsze i bezpieczniejsze. Zapewni to przebudowa wiaduktów w Ptaszkowej oraz w Nowym Sączu. Stuletni obiekt w Ptaszkowej, zostanie całkowicie przebudowany, co usprawni zarówno ruch kolejowy, jak i drogowy. Będzie 3-krotnie poszerzony i umożliwi płynny przejazd samochodów po dwóch pasach ruchu.

Wygodniejsza komunikacja kolejowa i drogowa będzie także efektem prac przy wiadukcie w Nowym Sączu (ul. Zielona). PLK wybudują nowe podpory i konstrukcje przęseł, przebudują tory i rozjazdy. Zwiększy się wysokość i szerokość obiektu, a przez to sprawniejszy i bezpieczniejszy będzie ruch drogowy.

Dotychczasowe realizacje


W 2018 r., pomiędzy Grybowem a Kamionką Wielką, zakończono prace za ok. 70 mln zł. Dzięki temu, do dyspozycji podróżnych są już wygodniejsze perony w Grybowie, Ptaszkowej i Mszalnicy, a pociągi jeżdżą zmodernizowanym torem. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

Przedsięwzięcia realizowane są w ramach projektu za 300 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna”, zaplanowanego do 2023 r. Finansowane zapewnia budżet państwa. Efektem prac będzie ułatwienie dostępu do małopolskich atrakcji turystycznych na południu regionu

Tekst i zdjęcie: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Llloyd Acoustics DCS Soletanche Uponor Basf Geobrugg MPWiK Kraków PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję