


























Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Umowa na pełnienie nadzór nad modernizacją linii Chorzów Batory – Nakło Śląskie
PLK podpisały ze spółką Multiconsult Polska umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem projektów budowlanych, projektów wykonawczych i wykonaniem robót budowlanych na inwestycji Chorzów Batory – Nakło Śląskie.


Podpisanie umowy o nadzór jest istotne dla realizacji ważnej inwestycji. Dla podróżnych jej efektem będzie większa dostępność kolei - nowy przystanek Chorzów Uniwersytet i zmodernizowane stacje i przystanki między Chorzowem Batorym a Nakłem Śląskim. Zwiększą się możliwości kolejowych przewozów towarowych w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz portów w Gdańsku i Gdyni. Przyjazny środowisku transport kolejowy będzie bardziej konkurencyjny względem innych rodzajów przewozów.
- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A między Chorzowem a Nakłem Śląskim ma już zapewniony wymagany nadzór. To ważne dla projektu, który zwiększa dostępność do podróży koleją w województwie śląskimi i służy rozwojowi znaczącej trasy towarowej oraz sprzyja zwiększeniu przyjaznego dla środowiska środka transportu. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i coraz bardziej punktualną – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- To bardzo dobra wiadomość, że prace związane z modernizacją linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie idą do przodu. Jest to bez wątpienia ważna inwestycja, która ułatwi mieszkańcom komunikację po regionie – powiedział Jan Chrząszcz, Wicewojewoda Śląski.
- Ważna społecznie i gospodarczo umowa za ponad 1,2 mld zł netto na odcinek Chorzów – Nakło Śląskie, na linii nr 131 ze Śląska do portów, ma zapewniony wymagany nadzór. Liczymy, że przyczyni się to do sprawnej i terminowej realizacji dużego przedsięwzięcia oraz właściwego zarządzania i rozliczeń m.in. środków unijnych, które współfinansują projekt – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem projektów budowlanych, projektów wykonawczych i wykonaniem robót budowlanych na inwestycji Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Umowa na nadzór zapewni sprawną realizację przedsięwzięcia - właściwe zarządzanie, terminowe wykonania, w tym koordynacje wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu oraz prowadzenie nadzoru środowiskowego.
Zadaniem inżyniera kontraktu będzie czuwanie nad procesem inwestycyjnym – nadzór techniczny nad wykonywanymi robotami, dbałość o odpowiednią jakość wykonywania, uwzględnianie stosowanych rozliczeń finansowych Unii Europejskiej, która współfinansuje projekt.
Umowa na „Pełnienie nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie” ma wartość 11,5 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Multiconsult Polska sp. z o.o. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jedna z największych inwestycji w woj. śląskim
Umowa o nadzór dotyczy dużego i ważnego projektu, którego wartość wynosi 1,2 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja jest na etapie prac projektowych, które zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty budowlane przewidziane są na lata 2022-2024.
Dla podróżnych efektem inwestycji będzie większa dostępność kolei z nowego przystanku Chorzów Uniwersytet i nowych peronów na stacjach: Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków oraz przystankach Bytom Północ i Radzionków Rojca. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfort podróży zwiększy nowe nagłośnienie, oświetlenie, czytelne oznakowanie, a także ławki i wiaty. Na stacji Bytom przewidziano odnowienie wiaty nad peronami.
Zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów, w tym dłuższych i cięższych składów towarowych. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zwiększy poziom bezpieczeństwa, podobnie jak przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych. Zaplanowano budowę i przebudowę 29 obiektów, m.in. wiaduktów kolejowych w Radzionkowie i Świętochłowicach.
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A między Chorzowem a Nakłem Śląskim ma już zapewniony wymagany nadzór. To ważne dla projektu, który zwiększa dostępność do podróży koleją w województwie śląskimi i służy rozwojowi znaczącej trasy towarowej oraz sprzyja zwiększeniu przyjaznego dla środowiska środka transportu. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i coraz bardziej punktualną – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- To bardzo dobra wiadomość, że prace związane z modernizacją linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie idą do przodu. Jest to bez wątpienia ważna inwestycja, która ułatwi mieszkańcom komunikację po regionie – powiedział Jan Chrząszcz, Wicewojewoda Śląski.
- Ważna społecznie i gospodarczo umowa za ponad 1,2 mld zł netto na odcinek Chorzów – Nakło Śląskie, na linii nr 131 ze Śląska do portów, ma zapewniony wymagany nadzór. Liczymy, że przyczyni się to do sprawnej i terminowej realizacji dużego przedsięwzięcia oraz właściwego zarządzania i rozliczeń m.in. środków unijnych, które współfinansują projekt – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na pełnienie nadzoru nad opracowaniem projektów budowlanych, projektów wykonawczych i wykonaniem robót budowlanych na inwestycji Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Umowa na nadzór zapewni sprawną realizację przedsięwzięcia - właściwe zarządzanie, terminowe wykonania, w tym koordynacje wszystkich kontraktów zawartych w ramach projektu oraz prowadzenie nadzoru środowiskowego.
Zadaniem inżyniera kontraktu będzie czuwanie nad procesem inwestycyjnym – nadzór techniczny nad wykonywanymi robotami, dbałość o odpowiednią jakość wykonywania, uwzględnianie stosowanych rozliczeń finansowych Unii Europejskiej, która współfinansuje projekt.
Umowa na „Pełnienie nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej i robotami budowlanymi” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie” ma wartość 11,5 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Multiconsult Polska sp. z o.o. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jedna z największych inwestycji w woj. śląskim
Umowa o nadzór dotyczy dużego i ważnego projektu, którego wartość wynosi 1,2 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja jest na etapie prac projektowych, które zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty budowlane przewidziane są na lata 2022-2024.
Dla podróżnych efektem inwestycji będzie większa dostępność kolei z nowego przystanku Chorzów Uniwersytet i nowych peronów na stacjach: Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków oraz przystankach Bytom Północ i Radzionków Rojca. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfort podróży zwiększy nowe nagłośnienie, oświetlenie, czytelne oznakowanie, a także ławki i wiaty. Na stacji Bytom przewidziano odnowienie wiaty nad peronami.
Zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów, w tym dłuższych i cięższych składów towarowych. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, zwiększy poziom bezpieczeństwa, podobnie jak przebudowa przejazdu i przejść dla pieszych. Zaplanowano budowę i przebudowę 29 obiektów, m.in. wiaduktów kolejowych w Radzionkowie i Świętochłowicach.
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.