YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra w Warszawie
15 listopada 2018 r. podpisana została ostatnia umowa na wybudowanie tuneli i stacji na II linii podziemnej kolei, na styku Woli i Bemowa. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Gülermak (lider) oraz Astaldi. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym, 21–23.11.2018 r., Zakopane 2018-11-21
Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie, utrzymaniu, diagnostyce i eksploatacji infrastruktury szynowej oraz taboru szynowego do przewozu osób i rzeczy, w tym zagadnienia autonomicznego prowadzenia pojazdów.[...]


Połowa wartości KPK osiągnięta w połowie 2018 r.
Rozmowa z Ireneuszem Merchelem, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.[...]


Jak firmy z sektora MŚP finansują samochody służbowe?
W 53,1 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP leasing jest jednym z najczęściej wybieranych modeli finansowania samochodów służbowych – jak wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla w 3. kwartale 2018 roku na zlecenie Carefleet S.A. Mikro, małe i średnie firmy chętnie kupują także samochody ze środków własnych. Niemal ¼ ich przedstawicieli deklaruje ponadto, że korzysta z przynajmniej dwóch źródeł finansowania służbowych pojazdów.[...]


Mostostal Warszawa wybuduje drogę ekspresową S19 Nisko Południe – Podgórze
14 listopada 2018 r. konsorcjum Mostostalu Warszawa i ACCIONA Construcción podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na projekt i budowę 11,5 km drogi ekspresowej S19 od węzła „Nisko Południe” do węzła „Podgórze”. Wartość umowy to 272,5 mln PLN brutto.[...]



Umowa na kontynuację budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej

Wczoraj podpisano umowę na kontynuację budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Wykonawcą będzie polsko-węgierskie konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX (Lider), AZI-BUD i węgierska firma DUNA ASZFALT Út-és MélyépitÕ Kft., które wyceniło budowę na ponad 102 mln zł.



Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają być ukończone w terminie 15 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Przy wyborze oferty oprócz ceny, brano pod uwagę także kryteria poza cenowe, które stanowiły 40% ogólnej punktacji. Najkorzystniejsza oferta konsorcjum polsko-węgierskiego: Przedsiębiorstwa Wielobranżowego BANIMEX Sp. z o.o. - (Lider) z Będzina, AZI-BUD Sp. z o.o. – (Partner) z Będzina i węgierskiej firmy DUNA ASZFALT Út-és MélyépitÕ Kft. – (Partner), uzyskała maksymalną ilość punktów, w tym za:
- właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni – 9 pkt,
- równość podłużna nawierzchni – 8 pkt,
- personel wykonawcy – 6 pkt, w tym:
- dyrektor kontraktu – przedstawiciel wykonawcy – 3 pkt;
- kierownik budowy – 3 pkt;
- termin realizacji kontraktu - 12 pkt;
- zagospodarowanie gruntu rodzimego – 5 pkt.

Kontynuacja budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73 obejmuje:
- budowę nowego odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o długości około 6,9 km,
- wykonanie nawierzchni przystosowanej do nośności 115 kN/oś,
- budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych),
- wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty),
- budowę dróg dojazdowych (serwisowych), zjazdów,
- budowę zatok postojowych do kontroli pojazdów,
- wykonanie urządzeń ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczające wody),
- budowę lub przebudowę chodników,
- oznakowanie i organizacja ruchu z zastosowaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi,
- opracowanie dokumentacji powykonawczej,
- uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

W październiku 2017 r. budujące obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej konsorcjum firm VISTAL Gdynia S.A. (Lider) oraz Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. w restrukturyzacji (Partner) przerwało prace. 20 października 2017 r. zostało wysłane do wykonawcy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej oświadczenie o odstąpieniu od kontraktu przez GDDKiA, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Wykonawca ten nie wywiązywał się z zapisów umowy i harmonogramu: coraz bardziej opóźniał prace, nie przedstawił programu naprawczego, chociaż podjął takie zobowiązanie, ograniczył swoje działania na budowie, a nawet wstrzymał prowadzenie robót. Nie realizował także swoich zobowiązań w zakresie wypłaty wynagrodzenia na rzecz podwykonawców, dostawców i usługodawców.

Nowy wykonawca rozpocznie prace niezwłocznie po podpisaniu umowy oraz wypełnieniu niezbędnych formalności.

Autor: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
PAM Basf Freyssinet Soletanche Budimex Sitech Aarsleff Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję