YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Umowa na opracowanie dokumentacji przebudowy DK48 Dęblin – Moszczanka
17 maja 2019 r. lubelski Oddział GDDKiA podpisał z firmą Highway umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 48 na odcinku Dęblin – Moszczanka. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



Umowa na dokończenie modernizacji Leszno – granica woj. dolnośląskiego

10 maja spółka PLK podpisała umowę na kontynuowanie prac na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego. To zapewni sprawność przejazdu na trasie Poznań – Wrocław.



Zdjęcie: E. Grela, PKP PLK S.A.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w piątek umowę na kontynuację modernizacji linii Poznań – Wrocław, na odcinku Leszno – granica województwa dolnośląskiego. Prace w czerwcu rozpocznie Torpol S.A. Podpisana umowa warta jest 462 mln zł, a prace planowane są do grudnia 2020 r.

- Zamykamy problem niesolidnego włoskiego wykonawcy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrobiły to już na linii Lublin – Warszawa, a teraz nowy wykonawca przejmie prace na trasie między Lesznem a województwem dolnośląskim. Będzie dobre połączenie w regionach, między województwami i dla połączeń międzynarodowych. Kolej staje się coraz ważniejszym środkiem transportu w Polsce, zarówno dla pasażerów, jak i przewozu ładunków –
powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Wykonawca wymieni ok. 40 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dokończona będzie przebudowa peronów i przejścia podziemnego na stacji w Rawiczu i Bojanowie. W zakresie prac są nowe przystanki w Kaczkowie i Rydzynie. Budowa wiaduktu drogowego w Bojanowie i przejścia pieszo-rowerowego w Lesznie ułatwią komunikację i zwiększą poziom bezpieczeństwa na styku toru i drogi. Podobny efekt przyniesie budowa nowych wiaduktów na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej w Rawiczu.

- Każdy pasażer poruszający się koleją pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem chciałby, aby modernizacja tej linii dobiegła już końca. Niestety, problemy z poprzednim wykonawcą pokrzyżowały plany PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dlatego z tym większą radością informujemy o podpisaniu nowej umowy. Niech ta umowa będzie tą, która finalnie zamknie inwestycję i pozwoli na przełomie 2020 i 2021 roku szybko i sprawnie pokonać odległości pomiędzy stolicami dwóch województw – mówił Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski. - Regularnie przyglądam się prowadzonym pracom i gorąco dopinguję, bo czas nas goni – dodał.

- Wykorzystaliśmy okres zimowy, by jak najszybciej, zgodnie z obowiązującym prawem, kontynuować inwestycje na odcinku linii między Poznaniem a Wrocławiem. Nowy wykonawca ruszy z pracami w czerwcu. Inwestycja istotnie poprawi komunikacje w regionie i na trasie ważnej dla połączeń krajowych i międzynarodowych –
mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Modernizacja linii kolejowej na odcinku Leszno – granica z woj. dolnośląskim wymagała specjalnych działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w momencie, gdy firma Astaldi jesienią 2018 r. zawiodła i nie realizowała ważnego społecznie kontraktu. Firma wybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami deklarowała pełne zaangażowanie i odpowiedzialne wykonanie prac. Gdy pomimo wezwania, wykonawca nie podjął pracy na kontrakcie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z Astaldi. Po rozstaniu z głównym wykonawcą, PLK dzięki umowie z Zakładem Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o., zapewniły możliwość kontynuacji prac w newralgicznych miejscach. Pozwoliło to wykonać część robót m.in. przebudowę peronu w Rawiczu i prace na torach między Bojanowem a Lesznem.

Modernizacja linii Wrocław – Poznań

Między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wykonano już prace na odcinku dolnośląskim oraz Poznań – Czempiń. Ich efektem są m.in. konkurencyjne dla ruchu drogowego podróże między Wrocławiem a Obornikami Śląskimi, Żmigrodem i Lesznem. Nowy standard obsługi mają stacje i przystanki oraz połączenia na trasie Poznań – Czempiń.

Pozostały do wykonania zakres to odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń. Na odcinku Czempiń – Leszno prace prowadzi Torpol S.A. Podpisana umowa rozwiąże problemy z realizacją prac na odcinku Leszno – granica woj. dolnośląskiego. Modernizacja linii E59 z Poznania do Wrocławia skróci czasu przejazdu między Czempiniem a Rawiczem o ok. 20 minut. Pociągi pasażerskie pojadą nią z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zmodernizowane perony, przejścia podziemne i nowe wiadukty zwiększą bezpieczeństwo oraz zapewnią lepszy komfort podróży. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” jest warta ponad 1,5 mld zł. Z tej kwoty ok. 1,2 mld zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2020 r.

Tekst: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: E. Grela, PKP PLK S.A.





Reklamy
Uponor MPWiK Kraków DCS poland Soletanche Basf PAM Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję