Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Umowa na budowę wiaduktów i przejścia podziemnego na linii Kraków – Katowice

10 listopada 2021 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę trzech wiaduktów i przejścia podziemnego na trasie Kraków – Katowice. Wartość umowy to ok. 68 mln zł.



  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Nowe bezkolizyjne skrzyżowania będą w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach. Obok przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik wybudowane będzie przejście podziemne na perony. Wiadukty drogowe zastąpią przejazdy w poziomie toru na międzynarodowej trasie E30, łączącej Małopolskę ze Śląskiem.

Bezkolizyjne skrzyżowania poprawią bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawnią przejazd pociągów pasażerskich i towarowych. Inwestycja usprawni komunikacje drogową. Kierowcy bezpiecznie, bez czekania przed rogatkami, przejada nad linią kolejową przewidziana dla pociągów jadących 160 km/h.

Projekt realizowany jest w formule „zaprojektuj i zbuduj”. W pierwszej fazie wykonawcy przygotowują dokumentację. Budowa zaplanowana jest na 2023 r. Wykonawca NOWAK MOSTY sp. z o.o. ma 24 miesiące na wykonanie zadań wartych łącznie niemal 68 mln zł.

Obiekty w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach to kolejne bezkolizyjne skrzyżowania zwiększające bezpieczeństwo na trasie Kraków – Katowice. PLK w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30, na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” oddały do eksploatacji 10 bezkolizyjnych skrzyżowań. Korzystają z nich mieszkańcy m.in. Jaworzna, Trzebini, Krzeszowic, czy Krakowa.

Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Katowice to inwestycja warta przeszło 2 mld zł. Projekt współfinansowany jest Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Keller Optem Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg SG Pam Porr GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję