Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Umowa na budowę tramwaju na Kasprzaka w Warszawie

Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę na budowę nowej trasy tramwajowej w stolicy. Wkrótce rozpoczną się roboty budowlane a pierwszy tramwaj pojedzie ul. Kasprzaka już za dwa lata.



  Wizualizacja: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl
Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż potrwa zaledwie kilka minut.

- Na otwarcie tramwaju na Kasprzaka czekają mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ul. Jana Kazimierza. Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa –
mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Prace będą prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Między ul. Wolską a ul. Skierniewicką zostaną wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące w ul. Wolskiej i Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostaną zmodernizowane.

Pasażerowie skorzystają z sześciu nowych peronów na przystankach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Wszystkie przystanki będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Do przystanku przy ul. Ordona, który będzie poniżej poziomu terenu będzie można dostać się windą i z pomocą pochylni. Będzie „zielona fala” a tory na ul. Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem.

Kiedy zacznie się budowa?


Pierwsze prace związane z przejęciem placu budowy i organizacją zaplecza technicznego rozpoczną się jeszcze w tym roku. Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku.

Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania (od daty podpisania umowy). Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.

Inwestycją zajmie się konsorcjum dwóch firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Rail a.s. za kwotę 205,4 mln zł.

Źródło: tekst Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl




Reklamy
Keller GEO-Instruments Soletanche SG Pam Geobrugg Porr Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję