– Na bemowskim końcu drugiej linii metra powstanie nowa stacja techniczno-postojowa. To szczególnie ważna część tej inwestycji, gdyż to właśnie dzięki niej będziemy mogli uzyskać oczekiwaną przez warszawiaków częstotliwość kursowania podziemnej kolei. Tak, jak zapowiadaliśmy, chcemy by pociągi kursowały tu co około trzy minuty – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.
– Metro na Bemowo uzupełnia infrastrukturę komunikacyjną dzielnicy w sposób kompleksowy zamykając klamrą cały system transportowy w tej części miasta. Jednocześnie będzie stanowić kolejny impuls rozwojowy dla dzielnicy, jak również mam nadzieję, w przyszłości również dzielnic sąsiadujących, czyli Ursusa i Włoch – mówi Mariusz Frankowski, radny i przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady m.st. Warszawy.
– Kontrakt ten to dla nas prawdziwie prestiżowa inwestycja. Po raz kolejny będziemy chcieli pokazać warszawiakom, że konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Astaldi S.p.A. jest gwarantem terminowego i sprawnego przeprowadzenia kontraktów. Zdajemy sobie sprawę z dużych oczekiwań mieszkańców, dlatego też realizację tego projektów poprzedziły staranne przygotowania. Mamy świadomość, że przed nami zadania wymagające doświadczenia, ale też i sprawdzonej ekipy pracowników. Mogę zapewnić, że posiadamy i jedno, i drugie – mówi Bülent Özdemir, Gülermak A.Ş., przedstawiciel konsorcjum wykonawców.
Zadaniem wykonawcy bemowskiego odcinka II linii metra będzie zarówno zaprojektowanie, jak i wykonanie całej infrastruktury podziemnej kolei. Na południowo-zachodnim końcu linii M2 powstaną trzy stacje: C03 „Lazurowa” po południowej stronie ul. Górczewskiej w rejonie ul. Lazurowej, C02 „Chrzanów” w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej, a także C01 „Karolin” w rejonie zbiegu ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ostatnią z nich wybudowana zostanie również nowa Stacja Techniczno-Postojowa „Karolin”. To właśnie tam będą zjeżdżały pociągi obsługujące II linię metra. Tam również będą odbywały się ich przeglądy i wszystkie naprawy. Budowany odcinek podziemnej kolei, stację oraz STP połączy w sumie ponad 4 kilometry tuneli – powstaną po dwa, dla każdego z kierunków osobno. Wykonawcy na zrealizowanie projektu wartego 1 622 951 790 zł, będą mieli 48 miesięcy.
Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy