




















Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]




nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


[...]


Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]
Umowa na analizę porealizacyjną w zakresie środowiska gruntowo-wodnego dla S5
Wrocławski Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Lemitor Ochrona Środowiska na wykonanie analizy porealizacyjnej dla drogi S5 w woj. dolnośląskim w zakresie środowiska gruntowo-wodnego.


Informacyjnie:
Na mocy decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23 sierpnia 2010 r. i postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 r. GDDKiA zobowiązana została do wykonania powyższej analizy porealizacyjnej po upływie roku od oddania do ruchu drogi ekspresowej S5 Korzeńsko – Wrocław. Głównym celem wykonanej analizy będzie weryfikacja założeń dotyczących przewidywanego charakteru i zakresu oddziaływania inwestycji na środowisko, które zostały zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 i raporcie o oddziaływaniu na środowisko, a rzeczywistym oddziaływaniem inwestycji, po uwzględnieniu działań podjętych w celu jego ograniczenia. Wykonawca wykona badania i pomiary, dzięki którym sprawdzi skuteczność zastosowanych metod ochrony np. ekranów akustycznych, a także określi czy inne obszary mają być objęte dodatkową ochroną np. ze względu na przekroczenie norm hałasu.
Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017.
Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu 6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław
Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017.
Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu 6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław

Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.