YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Umowa na analizę porealizacyjną w zakresie środowiska gruntowo-wodnego dla S5

Wrocławski Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Lemitor Ochrona Środowiska na wykonanie analizy porealizacyjnej dla drogi S5 w woj. dolnośląskim w zakresie środowiska gruntowo-wodnego.



Droga S5, fot. GDDKiA O/WrocławWykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia w zakresie środowiska gruntowo-wodnego zrealizuje firma Lemitor Ochrona Środowiska Sp. z o.o. Sp. K. Umowny termin realizacji zadania został określony do 30 kwietnia 2019 r.



Informacyjnie:

Na mocy decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23 sierpnia 2010 r. i postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 r. GDDKiA zobowiązana została do wykonania powyższej analizy porealizacyjnej po upływie roku od oddania do ruchu drogi ekspresowej S5 Korzeńsko – Wrocław. Głównym celem wykonanej analizy będzie weryfikacja założeń dotyczących przewidywanego charakteru i zakresu oddziaływania inwestycji na środowisko, które zostały zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 i raporcie o oddziaływaniu na środowisko, a rzeczywistym oddziaływaniem inwestycji, po uwzględnieniu działań podjętych w celu jego ograniczenia. Wykonawca wykona badania i pomiary, dzięki którym sprawdzi skuteczność zastosowanych metod ochrony np. ekranów akustycznych, a także określi czy inne obszary mają być objęte dodatkową ochroną np. ze względu na przekroczenie norm hałasu.



Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017.


Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu 6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Wrocław




Reklamy
Llloyd Acoustics Soletanche Uponor Basf DCS MPWiK Kraków PAM Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję