Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto jeden tunel w Sulejówku 2023-12-01
Gotowy jest nowy tunel pod torami w al. Marszalka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. PLK otworzyły nowy obiekt i jednocześnie podpisały umowę z wykonawcą kolejnego bezkolizyjnego skrzyżowania, które powstanie w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego. [...]

125 lat Grupy Brugg





Przyszłością kolei są szybkie połączenia pasażerskie, kolej aglomeracyjna oraz ruch towarowy
Rozmowa z Ireneuszem Merchel, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.[...]


Czas jako wieloaspektowy czynnik w inwestycjach budowlanych
Każda inwestycja budowlana jest osadzona w sprecyzowanych ramach czasowych, opisanych m.in. w harmonogramie rzeczowo-finansowym, harmonogramie prac projektowych i robót budowlanych czy innych dokumentach, jak umowa z wykonawcą, umowa z ubezpieczycielem. Czas w budownictwie może być sprzymierzeńcem, np. jako naturalny czynnik potrzebny do osiągnięcia dojrzałości konstrukcji. Może także powodować niedogodności, jak choćby w przypadku wystąpienia opóźnień. Jest jednak ponad wszelką wątpliwość istotnym wskaźnikiem mówiącym o efektywności i produktywności w całym budowlanym procesie inwestycyjnym oraz nieubłaganym kryterium miary sukcesu realizacji projektu zakładającego zachowanie terminu.[...]


Iniekcja kompensacyjna skutecznie wsparła drążenie tunelu kolejowego pod łódzkimi kamienicami
Łódzkie kamienice są bezpieczne. Soletanche Polska, wykonawca iniekcji kompensacyjnej – technologii, która wsparła przejście tarczy TBM Katarzyna podsumowuje zakończony pierwszy odcinek prac, w którym zaprojektowany tunel biegnie w świetle istniejących historycznych zabudowań Łodzi.[...]



ULMA dostarcza rozwiązania do budowy jednego z najbardziej skomplikowanych obiektów inżynieryjnych w woj. zachodniopomorskim

Dwunitkowa estakada ES-119 w ciągu drogi ekspresowej S6, realizowana w ramach budowy Obwodnicy Koszalina i Sianowa, z uwagi na warunki gruntowe stanowi jeden z najbardziej skomplikowanych obiektów inżynieryjnych w województwie zachodniopomorskim.
ULMA Construccion Polska S.A.



fot. ULMA Construccion Polska S.A.

Powstaje na terenie o skomplikowanej budowie podłoża, gdzie stwierdzono występowanie kilku poziomów wodonośnych oraz wypływów artezyjskich (woda pod ziemią jest pod ciśnieniem).

Obwodnica Koszalina i Sianowa została częściowo oddana do ruchu w 2019 roku razem z odcinkiem S6 Goleniów - Koszalin. Ze względu na trudne warunki gruntowo-wodne na fragmencie Koszalin Wschód do Węzła Sianów Wschód początkowy projekt musiał zostać zmieniony. W lipcu 2021 roku podpisano umowę na dokończenie budowy obwodnicy. Pierwotnie droga miała przebiegać pod linią kolejową Koszalin-Gdańsk, jednak finalnie zaprojektowana została nad linią kolejową w formie estakady o długości blisko 800 m, w najwyższym punkcie licząc 26 m wysokości.

Obiekt ES-119 realizowany jest przy użyciu dwóch metod - metody nasuwania podłużnego oraz nawisowej. Z uwagi na nietypowe warunki podłoża budowa estakady wymagała specjalnie przygotowanych rozwiązań technicznych. Kompleksowe rozwiązania w zakresie deskowań i rusztowań dla tego wymagającego projektu dostarczyła firma ULMA Construccion Polska S.A.

fot. ULMA Construccion Polska S.A.

Do realizacji części obiektu w technologii nasuwania podłużnego wykorzystano formy, których budowa bazowała na uniwersalnym systemie ENKOFORM HMK. Dostarczone przez firmę ULMA stanowisko do nasuwania podłużnego miało długość 30 m, co umożliwiało wykonywanie segmentów o długościach do 29,25 m. W celu zagwarantowania odpowiedniego tempa prac dostarczono rozwiązanie wykorzystujące hydraulikę oraz układ głowic rozformowujących. Układ siłowników wraz z zespołem elementów ślizgowych umożliwiał jednoczesne rozszalowanie całej konstrukcji deskowania w celu uwolnienia wykonanego segmentu. Cała operacja trwała nie dłużej niż 30 minut, a ponowne zaszalowanie oraz niwelacja to proces, który zajmował mniej niż 3 godziny.

Ustrój nośny w części przewidzianej do metody nawisowej realizowany jest za pomocą wózków CVS, które cechuje duża nośność konstrukcji i możliwość realizacji ustrojów o zróżnicowanym przekroju. Na budowie pracuje jednocześnie aż 8 wózków nawisowych, które zaprojektowano do realizacji segmentów o długościach z zakresu od 4 m do 5 m. W celu utrzymania odpowiedniego tempa prac w cyklu 7-dniowym oraz wysokiego stopnia bezpieczeństwa podczas obsługi wózków CVS wykorzystywane są trzy układy hydrauliczne. Podparcie deskowania elementu startowego wykonano z wież podporowych T-60. Ze względu na ograniczoną powierzchnię odsadzek na płytach fundamentowych konieczne było zaprojektowanie części wież jako konstrukcji wzmacnianych opartych na 6 nogach. Pozwoliło to na zagęszczenie podparć i odpowiednie przeniesienie obciążeń na podłoże. System wieżowy T-60 umożliwia zastosowanie podestów rusztowaniowych BRIO oraz przestawnych drabin, które stanowią bezpieczne miejsce pracy oraz zapewniają sprawną komunikację. Konstrukcję segmentu startowego na filarze wykonano w dwóch etapach przy użyciu deskowania uniwersalnego ENKOFORM HMK, dopasowanego do wymaganej, złożonej geometrii elementu.

fot. ULMA Construccion Polska S.A.

W celu zapewnienia wysokich standardów bezpieczeństwa i utrzymania odpowiedniego tempa prac podczas realizacji obiektów mostowych w technologii nawisowej i nasuwania podłużnego warto postawić na sprawdzone systemy, wiedzę i doświadczenie. Bogate portfolio projektów ULMA w zakresie tych technologii oraz indywidualne podejście do klienta pozwalają nam oferować najlepsze rozwiązania dla każdej inwestycji.





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Keller Soletanche Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję