YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA: W 2021 r. przetargi na 660 km dróg
W 2021 roku GDDKiA ogłosi przetargi na 660 km dróg krajowych. Będzie to w sumie 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras o ponad 330 km. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 17,6 mld zł. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowo-Techniczne HYDROPREZENTACJE,12-14.10.2020, Krynica-Zdrój 2020-10-12
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Kierowcy: beton na drogach to dobre rozwiązanie
Prawie 60% kierowców w Polsce dobrze ocenia rosnącą liczbę budowanych dróg o nawierzchniach betonowych w sieci autostrad i dróg krajowych, a prawie 50% – w sieci dróg samorządowych – tak wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2020 r. przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz Data Tribe. Blisko 40% użytkowników dróg wskazało, że przy wyborze rodzaju nawierzchni drogi, najważniejsze dla administracji poza ceną, powinno być obciążenie ruchem.[...]


Spacer po budowie Fabryki Norblina
Soletanche Polska w niestandardowy sposób podsumowuje prace z zakresu fundamentowania specjalistycznego na budowie Fabryki Norblina. Wykonano 1423 kolumn w technologii jet–grouting oraz 18 672 m² ścian szczelinowych. Po podziemiach obiektu oprowadza Michał Kurzeja, Kierownik Robót Soletanche Polska. Prace realizowane były w ramach kontraktu z Grupą Capital Park.[...]



Układanie nawierzchni betonowej na autostradzie A1

W ramach kontraktu realizowanego w formule „projektuj i buduj” powstaje dwujezdniowy odcinek autostrady A1 od węzła Kamieńsk (bez węzła) do węzła Radomsko (z węzłem). Realizowany w technologii betonowej, 16,7 kilometrowy odcinek C będzie miał po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.



Powstanie też 17 obiektów inżynierskich i 3 MOP-y. W ciągu drogi zostaną przebudowane kolizje z siecią gazową, wodną, energetyczną i telekomunikacyjną. Dodatkowo powstaną przejścia dla zwierząt i przepusty o funkcji ekologicznej.

Z Kamieńska do Radomska do wykonania jest 458 tys. m2 jezdni, czyli ok. 2,5 powierzchni całkowitej Stadionu Narodowego. Grubość nawierzchni wraz z podbudową betonową wynosi 49 cm. Po ułożeniu nawierzchnia poddawana jest uszorstnianiu, tak by uzyskać jak największą przyczepność. Pomiędzy sekcjami montowane są dyble zapobiegające „klawiszowaniu” nawierzchni. Na jezdniach rozprowadzających i wiaduktach układana jest nawierzchnia bitumiczna.

Zaawansowanie prac na odcinku od Kamieńska do Radomska wynosi ponad 58%, w tym nawierzchni betonowej na jezdni wschodniej 80%. Budowane są nowe wiadukty - STRABAG poza budową nawierzchni prowadzi prace na obiektach mostowych, budowana jest infrastruktura MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych), montowane są ekrany akustyczne, bariery stalowe oraz prowadzone są prace wykończeniowe przy humusowaniu skarp i umocnieniu rowów.

STRABAG jest odpowiedzialny także za układanie nawierzchni betonowej, w ramach współpracy z firmą Budimex – liderem konsorcjum, na 16 km odcinku A od węzła Tuszyn do węzła Piotrków Trybunalski.

Pracownicy firmy STRABAG zakończyli układanie nawierzchni betonowej na jezdni zachodniej odcinka A, a obecnie trwają prace wykończeniowe – montowane są bariery stalowe i betonowe, ekrany akustyczne i wykonywane jest oznakowanie poziome celem udostępnienia jezdni zachodniej kierowcom, tak by po przełożeniu ruchu można było rozpocząć prace na jezdni wschodniej.

Do końca 2020 roku będzie sukcesywnie przekładany ruch na nową jezdnię ciągu głównego autostrady A1, tak by możliwe było rozpoczęcie prac na jezdni zachodniej, z której obecnie korzystają kierowcy. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa na budowanych odcinkach drogi. Na całym 32 km odcinku powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu.

Źródło, zdjęcie i film: STRABAG sp. z o.o.





Reklamy
Eurovia Keller Noe PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Luxo Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję