REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Układanie nawierzchni betonowej na autostradzie A1

W ramach kontraktu realizowanego w formule „projektuj i buduj” powstaje dwujezdniowy odcinek autostrady A1 od węzła Kamieńsk (bez węzła) do węzła Radomsko (z węzłem). Realizowany w technologii betonowej, 16,7 kilometrowy odcinek C będzie miał po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Powstanie też 17 obiektów inżynierskich i 3 MOP-y. W ciągu drogi zostaną przebudowane kolizje z siecią gazową, wodną, energetyczną i telekomunikacyjną. Dodatkowo powstaną przejścia dla zwierząt i przepusty o funkcji ekologicznej.

Z Kamieńska do Radomska do wykonania jest 458 tys. m2 jezdni, czyli ok. 2,5 powierzchni całkowitej Stadionu Narodowego. Grubość nawierzchni wraz z podbudową betonową wynosi 49 cm. Po ułożeniu nawierzchnia poddawana jest uszorstnianiu, tak by uzyskać jak największą przyczepność. Pomiędzy sekcjami montowane są dyble zapobiegające „klawiszowaniu” nawierzchni. Na jezdniach rozprowadzających i wiaduktach układana jest nawierzchnia bitumiczna.

Zaawansowanie prac na odcinku od Kamieńska do Radomska wynosi ponad 58%, w tym nawierzchni betonowej na jezdni wschodniej 80%. Budowane są nowe wiadukty – STRABAG poza budową nawierzchni prowadzi prace na obiektach mostowych, budowana jest infrastruktura MOP (Miejsc Obsługi Podróżnych), montowane są ekrany akustyczne, bariery stalowe oraz prowadzone są prace wykończeniowe przy humusowaniu skarp i umocnieniu rowów.

STRABAG jest odpowiedzialny także za układanie nawierzchni betonowej, w ramach współpracy z firmą Budimex – liderem konsorcjum, na 16 km odcinku A od węzła Tuszyn do węzła Piotrków Trybunalski.

Pracownicy firmy STRABAG zakończyli układanie nawierzchni betonowej na jezdni zachodniej odcinka A, a obecnie trwają prace wykończeniowe – montowane są bariery stalowe i betonowe, ekrany akustyczne i wykonywane jest oznakowanie poziome celem udostępnienia jezdni zachodniej kierowcom, tak by po przełożeniu ruchu można było rozpocząć prace na jezdni wschodniej.

Do końca 2020 roku będzie sukcesywnie przekładany ruch na nową jezdnię ciągu głównego autostrady A1, tak by możliwe było rozpoczęcie prac na jezdni zachodniej, z której obecnie korzystają kierowcy. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa na budowanych odcinkach drogi. Na całym 32 km odcinku powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu.

Źródło, zdjęcie i film: STRABAG sp. z o.o.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA