Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


DK11 rondo Janiska – węzeł Kołobrzeg Wschód
Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Udostępniono pierwszą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego

Od 29 listopada br. kierowcy mogą korzystać z pierwszej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. Kierowcy mają do dyspozycji ok. 9,6 km nowej drogi, po jednym pasie w każdym kierunku.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Obwodnica przebiega po wschodniej stronie  Tomaszowa Lubelskiego. Dzięki niej  odetchną mieszkańcy miasta.  Pierwsza nitka przejmie  ruch tranzytowy, w tym m. in. ciężarówki jadące w kierunku Hrebennego czy  Zamościa,  a także  część ruchu lokalnego. Zgodnie z ostatnim badaniem w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu  2020/21, przez Tomaszów Lubelski przejeżdża ok. 18 tys.  pojazdów  w ciągu doby. 

- Z oddawaną dzisiaj do ruchu obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, od początku roku udostępniliśmy kierowcom 18 odcinków nowych dróg o łącznej długości  nieco  ponad 192 km.  To nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Do końca roku udostępnimy  kolejne odcinki  również w innych województwach – powiedział Tomasz Żuchowski,  p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Tymczasowa organizacja ruchu

Ze względu na prowadzone prace przy budowie drugiej (prawej) jezdni, na obwodnicy obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 70 km/h, natomiast  na odcinku kilkuset metrów, w rejonie Kolonii  Łaszczówka i wiaduktu w ciągu ul. Tomaszowskiej, gdzie jest wyjazd i wjazd na budowę,  do 40 km/h. Drogowcy proszą o ostrożną jazdę i stosowanie się do tymczasowego oznakowania.

Budowa obwodnicy  rozpoczęła  się wiosną 2019 r.  Jesienią 2020 r. podpisano z wykonawcą aneks do umowy, którego przedmiotem jest  budowa drugiej nitki obwodnicy. GDDKiA planuje, że  prace  te zakończą  się w ostatnim kwartale 2022 r.  Pierwotnie budowa drugiej jezdni  planowana była na  lata  2025-2026, a podpisanie aneksu z obecnym wykonawcą pozwoli przyspieszyć  udostępnienie pełnego przekroju trasy  o co najmniej trzy  lata.

W  ramach inwestycji  powstało  14 obiektów inżynierskich, w tym sześć wiaduktów pełniących dodatkowo funkcję przejść  dla zwierząt średnich i małych, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz  urządzenia ochrony środowiska. Wybudowane również zostały dwa węzły drogowe: Tomaszów Lubelski Północ na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 850 i  węzeł Tomaszów Lubelski Południe  na włączeniu do DK17.

Liczby:
- Długość obwodnicy  -  ok. 9,6 km,
- Długość drugiej jezdni między węzłami  -  ok. 5,4 km,
- Koszt budowy dwóch jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem)  -  ok. 365 mln zł,
- Koszt budowy drugiej jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi  i nadzorem)  -  ok. 77 mln zł,
- Dofinansowanie z UE (Program Operacyjny Infrastruktura i  Środowisko) -  ok. 140 mln zł.

Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/




Reklamy
Porr SG Pam Keller GEO-Instruments Soletanche Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję