


























Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Udostępniono pierwszą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego
Od 29 listopada br. kierowcy mogą korzystać z pierwszej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. Kierowcy mają do dyspozycji ok. 9,6 km nowej drogi, po jednym pasie w każdym kierunku.


Obwodnica przebiega po wschodniej stronie Tomaszowa Lubelskiego. Dzięki niej odetchną mieszkańcy miasta. Pierwsza nitka przejmie ruch tranzytowy, w tym m. in. ciężarówki jadące w kierunku Hrebennego czy Zamościa, a także część ruchu lokalnego. Zgodnie z ostatnim badaniem w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21, przez Tomaszów Lubelski przejeżdża ok. 18 tys. pojazdów w ciągu doby.
- Z oddawaną dzisiaj do ruchu obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, od początku roku udostępniliśmy kierowcom 18 odcinków nowych dróg o łącznej długości nieco ponad 192 km. To nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Do końca roku udostępnimy kolejne odcinki również w innych województwach – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Tymczasowa organizacja ruchu
Ze względu na prowadzone prace przy budowie drugiej (prawej) jezdni, na obwodnicy obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 70 km/h, natomiast na odcinku kilkuset metrów, w rejonie Kolonii Łaszczówka i wiaduktu w ciągu ul. Tomaszowskiej, gdzie jest wyjazd i wjazd na budowę, do 40 km/h. Drogowcy proszą o ostrożną jazdę i stosowanie się do tymczasowego oznakowania.
Budowa obwodnicy rozpoczęła się wiosną 2019 r. Jesienią 2020 r. podpisano z wykonawcą aneks do umowy, którego przedmiotem jest budowa drugiej nitki obwodnicy. GDDKiA planuje, że prace te zakończą się w ostatnim kwartale 2022 r. Pierwotnie budowa drugiej jezdni planowana była na lata 2025-2026, a podpisanie aneksu z obecnym wykonawcą pozwoli przyspieszyć udostępnienie pełnego przekroju trasy o co najmniej trzy lata.
W ramach inwestycji powstało 14 obiektów inżynierskich, w tym sześć wiaduktów pełniących dodatkowo funkcję przejść dla zwierząt średnich i małych, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz urządzenia ochrony środowiska. Wybudowane również zostały dwa węzły drogowe: Tomaszów Lubelski Północ na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 850 i węzeł Tomaszów Lubelski Południe na włączeniu do DK17.
Liczby:
- Długość obwodnicy - ok. 9,6 km,
- Długość drugiej jezdni między węzłami - ok. 5,4 km,
- Koszt budowy dwóch jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem) - ok. 365 mln zł,
- Koszt budowy drugiej jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi i nadzorem) - ok. 77 mln zł,
- Dofinansowanie z UE (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko) - ok. 140 mln zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
- Z oddawaną dzisiaj do ruchu obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, od początku roku udostępniliśmy kierowcom 18 odcinków nowych dróg o łącznej długości nieco ponad 192 km. To nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Do końca roku udostępnimy kolejne odcinki również w innych województwach – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Tymczasowa organizacja ruchu
Ze względu na prowadzone prace przy budowie drugiej (prawej) jezdni, na obwodnicy obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 70 km/h, natomiast na odcinku kilkuset metrów, w rejonie Kolonii Łaszczówka i wiaduktu w ciągu ul. Tomaszowskiej, gdzie jest wyjazd i wjazd na budowę, do 40 km/h. Drogowcy proszą o ostrożną jazdę i stosowanie się do tymczasowego oznakowania.
Budowa obwodnicy rozpoczęła się wiosną 2019 r. Jesienią 2020 r. podpisano z wykonawcą aneks do umowy, którego przedmiotem jest budowa drugiej nitki obwodnicy. GDDKiA planuje, że prace te zakończą się w ostatnim kwartale 2022 r. Pierwotnie budowa drugiej jezdni planowana była na lata 2025-2026, a podpisanie aneksu z obecnym wykonawcą pozwoli przyspieszyć udostępnienie pełnego przekroju trasy o co najmniej trzy lata.
W ramach inwestycji powstało 14 obiektów inżynierskich, w tym sześć wiaduktów pełniących dodatkowo funkcję przejść dla zwierząt średnich i małych, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz urządzenia ochrony środowiska. Wybudowane również zostały dwa węzły drogowe: Tomaszów Lubelski Północ na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 850 i węzeł Tomaszów Lubelski Południe na włączeniu do DK17.
Liczby:
- Długość obwodnicy - ok. 9,6 km,
- Długość drugiej jezdni między węzłami - ok. 5,4 km,
- Koszt budowy dwóch jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem) - ok. 365 mln zł,
- Koszt budowy drugiej jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi i nadzorem) - ok. 77 mln zł,
- Dofinansowanie z UE (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko) - ok. 140 mln zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.