















Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Trzeci zbiornik terminalu LNG w Świnoujściu
W trzy tygodnie na terenie Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu wzniesiono ścianę trzeciego zbiornika magazynowego skroplonego gazu ziemnego (LNG). Zadanie realizuje konsorcjum PORR SA (lider) i TGE Gas Engineering GmbH w ramach rozbudowy części lądowej gazoportu. Właścicielem terminalu jest GAZ-SYSTEM, który rozbudowuje obiekt.
PORR SA
PORR SA


Wznoszenie ściany trzeciego zbiornika o nazwie TK-2013 poprzedziły prace ziemne oraz wykonanie płyty fundamentowej pod zbiornik, w ramach którego zużyto 5 tys. m3 betonu. We wrześniu, pół roku po uzyskaniu przez wykonawcę pozwolenia na budowę, przystąpiono do budowy ściany stanowiącej obudowę zewnętrzną zbiornika LNG.
Prace prowadzono w technologii deskowania ślizgowego. Dla zachowania ciągłości betonowania operacja była prowadzona w sposób nieprzerwany, to jest w cyklu 24 godziny przez siedem dni w tygodniu. Na każdej zmianie zaangażowanych było ok. 115 pracowników wraz z nadzorem. Betonowanie odbywało się za pomocą dwóch pomp samochodowych, ustawionych wewnątrz zbiornika. Operację obsługiwały również trzy żurawie wieżowe oraz – na wypadek załamania pogody – wspierający dźwig samojezdny.
Betonowanie ściany zakończono po 22 dniach i 23 nocach. Do wzniesienia potężnego obiektu o wysokości ponad 41 m oraz obwodzie ponad 262 m wykorzystano przeszło 9 tys. m3 betonu, 1230 t zbrojenia, ponad 17 km rur osłonowych kabli sprężających i 100 t marek stalowych.
Prace prowadzono w technologii deskowania ślizgowego. Dla zachowania ciągłości betonowania operacja była prowadzona w sposób nieprzerwany, to jest w cyklu 24 godziny przez siedem dni w tygodniu. Na każdej zmianie zaangażowanych było ok. 115 pracowników wraz z nadzorem. Betonowanie odbywało się za pomocą dwóch pomp samochodowych, ustawionych wewnątrz zbiornika. Operację obsługiwały również trzy żurawie wieżowe oraz – na wypadek załamania pogody – wspierający dźwig samojezdny.
Betonowanie ściany zakończono po 22 dniach i 23 nocach. Do wzniesienia potężnego obiektu o wysokości ponad 41 m oraz obwodzie ponad 262 m wykorzystano przeszło 9 tys. m3 betonu, 1230 t zbrojenia, ponad 17 km rur osłonowych kabli sprężających i 100 t marek stalowych.
Po ukończeniu prac zbiornik będzie miał wysokość ok. 55 m (wliczając w to konstrukcję żelbetową wraz z kopułą) oraz średnicę zewnętrzną ponad 80 m. Jego pojemność wyniesie 180 tys. m3, czyli będzie większa niż dwóch już istniejących, eksploatowanych zbiorników (po 160 tys. m3 pojemności). W sumie we wszystkich trzech zbiornikach będzie się więc mieściło pół miliona m3 skroplonego gazu ziemnego.
Rozbudowa części lądowej terminalu poza samym zbiornikiem obejmuje również budowę nowego budynku podstacji elektrycznej i budynku kompresorów BOG, estakad i rurociągów technologicznych oraz niezbędnych dróg i instalacji towarzyszących. Zadanie zostanie zrealizowane do końca 2023 r.
Konsorcjum PORR i TGE Gas Engineering odpowiada za całość prac ujętych w programie rozbudowy świnoujskiego gazoportu. Plany rozbudowy części lądowej terminalu zakładają ponadto zaprojektowanie i wykonanie montażu dodatkowych regazyfikatorów SCV w instalacji regazyfikacji LNG. W ramach rozbudowy części morskiej gazoportu powstanie nowe nabrzeże statkowe wraz z estakadą.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.