REKLAMA
Kolej Wiadomości
3 Minuty czytania

Trwają prace na stacji w Rawiczu

Podróżni zyskali nowy peron na stacji w Rawiczu. Powstaną też windy. W Rawiczu dwa wiadukty zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe. Inwestycję PLK w Rawiczu realizowane są w ramach modernizacji linii Rawicz – Czempiń.

Prace przy peronie nr 1 w Rawiczu, fot. PKP PLK
Prace przy peronie nr 1 w Rawiczu, fot. PKP PLK
Podróżni w Rawiczu zyskują oczekiwane warunki do korzystania z kolei. Do pociągów można wsiadać z nowego peronu nr 2. Już budowane jest przejście podziemne, które zapewni łatwe i bezpieczne dojście na perony. Będzie także wyposażone w windy. Na czas prac dostępne jest tymczasowe dojście, uwzględniające także potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Przy budynku dworca zmienia się peron nr 1. Wykonawca wywozi gruz i oczyszcza teren. Jeszcze w tym roku podróżni zyskają nowoczesny i funkcjonalny obiekt, który zapewni wszystkim wygodne korzystanie z pociągów. Będzie jaśniejsze oświetlenie i antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi. Komfort podróżnych zwiększy nowa wiata, ławki i czytelna informacja pasażerska oraz monitoring.

Bezpieczeństwo i komunikację w Rawiczu poprawią nowe wiadukty na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe.

Jadąc z Wrocławia do Poznania na stacjach przed Lesznem, w Bojanowie i Kaczkowie efektem inwestycji „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” jest lepszy standard obsługi na peronach – pasażerowie wysiadają bezpieczniej i wygodniej. Zamontowano też nowe oświetlenie i nagłośnienie.

Zmienia się nie tylko stacja w Rawiczu


Na odcinku Czempiń – Leszno w Kościanie podróżni korzystają z podwyższonego i wyposażonego w wiatę peronu nr 2. Prace toczą się na sąsiednim obiekcie przy budynku dworca. Równocześnie postępuje budowa wiaduktów na ul. Młyńskiej i Gostyńskiej oraz tunelu pieszo-rowerowego w ul. Wyzwolenia. W Starym Bojanowie do dyspozycji podróżnych są dwa nowoczesne perony. Wykonawca pracuje przy tunelu. Zakończyła się modernizacja przejazdu na ul. Szkolnej.

W Lesznie prace koncentrują się w przejściu podziemnym oraz na peronie nr 1. Wykonawca usunął już niespodziewane kolizje, na które napotkał przy budowie wiaduktu na ul. Wilkowickiej. Wkrótce rozpocznie kolejny etap – budowę następnych przyczółków. Prace objęły przejście podziemne w ul. Okrężnej. Będą modernizowane przejazdy kolejowo-drogowe na ul. 1 Maja oraz Dożynkowej.

Linią z Poznania do Wrocławia, na wcześniej zmodernizowanych odcinkach Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń, pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach. Trwają prace na środkowym odcinku, montowany jest tor i sieć trakcyjna. Działa specjalistyczny sprzęt, m.in. nowoczesne pojazdy sieciowe.

Po zmianie wykonawcy, podpisana w maju przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowa ze spółką Torpol zapewniła kontynuację robót na ważnej dla podróżnych i mieszkańców linii.

Inwestycja planowana jest do końca 2020 r. Po zakończeniu prac na odcinku granica województwa dolnośląskiego – Czempiń i zyskaniu niezbędnych dokumentów, podróż między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska najszybszym pociągiem zajmie ok. 1:30 h. Wzrośnie bezpieczeństwo i komfort pasażerów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”. Warte ponad 1,5 mld zł prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).


Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA