Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Trwają prace na stacji Skarżysko-Kamienna

Na stacji Skarżysko-Kamienna trwają prace przy budowie przejścia podziemnego i peronów. Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych w 2022 r. podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów.



  Zdjęcie: Krzysztof Dzidek, www.plk-sa.pl
Na stacji Skarżysko-Kamienna wykonawca pracuje przy budowie konstrukcji przejścia podziemnego. Widać już konstrukcje schodów od strony budynku dworca oraz schodów i pochylni przy zejściu do przejścia od strony ul. Towarowej. Wykonawca sukcesywnie będzie prowadził wykopy pod kolejnymi torami. Roboty są realizowane przy utrzymanym ruchu pociągów.

Przejście podziemne na stacji w Skarżysku-Kamiennej będzie poprowadzone pod 14 torami. Zostanie wyposażone w windy i pochylnie. Ułatwi drogę do pociągu osobom o  ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i  niedowidzących. Mieszkańcy miasta zyskają wygodniejszą niż dotychczas komunikację z jednej na drugą stronę torów.

Nowe perony w budowie dla komfortu podróżujących koleją


W Skarżysku-Kamiennej postępują prace przy budowie nowego peronu nr 1 (przy budynku dworca). Na podwyższonym obiekcie, ułożono już część nowych płyt peronowych. Docelowo cały peron zyska nową nawierzchnię, ławki i gabloty z informacją o rozkładzie. Budowana jest nowa nastawnia, która zastąpi budynek dyżurnego zlokalizowany obecnie na peronie nr 2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na przebudowę peronu nr 2. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. Rozpoczął się już demontaż starego peronu.

Dla podróżnych i mieszkańców podczas prac zapewniona jest bezpieczna komunikacja przez stację Skarżysko-Kamienna. Na peron 3 można dojść tymczasowym przejściem w poziomie szyn od budynku dworca. Komunikacja do ul. Towarowej prowadzi z wykorzystaniem pozostawionego fragmentu kładki.

Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wynosi 37,7 mln zł netto. Komplementarna inwestycja – rewitalizacja peronu nr 2 na stacji Skarżysko-Kamienna jest realizowana w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” o wartości ok. 7 mln netto. Realizacja inwestycji na lata 2020-2022.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Soletanche Keller Porr Optem Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję