


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Trwają prace na stacji Skarżysko-Kamienna
Na stacji Skarżysko-Kamienna trwają prace przy budowie przejścia podziemnego i peronów. Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych w 2022 r. podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów.


Na stacji Skarżysko-Kamienna wykonawca pracuje przy budowie konstrukcji przejścia podziemnego. Widać już konstrukcje schodów od strony budynku dworca oraz schodów i pochylni przy zejściu do przejścia od strony ul. Towarowej. Wykonawca sukcesywnie będzie prowadził wykopy pod kolejnymi torami. Roboty są realizowane przy utrzymanym ruchu pociągów.
Przejście podziemne na stacji w Skarżysku-Kamiennej będzie poprowadzone pod 14 torami. Zostanie wyposażone w windy i pochylnie. Ułatwi drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Mieszkańcy miasta zyskają wygodniejszą niż dotychczas komunikację z jednej na drugą stronę torów.
Nowe perony w budowie dla komfortu podróżujących koleją
W Skarżysku-Kamiennej postępują prace przy budowie nowego peronu nr 1 (przy budynku dworca). Na podwyższonym obiekcie, ułożono już część nowych płyt peronowych. Docelowo cały peron zyska nową nawierzchnię, ławki i gabloty z informacją o rozkładzie. Budowana jest nowa nastawnia, która zastąpi budynek dyżurnego zlokalizowany obecnie na peronie nr 2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na przebudowę peronu nr 2. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. Rozpoczął się już demontaż starego peronu.
Dla podróżnych i mieszkańców podczas prac zapewniona jest bezpieczna komunikacja przez stację Skarżysko-Kamienna. Na peron 3 można dojść tymczasowym przejściem w poziomie szyn od budynku dworca. Komunikacja do ul. Towarowej prowadzi z wykorzystaniem pozostawionego fragmentu kładki.
Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wynosi 37,7 mln zł netto. Komplementarna inwestycja – rewitalizacja peronu nr 2 na stacji Skarżysko-Kamienna jest realizowana w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” o wartości ok. 7 mln netto. Realizacja inwestycji na lata 2020-2022.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Przejście podziemne na stacji w Skarżysku-Kamiennej będzie poprowadzone pod 14 torami. Zostanie wyposażone w windy i pochylnie. Ułatwi drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Mieszkańcy miasta zyskają wygodniejszą niż dotychczas komunikację z jednej na drugą stronę torów.
Nowe perony w budowie dla komfortu podróżujących koleją
W Skarżysku-Kamiennej postępują prace przy budowie nowego peronu nr 1 (przy budynku dworca). Na podwyższonym obiekcie, ułożono już część nowych płyt peronowych. Docelowo cały peron zyska nową nawierzchnię, ławki i gabloty z informacją o rozkładzie. Budowana jest nowa nastawnia, która zastąpi budynek dyżurnego zlokalizowany obecnie na peronie nr 2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na przebudowę peronu nr 2. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. Rozpoczął się już demontaż starego peronu.
Dla podróżnych i mieszkańców podczas prac zapewniona jest bezpieczna komunikacja przez stację Skarżysko-Kamienna. Na peron 3 można dojść tymczasowym przejściem w poziomie szyn od budynku dworca. Komunikacja do ul. Towarowej prowadzi z wykorzystaniem pozostawionego fragmentu kładki.
Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wynosi 37,7 mln zł netto. Komplementarna inwestycja – rewitalizacja peronu nr 2 na stacji Skarżysko-Kamienna jest realizowana w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” o wartości ok. 7 mln netto. Realizacja inwestycji na lata 2020-2022.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.