YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Aktualizacja PBDK
Wczoraj światło dzienne ujrzała aktualizacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Dzięki aktualizacji zostanie zrealizowanych więcej inwestycji drogowych za 135 mld zł. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



Trwają prace na linii obwodowej w Warszawie

Sprawnie przebiegają prace na linii obwodowej w Warszawie. Już rozebrano wiadukty nad czterema ulicami, znikają stare perony Warszawa Zachodnia, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło.



W ramach prac na linii obwodowej w Warszawie wykonawca (konsorcjum firm Budimex, STRABAG i ZUE) już zdemontował tory, sieć trakcyjną i słupy. Sprawnie zostały rozebrane przęsła wiaduktów nad ul. Kasprzaka, Wolską, Obozową oraz Zawiszy. Równolegle toczą się prace na stacjach. Rozebrane zostały elementy prefabrykowane peronów Warszawa Zachodnia, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło. Zgodnie z planem oraz wykonaną wcześniej inwentaryzacją, wykarczowano drzewa kolidujące z inwestycją. Wykonawca zapewnił sprawne prowadzenie robót. Zgromadził wszystkie potrzebne na budowie szyny i podkłady. Przygotowane są elementy i materiały do budowy nowych peronów.

Obecnie trwają roboty związane z przebudową peronów. Likwidowane są tzw. kolizje – przebudowa infrastruktury niekolejowej (instalacja telekomunikacyjna, wodna, gazowa). Ustalane jest optymalne rozwiązanie związane z zagospodarowaniem bunkra z II wojny światowej. Wykonawca oczekuje na dodatkową decyzję konserwatora zabytków. Nie wstrzymuje to obecnie prac na linii obwodowej.

Podczas prac wykonawca maksymalnie ogranicza zmiany w ruchu drogowym. Skrócony jest zakres zamknięć podczas przebudowy wiaduktu przy ul. Kasprzaka i dotrzymywane ustalone terminy. Rozbiórka wiaduktów nad ul. Wolską została ograniczona do jednego weekendu, wobec planowanych dwóch. Prace w ciągu ul. Obozowej wstrzymane były na blisko miesiąc tylko ze względu na decyzje konserwatorów zabytków. Natychmiast, w dniu otrzymania zezwolenia na wznowienie robót, wiadukt rozebrano.


Organizacja ruchu


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., modernizację linii obwodowej - z myślą o dobrej organizacji ruchu w mieście i maksymalnym ograniczeniu zmian dla mieszkańców - z wyprzedzeniem w 2015 r. przedstawiły i uzgodniły z Miastem. Wskazane przez miasto wymagania, dotyczące organizacji ruchu na czas przebudowy, zostały uwzględnione w dokumentach przetargowych. Wynikały one z opracowanej na zlecenie Miasta analizy ruchu, która miała zminimalizować wpływ planowanych robót przy budowie II linii metra w latach 2016-2018 na funkcjonowanie układu drogowego i transportowego w Warszawie. Ustalono wówczas czas całkowitego zamknięcia ulicy Obozowej dla ruchu pojazdów i tramwajów na cztery miesiące.

W ramach merytorycznej współpracy z Miastem, wykonawca i inwestor przekazują dane o rozwiązywanych problemach – niezależnych od PLK i wykonawcy, które pojawiają się przy inwestycji. Miasto otrzymuje wszystkie dokumenty niezbędne do wydania zgód na czasowe zamknięcia ulic. Jest informowane o tym, co może mieć znaczenie dla organizacji komunikacji w Warszawie i umożliwia ocenę zmian i właściwą koordynację inwestycji Miasta i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Działania, prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii obwodowej, są zgodne z harmonogramem i podpisaną umową.


Dla kolei i miasta


Wspólnie z miastem wypracowano rozwiązania, które zwiększą dostępność do kolei m.in. przez budowę nowych przystanków kolejowych: Warszawa Obozowa oraz Warszawa Powązki. Uwzględniono postulaty strony miejskiej, dotyczące poszerzenia chodników i ścieżek rowerowych w obrębie wiaduktu przy ul. Obozowej i Kasprzaka. Zaprojektowane zostały dodatkowe rozwiązania w obrębie przystanku kolejowego Warszawa Koło, tj. schody ruchome, a także 2 kładki dla pieszych. To m.in. stworzy zintegrowany węzeł przesiadkowy w rejonie nowej stacji metra Warszawa Młynów.

Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia-Warszawa Gdańska)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dofinansowanie projektu wynosi 85 proc.

Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
BASF Mosty Polskie Uponor MPWIK Menard E droga Keller DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję