YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Mota-Engil Central Europe wybuduję obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego
17 listopada podpisano umowę na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Wykonawca inwestycji (Mota-Engil Central Europe) może już aktualizować dokumentację. Kierowcy pojadą nową trasą wiosną 2021 r. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe 2017 „MOSTY. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy”, 28-29.11.2017, Wrocław 2017-11-28
Katedra Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa oraz Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej serdecznie zapraszają na Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe 2017: „MOSTY. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy”, które odbędzie się w dniach 28-29 listopada 2017 r. we Wrocławiu. Seminarium zostanie poprzedzone warsztatami WorkShop, które odbędą się 27 listopada 2017 r.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.[...]



Trwają prace na linii obwodowej w Warszawie

Sprawnie przebiegają prace na linii obwodowej w Warszawie. Już rozebrano wiadukty nad czterema ulicami, znikają stare perony Warszawa Zachodnia, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło.



W ramach prac na linii obwodowej w Warszawie wykonawca (konsorcjum firm Budimex, STRABAG i ZUE) już zdemontował tory, sieć trakcyjną i słupy. Sprawnie zostały rozebrane przęsła wiaduktów nad ul. Kasprzaka, Wolską, Obozową oraz Zawiszy. Równolegle toczą się prace na stacjach. Rozebrane zostały elementy prefabrykowane peronów Warszawa Zachodnia, Warszawa Kasprzaka, Warszawa Koło. Zgodnie z planem oraz wykonaną wcześniej inwentaryzacją, wykarczowano drzewa kolidujące z inwestycją. Wykonawca zapewnił sprawne prowadzenie robót. Zgromadził wszystkie potrzebne na budowie szyny i podkłady. Przygotowane są elementy i materiały do budowy nowych peronów.

Obecnie trwają roboty związane z przebudową peronów. Likwidowane są tzw. kolizje – przebudowa infrastruktury niekolejowej (instalacja telekomunikacyjna, wodna, gazowa). Ustalane jest optymalne rozwiązanie związane z zagospodarowaniem bunkra z II wojny światowej. Wykonawca oczekuje na dodatkową decyzję konserwatora zabytków. Nie wstrzymuje to obecnie prac na linii obwodowej.

Podczas prac wykonawca maksymalnie ogranicza zmiany w ruchu drogowym. Skrócony jest zakres zamknięć podczas przebudowy wiaduktu przy ul. Kasprzaka i dotrzymywane ustalone terminy. Rozbiórka wiaduktów nad ul. Wolską została ograniczona do jednego weekendu, wobec planowanych dwóch. Prace w ciągu ul. Obozowej wstrzymane były na blisko miesiąc tylko ze względu na decyzje konserwatorów zabytków. Natychmiast, w dniu otrzymania zezwolenia na wznowienie robót, wiadukt rozebrano.


Organizacja ruchu


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., modernizację linii obwodowej - z myślą o dobrej organizacji ruchu w mieście i maksymalnym ograniczeniu zmian dla mieszkańców - z wyprzedzeniem w 2015 r. przedstawiły i uzgodniły z Miastem. Wskazane przez miasto wymagania, dotyczące organizacji ruchu na czas przebudowy, zostały uwzględnione w dokumentach przetargowych. Wynikały one z opracowanej na zlecenie Miasta analizy ruchu, która miała zminimalizować wpływ planowanych robót przy budowie II linii metra w latach 2016-2018 na funkcjonowanie układu drogowego i transportowego w Warszawie. Ustalono wówczas czas całkowitego zamknięcia ulicy Obozowej dla ruchu pojazdów i tramwajów na cztery miesiące.

W ramach merytorycznej współpracy z Miastem, wykonawca i inwestor przekazują dane o rozwiązywanych problemach – niezależnych od PLK i wykonawcy, które pojawiają się przy inwestycji. Miasto otrzymuje wszystkie dokumenty niezbędne do wydania zgód na czasowe zamknięcia ulic. Jest informowane o tym, co może mieć znaczenie dla organizacji komunikacji w Warszawie i umożliwia ocenę zmian i właściwą koordynację inwestycji Miasta i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Działania, prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii obwodowej, są zgodne z harmonogramem i podpisaną umową.


Dla kolei i miasta


Wspólnie z miastem wypracowano rozwiązania, które zwiększą dostępność do kolei m.in. przez budowę nowych przystanków kolejowych: Warszawa Obozowa oraz Warszawa Powązki. Uwzględniono postulaty strony miejskiej, dotyczące poszerzenia chodników i ścieżek rowerowych w obrębie wiaduktu przy ul. Obozowej i Kasprzaka. Zaprojektowane zostały dodatkowe rozwiązania w obrębie przystanku kolejowego Warszawa Koło, tj. schody ruchome, a także 2 kładki dla pieszych. To m.in. stworzy zintegrowany węzeł przesiadkowy w rejonie nowej stacji metra Warszawa Młynów.

Projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia-Warszawa Gdańska)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dofinansowanie projektu wynosi 85 proc.

Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Amago Mosty Polskie AARSLEFF Strabag SSAB BASF DCS Budimex
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję