YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Trwają inwestycje kolejowe w Krakowie


Układanie nawierzchni betonowej na autostradzie A1
W ramach kontraktu realizowanego w formule „projektuj i buduj” powstaje dwujezdniowy odcinek autostrady A1 od węzła Kamieńsk (bez węzła) do węzła Radomsko (z węzłem). Realizowany w technologii betonowej, 16,7 kilometrowy odcinek C będzie miał po trzy pasy ruchu w obu kierunkach. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 14-16.09.2020, Rawa Mazowiecka 2020-09-14
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Branża morskiej energetyki wiatrowej czeka na nowe przepisy
W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, a prąd z pierwszych farm wiatrowych ma popłynąć ok. 2025 roku.[...]


Ruszyła modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
7 lipca 2020 r. Budimex SA podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r.[...]



Trwają inwestycje kolejowe w Krakowie



Prace na nowym przystanku w Bronowicach, moście kolejowym nad Wisłą i modernizacja linii w kierunku Skawiny nie zwalniają tempa. Dzięki zaangażowaniu wykonawców i PLK w Krakowie zwiększą się możliwości podróży i dostępność do kolei.

  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP PLK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Wirus nie zatrzymał polskich budów. Inwestycje drogowe i infrastrukturalne muszą się toczyć, ponieważ stanowią motor rozwoju naszej gospodarki. Zarówno w Krakowie, jak i w innych miastach i regionach naszego kraju inwestujemy w Polską kolej - to droga do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna – powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

W czerwcu podróżni skorzystają z przystanku Kraków Bronowice. Dojazd koleją do centrum miasta zajmie kilka minut. Kończą się prace przy czterech peronach oraz łączącym je przejściu podziemnym. Będą w nim lokale usługowe, toalety i pomieszczenia obsługi technicznej. Montowane są windy i schody ruchome. W sąsiedztwie przystanku postępuje budowa chodników. Z nowego przystanku pojedziemy pociągiem w kierunku Katowic, Kraków Airport, Oświęcimia, Trzebini i Krzeszowic.

- W aglomeracji krakowskiej na budowach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prace są kontynuowane. W realizacji są projekty za przeszło 1,5 mld zł. W czasie epidemii koronawirusa przygotowaliśmy takie zasady i warunki współpracy z wykonawcami, by ważne społecznie projekty były kontynuowane i proces inwestycyjny nie zwalniał –
mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace widać na przystanku Kraków Zabłocie, sąsiadującym z nowym mostem kolejowym nad Wisłą. Na nasypie i dwóch estakadach, które wybudowano po wschodniej stronie przystanku, układane są tory. PLK planują, by w maju pojechały tamtędy pierwsze pociągi. Wówczas wykonawcy przystąpią do następnych etapów inwestycji. Rozebrany zostanie stary most i wybudowane będą dwie nowe przeprawy.

Pomiędzy ul. Kopernika, a ul. Miodową, w miejscu starego nasypu, budowane są estakady, na których zaplanowano cztery tory. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Teraz wznoszone są konstrukcje pod kolejne tory. Widać już wszystkie podpory estakad. Układane są kolejne elementy betonowych konstrukcji, a na nich będzie miejsce na tory. Drugi tor będzie gotowy do końca roku, a pozostałe do końca roku 2021.

Nie zwalnia tempo modernizacji linii na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Roboty prowadzone są w kilku lokalizacjach. Na zlecenie PLK wymieniane są tory, systemy sterowania ruchem. Prace obejmują przystanki i stacje oraz perony w nowych lokalizacjach. Na stacji Kraków Bonarka przygotowane są nowe perony i kładka dla podróżnych. Wykonawcy przebudowują przejazd kolejowo-drogowego przy ul. Fredry.
  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP PLK
Zmienia się oblicze kolei w Krakowie

Obecnie PLK w aglomeracji krakowskiej realizują inwestycje za przeszło 1,5 mld zł. Powstają nowe przystanki, mosty, estakady i wiadukty. Dzięki dodatkowym torom pomiędzy najważniejszymi stacjami w stolicy Małopolski (Kraków Płaszów – Kraków Główny) będzie można uruchomić dodatkowe połączenia aglomeracyjne. Modernizowane są trasy kolejowe na wschód, zachód i południe, co pomoże usprawnić połączenia regionalne z Tarnowem, Katowicami i Zakopanem.


Realizowane projekty znacznie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji na międzynarodowym korytarzu transportowym E30, który łączy kraje europejskie. Projekty „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” oraz „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Reklamy
Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Palisander Noe Geobrugg Keller Luxo PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję