















1 lutego br. wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu, w rejonie ulic Witosa, Turowicza i Herberta w Krakowie. Zmiana ta będzie polegała na umożliwieniu poruszania się w ciągu ulic Turowicza – Herberta kierującym dwoma pasami jezdni, bez konieczności zmiany pasa ruchu. [...]




Uwaga: zmiana terminu![...]


Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]
Trwa rozbudowa OUOW „Żelazny Most”
Pierwsza faza rozbudowy OUOW „Żelazny Most” zbliża się ku końcowi. Budimex łagodną zimę wykorzystał do realizacji prac wyprzedzających założenia zawarte w harmonogramie w zakresie Fazy 2 i 3. Planowany termin zakończenia całości robót to czerwiec 2022 r.
Autor: Budimex SA
Autor: Budimex SA


Inwestycja realizowana przez Budimex obejmuje działania związane z działaniami przygotowawczymi oraz budowę zapór okalających Kwaterę Południową - zaporę wschodnią zlokalizowaną na terenie Gminy Rudna oraz zaporę zachodnią na terenie Gminy Polkowice. Roboty prowadzone na zlecenie KGHM Polska Miedź S.A. trwają od maja 2018 roku. - OUOW „Żelazny Most” to największy tego typu zbiornik odpadów w Europie. Po zakończeniu prac powstanie kwatera, która będzie w stanie pomieścić około 170 mln metrów sześciennych odpadów po flotacji rudy miedzi – mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA. - Ze względu na strategiczny charakter zadania, pomimo pewnych ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa, prace są kontynuowane z zachowaniem szczególnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy – dodaje Artur Popko.
Pełna realizacja prac planowana jest na połowę 2022 roku. Otwarcie Kwatery Południowej umożliwi rozpoczęcie deponowania w niej odpadów poflotacyjnych na całej jej powierzchni. Wartość kontraktu wynosi 578 mln złotych.
Sprawne działanie
Pełna realizacja prac planowana jest na połowę 2022 roku. Otwarcie Kwatery Południowej umożliwi rozpoczęcie deponowania w niej odpadów poflotacyjnych na całej jej powierzchni. Wartość kontraktu wynosi 578 mln złotych.
Sprawne działanie

Prace ziemne związane z budową zbiornika Fazy I zrealizowane są już w 99 proc., zakończono także betonowanie ślizgowe komór K2 i K3. Obecnie na miejscu trwają roboty wykończeniowe i instalowanie drenażu materacowego, trwa również budowa uszczelniających warstw spoistych. Na najbliższe miesiące planowane jest wykonanie instalacji drenażowych obiektu. - Łagodna zima potraktowała nas łaskawie, umożliwiając realizację wielu prac wcześniej niż zakładaliśmy w harmonogramie. Aktualnie, wyzwaniem pozostają deszczowe dni, których nie brakuje w Polsce w ostatnim czasie – mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA.
Na miejscu pracuje obecnie około 50 podwykonawców, w działania zaangażowanych jest również około 170 jednostek sprzętowych – głównie własnych Budimex.
Obiekt strategiczny
Obiekt Unieszkodliwiania Odpadów Wydobywczych „Żelazny Most” jest miejscem deponowania odpadów z flotacji rud miedzi pochodzących ze wszystkich zakładów górniczych KGHM Polska Miedź S.A. Nowoczesne technologie budowy realizowane przez Budimex zapewnią efektywne użytkowanie obiektu i rozwój KGHM w zagłębiu miedziowym. Inwestor wybrał najbezpieczniejszy wariant konstrukcji oraz uszczelniania zapór zarówno pod względem hydrotechnicznym jak i środowiskowym.
Docelowa objętość Kwatery Południowej ma wynosić około 170 mln m³, długość zapór zewnętrznych około 6400 m, a wysokość maksymalnie 60 m. Szerokość plaż planowana jest na minimum 200 m. Obiekt jest neutralny środowiskowo i w pełni zabezpiecza otoczenie naturalne od wody zebranej w zbiorniku.
Inwestycja OUOW „Żelazny Most” realizowana jest przez Budimex SA Oddział Budownictwa Infrastrukturalnego Południe.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.