YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


GDDKiA wydłuży drogę ekspresową S8 2020-06-05
Droga krajowa nr 8 w Polsce liczy blisko 830 km, z czego w standardzie drogi ekspresowej jest ok. 560 km. W najbliższych latach przybędzie kolejne ok. 80 km dwujezdniowej eski na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



Trwa rozbudowa OUOW „Żelazny Most”

Pierwsza faza rozbudowy OUOW „Żelazny Most” zbliża się ku końcowi. Budimex łagodną zimę wykorzystał do realizacji prac wyprzedzających założenia zawarte w harmonogramie w zakresie Fazy 2 i 3. Planowany termin zakończenia całości robót to czerwiec 2022 r.
Autor: Budimex SA



  Zdjęcie: Budimex
Inwestycja realizowana przez Budimex obejmuje działania związane z działaniami przygotowawczymi oraz budowę zapór okalających Kwaterę Południową - zaporę wschodnią zlokalizowaną na terenie Gminy Rudna oraz zaporę zachodnią na terenie Gminy Polkowice. Roboty prowadzone na zlecenie KGHM Polska Miedź S.A. trwają od maja 2018 roku. - OUOW „Żelazny Most” to największy tego typu zbiornik odpadów w Europie. Po zakończeniu prac powstanie kwatera, która będzie w stanie pomieścić około 170 mln metrów sześciennych odpadów po flotacji rudy miedzi – mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA. - Ze względu na strategiczny charakter zadania, pomimo pewnych ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa, prace są kontynuowane z zachowaniem szczególnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy – dodaje Artur Popko.

Pełna realizacja prac planowana jest na połowę 2022 roku. Otwarcie Kwatery Południowej umożliwi rozpoczęcie deponowania w niej odpadów poflotacyjnych na całej jej powierzchni. Wartość kontraktu wynosi 578 mln złotych.

Sprawne działanie
  Zdjęcie: Budimex

Prace ziemne związane z budową zbiornika Fazy I zrealizowane są już w 99 proc., zakończono także betonowanie ślizgowe komór K2 i K3. Obecnie na miejscu trwają roboty wykończeniowe i instalowanie drenażu materacowego, trwa również budowa uszczelniających warstw spoistych. Na najbliższe miesiące planowane jest wykonanie instalacji drenażowych obiektu. - Łagodna zima potraktowała nas łaskawie, umożliwiając realizację wielu prac wcześniej niż zakładaliśmy w harmonogramie. Aktualnie, wyzwaniem pozostają deszczowe dni, których nie brakuje w Polsce w ostatnim czasie – mówi Artur Popko, Wiceprezes Budimeksu SA.

Na miejscu pracuje obecnie około 50 podwykonawców, w działania zaangażowanych jest również około 170 jednostek sprzętowych – głównie własnych Budimex.

Obiekt strategiczny


Obiekt Unieszkodliwiania Odpadów Wydobywczych „Żelazny Most” jest miejscem deponowania odpadów z flotacji rud miedzi pochodzących ze wszystkich zakładów górniczych KGHM Polska Miedź S.A. Nowoczesne technologie budowy realizowane przez Budimex zapewnią efektywne użytkowanie obiektu i rozwój KGHM w zagłębiu miedziowym. Inwestor wybrał najbezpieczniejszy wariant konstrukcji oraz uszczelniania zapór zarówno pod względem hydrotechnicznym jak i środowiskowym.

Docelowa objętość Kwatery Południowej ma wynosić około 170 mln m³, długość zapór zewnętrznych około 6400 m, a wysokość maksymalnie 60 m. Szerokość plaż planowana jest na minimum 200 m. Obiekt jest neutralny środowiskowo i w pełni zabezpiecza otoczenie naturalne od wody zebranej w zbiorniku.

Inwestycja OUOW „Żelazny Most” realizowana jest przez Budimex SA Oddział Budownictwa Infrastrukturalnego Południe.




Reklamy
Palisander Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Noe Keller Luxo Eurovia
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję