


























W procesie rozwoju sieci drogowej w Polsce GDDKiA odpowiedzialna jest za przygotowanie inwestycji od etapu koncepcyjnego do etapu końcowego, czyli nadzoru nad budową, a w następnej kolejności zapewnienie płynności ruchu i bezpieczeństwa podróżnych poprzez odpowiednie utrzymanie. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Trwa rozbudowa DK45 od Praszki do granicy województwa
Po przekazaniu placu budowy wykonawcy, we wrześniu br. rozpoczęły się pierwsze prace przy rozbudowie DK45 na odcinku 6,8 km od końca budowanej obwodnicy Praszki do granicy woj. opolskiego i łódzkiego.


Zmiana organizacji ruchu
Aktualnie trwa rozbiórka dotychczasowej konstrukcji jezdni, widać także pierwszy odcinek z nową warstwą podbudowy bitumicznej. W ramach prowadzonych prac wprowadzono dwa etapy organizacji ruchu. Ruch pojazdów odbywa się wahadłowo na odcinku 800 m na wysokości miejscowości Kowale oraz na odcinku 700 m pomiędzy miejscowościami Sołtysy i Wierzbie. Utrudnienia potrwają do grudnia br.
Zakres inwestycji
Na całym niemal siedmiokilometrowym odcinku wzmocniona zostanie konstrukcja drogi wraz z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Rozbudowa ma także na celu budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym odcinku rozbudowywanej drogi oraz budowę lub przebudowę istniejących chodników w m. Sołtysy i Wierzbie, rozbudowa skrzyżowań o lewoskręty, budowę dróg dojazdowych oraz rozbudowę istniejących przepustów drogowych. Wybudowanych bądź przebudowanych zostanie również 5 par zatok autobusowych.
W związku z prowadzonymi pracami drogowcy proszą kierowców o dostosowanie prędkości do istniejących warunków na drogach.
Prace przy rozbudowie zaplanowane są na lata 2021-2022.
Źródło: tekst GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/
Aktualnie trwa rozbiórka dotychczasowej konstrukcji jezdni, widać także pierwszy odcinek z nową warstwą podbudowy bitumicznej. W ramach prowadzonych prac wprowadzono dwa etapy organizacji ruchu. Ruch pojazdów odbywa się wahadłowo na odcinku 800 m na wysokości miejscowości Kowale oraz na odcinku 700 m pomiędzy miejscowościami Sołtysy i Wierzbie. Utrudnienia potrwają do grudnia br.
Zakres inwestycji
Na całym niemal siedmiokilometrowym odcinku wzmocniona zostanie konstrukcja drogi wraz z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Rozbudowa ma także na celu budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym odcinku rozbudowywanej drogi oraz budowę lub przebudowę istniejących chodników w m. Sołtysy i Wierzbie, rozbudowa skrzyżowań o lewoskręty, budowę dróg dojazdowych oraz rozbudowę istniejących przepustów drogowych. Wybudowanych bądź przebudowanych zostanie również 5 par zatok autobusowych.
W związku z prowadzonymi pracami drogowcy proszą kierowców o dostosowanie prędkości do istniejących warunków na drogach.
Prace przy rozbudowie zaplanowane są na lata 2021-2022.
Źródło: tekst GDDKiA O/Opole, www.gov.pl/web/gddkia-opole/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.