English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wmurowano kamień węgielny na dworcu w Bydgoszczy
29 sierpnia br., po trzech miesiącach od podpisania umowy, został wmurowany kamień węgielny pod nowy dworzec PKP w Bydgoszczy. Wykonawcą inwestycji wartej 134 mln zł netto jest konsorcjum Budimeksu i bydgoskiej spółki Lech. [...]

XII Międzynarodowe Targi i Konferencje Geologiczne Geo-Eko-Tech




60. jubileuszowa Konferencja Naukowa KILiW PAN i KN PZITB Krynica 2014, 14-19.09.2014, Krynica 2014-09-14
Kolejna konferencja Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej Polskiej Akademii Nauk oraz Komitetu Nauki Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa odbędzie się już po raz 60 w Krynicy Zdroju w dniach 14-19 września 2014 roku. Bezpośrednim organizatorem konferencji jest Wydział Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej.[...]


Branża kruszyw, chcąc się rozwijać, musi się bardziej zintegrować
Rozmowa z Aleksandrem Kabzińskim, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Geosyntetyki Cz. 1. Charakterystyka i funkcje według PN-EN ISO 10318:2007
Możliwości nowoczesnej technologii sprawiają, że tworzywa polimeryczne, do których zalicza się geosyntetyki, osiągają coraz lepsze właściwości hydrauliczne, mechaniczne i fizyczne. Dzięki tym zaletom znajdują one coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Ciągle jednak, jak dowodzi praktyka, istnieje potrzeba usystematyzowania wiedzy w tym zakresie, zwłaszcza w odniesieniu do terminologii. [...]


STRABAG wykonał odcinek drogi S8 w technologii nawierzchni długowiecznej
Około trzech godzin zajęło pracownikom STRABAG Sp. z o.o. Generalnego Wykonawcy budowy drogi ekspresowej S8 Opacz-Paszków, ułożenie pierwszego testowego odcinka z wykorzystaniem innowacyjnej technologii nawierzchni długowiecznej. Jedna z najbardziej obciążonych ruchem arterii miasta, stanowiąca drogę wylotową z Warszawy na Kraków i Katowice będzie pierwszą w Polsce a nawet w Europie drogą wykonaną w tej technologii. Wykonawca zagwarantuje także rekordowy 18-letni okres gwarancji dla nawierzchni.[...]



Trwa rewitalizacja nabrzeży nad Brdą

Kończą się prace przy rewitalizacji kolejnych fragmentów nabrzeży Brdy w Bydgoszczy. Do zamontowania zostały jeszcze plac zabaw w rejonie ul. Marcinkowskiego, część ławek i ekranów LCD na przystankach tramwaju wodnego.



Rewitalizacja nabrzeża, fot. Firma GotowskiRoboty trwają też przy ekspozycji zabytkowej śluzy workowej. Wiosną Bydgoszcz zyska dwie nowe fontanny.

Rewitalizacja bulwarów objęła kilka odcinków od mostów kolejowych (ul. Unii Lubelskiej) do mostów Solidarności (ul. Focha). Powstały tam ciągi piesze i rowerowe, przystanek tramwaju wodnego, nowe skwery oraz ławki. Przystanek tramwaju wodnego powstał także przy hali sportowo-widowiskowej Łuczniczka. Przebudowano również przystanki na Rybim Rynku oraz przy dworcu PKS.

Na Starym Mieście zbudowano schody łączące ul. Stary Port z istniejącym bulwarem. - W rejonie ul. Marcinkowskiego wyeksponowano natomiast wrota oraz górną część śluzy workowej. Prace w tym rejonie są już na finiszu i powinny zakończyć się za dwa miesiące – wyjasnia dyrektor d.s. realizacji kontraktów w Firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak. - Wiosną uruchomione zostaną także dwie nowe fontanny skonstruowane z dysz, które wbudowano w nawierzchnię. Jedna zlokalizowana jest tuż przy odkopanej śluzie, druga pomiędzy ulicami Marcinkowskiego i mostem tramwajowym nad samym brzegiem Brdy. Cała inwestycja kosztuje 22 mln zł.

Inwestor jest Miasto Bydgoszcz.


Wykonawca jest konsorcjum firm: Firma Gotowski BKiP Sp. z o.o. z Bydgoszczy oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Hydro-Eko" Sp. z o.o.

Tekst i zdjęcie: Michał Sitarek, Firma "Gotowski" BKiP Sp. z o.o.




Reklamy
E-droga BBV Freyssinet Geobrugg Budimex Mosty Polskie Amago
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję