Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Trwa rewitalizacja linii Lubartów – Parczew

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują prace na linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew. Remontowany jest most nad rzeką Wieprz w Lubartowie. Powstają dwa nowe przystanki. Wartość inwestycji to 90 mln zł.



 
Korzystnie dla podróżnych zmieniają się przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Ustawiono już ścianki peronowe, zamontowano kable i słupy oświetleniowe. Układana jest antypoślizgowa nawierzchnia. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

- Postęp prac na linii nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew to ważna wiadomość dla mieszkańców północnej Lubelszczyzny. Ich efektem będzie lepsza infrastruktura, co oznacza więcej połączeń, więcej zadowolonych pasażerów i rozwój regionu. Dzięki tej inwestycji oraz kolejnym planowanym na linii nr 30 Ziemia Lubartowska ma szansę stać się ważnym punktem tranzytowym na kolejowej mapie wschodniej Polski –
powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Dwustumetrowy most nad rzeką Wieprz w Lubartowie jest największym i najważniejszym obiektem inżynieryjnym na odcinku Lubartów – Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja przeprawy. Część stalowej kratownicy pokryto już powłoką antykorozyjną. Remontowane są podpory i przebudowywane przyczółki. Po pracach na moście zostanie ułożony nowy tor. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd składów towarowych o większym nacisku – do 221 kN/oś. W efekcie kolejowy transport stanie się bardziej efektywny. Prace obejmują też 14 innych obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów.

Roboty są realizowane na ponad 26 km linii. Na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska wykonawca montuje nowe szyny i podkłady. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Na kolejnym odcinku między Brzeźnicą a Parczewem demontowany jest stary tor i przygotowywany jest teren pod nowy. Postępuje demontaż peronów na przystankach Gródek i Zabiele.

Lepsze podróże z dwóch nowych przystanków


W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Parczew Kolejowa Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei.

Projekt obejmuje również przystanek Ciecierzyn na odcinku Lublin – Lubartów. Z nowego peronu w Ciecierzynie podróżni korzystają już od grudnia ubiegłego roku. Dzięki przebudowie układu torowego między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Optem Keller Porr GEO-Instruments Soletanche SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję