Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Trwa remont A4 w woj. opolskim

W połowie sierpnia br. wykonawca rozpoczął remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego. Zakończenie tych prac planowane jest pod koniec października br.



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Jakie prace w ramach pierwszego etapu?

Aktualnie wykonawca prowadzi roboty na jezdni południowej w kierunku Katowic, na odcinku o długości ok. 8,2 km. Równolegle remontowany jest także węzeł Kędzierzyn-Koźle, przez co wjazd i wyjazd na ten węzeł jest obecnie niemożliwy. Objazd wyznaczono drogami DK88, DK94 i DW 426. Kierowcy na tym odcinku mają do dyspozycji tylko jezdnię północną, na której ruch w obu kierunkach odbywa się (w zależności od odcinka) po dwóch pasach lub z układem pasów 2+1. Remont jest prowadzony na całej szerokości południowej jezdni autostrady.

Po sfrezowaniu nawierzchni na jezdni głównej oraz na węźle Kędzierzyn-Koźle, rozpoczęto prace przy układaniu warstwy wiążącej oraz układaniu ścieków monolitycznych.

Systematycznie poprawiamy jakość A4


Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po blisko 20 latach eksploatacji drogi. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa i wysokiego komfortu podróży użytkownikom autostrady.

GDDKiA apeluje do kierowców o zachowanie na tym odcinku ostrożności i dostosowanie się do obowiązującej tymczasowej organizacji ruchu, w tym ograniczenia prędkości do 80 km/h oraz zakazu wyprzedzania.

Pamiętajmy także o stosowaniu jazdy na suwak, co umożliwia płynną jazdę i zmniejsza ryzyko wypadku.

Obie jezdnie z gruntownym remontem


W ramach zadania, jezdnia południowa (w kierunku do Katowic) zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km, a jezdnia północna (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Wyremontowana zostanie także nawierzchnia na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.

Wymiana warstwy wiążącej, ścieralnej i podbudowy


Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.

Remont zakończy się w 2022 roku


Prace dla tego zadania prowadzone będą z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca, a zakończą się w III kwartale 2022 r.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Optem GEO-Instruments Keller SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Porr Geobrugg Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję