


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Trwa remont A4 w woj. opolskim
W połowie sierpnia br. wykonawca rozpoczął remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego. Zakończenie tych prac planowane jest pod koniec października br.


Jakie prace w ramach pierwszego etapu?
Aktualnie wykonawca prowadzi roboty na jezdni południowej w kierunku Katowic, na odcinku o długości ok. 8,2 km. Równolegle remontowany jest także węzeł Kędzierzyn-Koźle, przez co wjazd i wyjazd na ten węzeł jest obecnie niemożliwy. Objazd wyznaczono drogami DK88, DK94 i DW 426. Kierowcy na tym odcinku mają do dyspozycji tylko jezdnię północną, na której ruch w obu kierunkach odbywa się (w zależności od odcinka) po dwóch pasach lub z układem pasów 2+1. Remont jest prowadzony na całej szerokości południowej jezdni autostrady.
Po sfrezowaniu nawierzchni na jezdni głównej oraz na węźle Kędzierzyn-Koźle, rozpoczęto prace przy układaniu warstwy wiążącej oraz układaniu ścieków monolitycznych.
Systematycznie poprawiamy jakość A4
Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po blisko 20 latach eksploatacji drogi. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa i wysokiego komfortu podróży użytkownikom autostrady.
GDDKiA apeluje do kierowców o zachowanie na tym odcinku ostrożności i dostosowanie się do obowiązującej tymczasowej organizacji ruchu, w tym ograniczenia prędkości do 80 km/h oraz zakazu wyprzedzania.
Pamiętajmy także o stosowaniu jazdy na suwak, co umożliwia płynną jazdę i zmniejsza ryzyko wypadku.
Obie jezdnie z gruntownym remontem
W ramach zadania, jezdnia południowa (w kierunku do Katowic) zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km, a jezdnia północna (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Wyremontowana zostanie także nawierzchnia na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.
Wymiana warstwy wiążącej, ścieralnej i podbudowy
Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.
Remont zakończy się w 2022 roku
Prace dla tego zadania prowadzone będą z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca, a zakończą się w III kwartale 2022 r.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Aktualnie wykonawca prowadzi roboty na jezdni południowej w kierunku Katowic, na odcinku o długości ok. 8,2 km. Równolegle remontowany jest także węzeł Kędzierzyn-Koźle, przez co wjazd i wyjazd na ten węzeł jest obecnie niemożliwy. Objazd wyznaczono drogami DK88, DK94 i DW 426. Kierowcy na tym odcinku mają do dyspozycji tylko jezdnię północną, na której ruch w obu kierunkach odbywa się (w zależności od odcinka) po dwóch pasach lub z układem pasów 2+1. Remont jest prowadzony na całej szerokości południowej jezdni autostrady.
Po sfrezowaniu nawierzchni na jezdni głównej oraz na węźle Kędzierzyn-Koźle, rozpoczęto prace przy układaniu warstwy wiążącej oraz układaniu ścieków monolitycznych.
Systematycznie poprawiamy jakość A4
Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po blisko 20 latach eksploatacji drogi. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa i wysokiego komfortu podróży użytkownikom autostrady.
GDDKiA apeluje do kierowców o zachowanie na tym odcinku ostrożności i dostosowanie się do obowiązującej tymczasowej organizacji ruchu, w tym ograniczenia prędkości do 80 km/h oraz zakazu wyprzedzania.
Pamiętajmy także o stosowaniu jazdy na suwak, co umożliwia płynną jazdę i zmniejsza ryzyko wypadku.
Obie jezdnie z gruntownym remontem
W ramach zadania, jezdnia południowa (w kierunku do Katowic) zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km, a jezdnia północna (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Wyremontowana zostanie także nawierzchnia na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.
Wymiana warstwy wiążącej, ścieralnej i podbudowy
Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.
Remont zakończy się w 2022 roku
Prace dla tego zadania prowadzone będą z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca, a zakończą się w III kwartale 2022 r.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.