Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Trwa przebudowa stacji Kraków Płaszów

Na stacji Kraków Płaszów podróżni korzystają z nowych peronów. Do kierowania ruchem wykorzystane są nowoczesne technologie. Postępuje przebudowa stacji. Efektem będą komfortowe warunki obsługi pasażerów i sprawniejsze prowadzenie pociągów.



  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Od połowy października podróżni na stacji Płaszów korzystają z dwóch nowych peronów. Ruch pociągów wprowadzono na nowe tory. Wykorzystane są nowoczesne urządzenia sterowania.

Dwa nowe 400-metrowe perony są większe i wyższe. Zamontowano długie wiaty oraz jasne oświetlenie. Jest czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy. Do peronów prowadzi przejście podziemne. W najbliższych tygodniach dostęp do pociągów ułatwią windy. Będą włączone nowe wizualne systemy informacji pasażerskiej.

Na stacji, wraz z dwoma nowymi peronami zmieniły się tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Konieczne było wzmocnienie terenu, co pozwoli przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego. Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.


Kolejne prace na Płaszowie i Bieżanowie


Przełożenie ruchu na nowe tory pozwoliło na kolejne prace po wschodniej strony Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli przebudowę torów w kierunku Wieliczki. Szeroki zakres prac wymagał zmian w organizacji ruchu pociągów. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, pociągi aglomeracyjne SKA1 do 15 listopada na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia zastąpiła komunikacja autobusowa.


Modernizacja stacji w Płaszowie zakończy się w przyszłym roku. Przy utrzymanym ruchu pociągów, przebudowane zostanie przejście podziemne i peron.

Inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe zapewni komfortową obsługę na ważnej krakowskiej stacji Płaszów, przez którą kursują pociągi aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne. W centrum miasta powstają dodatkowe tory kolejowe, usunięto nasyp, budowane są estakady, mosty oraz wiadukty.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
GEO-Instruments Geobrugg Soletanche Porr Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję