Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Trwa przebudowa stacji Kraków Płaszów

Na stacji Kraków Płaszów podróżni korzystają z nowych peronów. Do kierowania ruchem wykorzystane są nowoczesne technologie. Postępuje przebudowa stacji. Efektem będą komfortowe warunki obsługi pasażerów i sprawniejsze prowadzenie pociągów.



  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Od połowy października podróżni na stacji Płaszów korzystają z dwóch nowych peronów. Ruch pociągów wprowadzono na nowe tory. Wykorzystane są nowoczesne urządzenia sterowania.

Dwa nowe 400-metrowe perony są większe i wyższe. Zamontowano długie wiaty oraz jasne oświetlenie. Jest czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy. Do peronów prowadzi przejście podziemne. W najbliższych tygodniach dostęp do pociągów ułatwią windy. Będą włączone nowe wizualne systemy informacji pasażerskiej.

Na stacji, wraz z dwoma nowymi peronami zmieniły się tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Konieczne było wzmocnienie terenu, co pozwoli przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego. Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.


Kolejne prace na Płaszowie i Bieżanowie


Przełożenie ruchu na nowe tory pozwoliło na kolejne prace po wschodniej strony Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli przebudowę torów w kierunku Wieliczki. Szeroki zakres prac wymagał zmian w organizacji ruchu pociągów. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, pociągi aglomeracyjne SKA1 do 15 listopada na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia zastąpiła komunikacja autobusowa.


Modernizacja stacji w Płaszowie zakończy się w przyszłym roku. Przy utrzymanym ruchu pociągów, przebudowane zostanie przejście podziemne i peron.

Inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe zapewni komfortową obsługę na ważnej krakowskiej stacji Płaszów, przez którą kursują pociągi aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne. W centrum miasta powstają dodatkowe tory kolejowe, usunięto nasyp, budowane są estakady, mosty oraz wiadukty.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Optem GEO-Instruments Keller Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję