YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Trwa przebudowa stacji Gdańsk Główny

Zakończył się demontaż zniszczonych części wiaty i konstrukcji peronu 1 stacji Gdańsk Główny. Trwa przebudowa stacji Gdańsk Główny. Inwestycja PLK warta 62 mln zł zakończy się do stycznia 2020 r.



Prace na stacji Gdańsk Główny, fot. PKP PLKNa stacji Gdańsk Główny wykonawca zdemontował już większość peronu nr 1. Ciężki sprzęt usuwa starą nawierzchnię. Wywrotkami wywożony jest gruz. Pracownicy zdjęli dach wiaty i jej konstrukcja przejdzie renowację. Rozpoczęły się prace w obu wejściach do przejść podziemnych, gdzie wykonawca demontuje dotychczasową elewację i schody. Rozebrany został już przyległy tor i sieć trakcyjna.

Po przebudowie, peron nr 1, podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią, lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. W dwóch przebudowanych przejściach podziemnych zostaną zamontowane 4 windy i schody ruchome na perony.

Przebudowana stacja Gdańsk Główny zwiększy wygodę codziennych podróży mieszkańców miasta i regionu oraz turystów. Jednym z istotnych efektów modernizacji będzie likwidacja barier architektonicznych i „otwarcie” stacji dla wszystkich podróżujących.

Pasażerowie już korzystają z przebudowanego i wyższego peronu nr 2, który zapewnia wygodniejsze wsiadanie do pociągów.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny”. Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł. Prace zaplanowano do stycznia 2020 r.

Przebudowa stacji w Gdańsku to przykład zmian standardu obsługi podróżnych. W przebudowie i budowie są dziesiątki stacji i przystanków w dużych i mniejszych miejscowościach, m.in. w Szczecinie, Rzeszowie, Świebodzicach, Lublinie, Stalowej Woli Rozwadowie, Otwocku, Pilawie i Dęblinie. Zmieniają się przystanki na liniach województwa pomorskiego z Miastka do Słupska czy z Kwidzyna do Malborka.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS Basf Llloyd Acoustics MPWiK Kraków Uponor Geobrugg PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję